Verhaal over asielhondje, wil ik graag ff kwijt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Verhaal over asielhondje, wil ik graag ff kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 14:27

Hoi!

Ik werk dus in het asiel (zoals een aantal mensen wel weten 8)7 ), laat om de week op zondag de hondjes uit van het asiel en het pension.
Afgelopen zondag was ik er dus weer. Het is op dit moment vrij rustig in het asiel, dus dat is mooi :). Er was één nieuw hondje, die ik nog niet eerder had gezien. Cindy, zo heette ze, had wel iets van een Maltheser, ofzoiets. Een kruising hoe dan ook, maar om jullie een idee te geven ;)
Ze zag er echt beroerd uit. Haar vacht was ontzettend uitgedund, vooral op de rug, en op haar achterlijf was ze erg dik (meestal zit het een beetje verdeeld over het lichaam, maar het hing allemaal onderaan haar buik). Je kon op de rug de huid duidelijk zien.
Ik zag dat ze maar een half rondje mocht, dus ik heb haar maar even meegenomen. Nou, wat een lief beest zeg <3 heel knuffelig, niet echt luidruchtig (al dat geblaf soms..), liep vrolijk met me mee. Ik had niet het idee dat ze moeilijk liep, maar heb toch maar netjes het halve rondje aangehouden, want ja, het staat er niet voor niks.
Na de wandeling heeft ze nog een paar koekjes van me gehad, en mevrouw ging vrolijk & blij haar kenneltje weer in.

Nu was ik gisteren bij mijn vriend, die werkt bij de dierenambulance. Ineens vroeg hij 'Hebben jullie een hondje dat Cindy heet?' Nou, ja dus. Bleek ze dus in beslag te zijn genomen door de DB (of welk orgaan dat ook is). Baasje had haar opgesloten in de tuin, en met die hitte van de afgelopen weken en haar lichte vacht/huid was ze compleet verbrand. Daarnaast had ze ook nog medicatie nodig (ze heeft een bepaald syndroom, weet alleen de naam zo gauw niet.. iets met een C geloof ik) die de eigenaar weigerde te geven (want ja duur). Buren hadden geklaagd / melding gemaakt, en hondje is naar ons gebracht.

Naast dat die mensen natuurlijk een enkeltje enge-gevangenis-in-zuid-amerika verdienen, raakt het me echt dat zo'n hondje nog steeds zo blij wordt van de aandacht van mensen. Ieder mens bij wie dit zou gebeuren zou compleet getraumatiseerd voor het leven zijn, maar dat hondje gaat gewoon verder. Het is echt een schat van een beest.. Zou haar zo in huis nemen als het kon :) .

Bedankt voor het lezen, ik wilde het echt even kwijt. :)

Liefs

Relien

Re: Verhaal over asielhondje, wil ik graag ff kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:29

het is echt verbazingwekkend hoe dieren soms vrolijk kunnen blijven terwijl ze zo iets rots hebben mee gemaakt.
Gelukkig is het hondje daar weg,, hopelijk kan ze snel opknappen !!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 14:37

Ja ik hoop het ook! Weet niet of ze al officieel afgestaan is (dat moet juridisch allemaal rond zijn enzo) want pas dan kunnen we op zoek naar een baasje..

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:40

Arm beestje,

Ik ben sinds vorig jr zo'n soort hondje kwijt,een kruizing maltezer/shjitsoe (ofzo) echt het zijn zulke lieve hondje's.
Breng maar hier! :j :o
Snap echt niet dat mensen dat de dieren aan durft te doen.

wilweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:41

misschien cushing? Wel echt vervelend hoor... maar zo snap ik nog altijd niet dan mijn hond destijds gedumpt is en nooit opgehaald, is een wereldhond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 14:43

Yuri schreef:
misschien cushing? Wel echt vervelend hoor... maar zo snap ik nog altijd niet dan mijn hond destijds gedumpt is en nooit opgehaald, is een wereldhond.

JA Cushing :j dankje, echt vervelend is dat als je niet op een naam kan komen :P

Ja dat zie ik zo vaak. We hebben nu ook een Frans bulletje, nou ja, hij stinkt en knort :') maar verder is ie echt een schat! Maar vastgebonden gevonden langs de HSL..

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:33

Tis echt triest met de diertjes in het asiel.. Als je sommige verhalen leest inderdaad. En heel bijzonder dat sommige nog zo vrolijk kunnen zijn! Dapper hoor, hopelijk krijgt ze snel het thuis wat ze verdiend! Ik zelf ga maandag ook een apart gevalletje (uit spanje) ophalen uit een gastgezin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:29

Dat mensen zoiets doen..
Is wat jij doet vrijwilligerswerk?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 13:22

@Passieappel Jaa ik ben vrijwilliger :)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:27

Geweldig dat er mensen zijn zoals jij die iets goeds doen voor mens of dier :j

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:29

Arm beesie. Gelukkig is dat leventje verleden tijd en gaat hij vanaf nu de goede kant op! :). En zo dapper dat die arme schat het vertrouwen in de mens niet is kwijtgeraakt ondanks alles.

Hoop dat Cindy snel een warme mand krijgt bij iemand die er wel de tijd en geld in kan steken die ze verdiend.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 00:19

Nou zondag was ik er weer.. Helaas kan ze nog niet geplaatst worden, de medicatie slaat nog niet aan.
We konden wel een stukje verder wandelen, en ze kwam vrolijk tegen me op springen in de kennel :) Zo lief!

Bedankt voor alle reacties trouwens! :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:20

Geweldig he, dat zulke dieren toch open en vriendelijk blijven naar mensen toe. Hopelijk kan het hondje snel herplaatst worden. Is er al officieel afstand van gedaan door de eigenaar?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:23

Gelukkig zit ze dan bij jullie TS!

Dav schreef:
Arm beestje,

Ik ben sinds vorig jr zo'n soort hondje kwijt,een kruizing maltezer/shjitsoe (ofzo) echt het zijn zulke lieve hondje's.
Breng maar hier! :j :o
Snap echt niet dat mensen dat de dieren aan durft te doen.

Als je dit serieus bedoeld heeft het hondje direct een (goed? :) ) baasje! :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 12:25

@ Picobello Ik geloof het wel. Ze zijn bezig met medicijnen dus dan moet hij afgestaan zijn denk ik. En hij was door de politie weggehaald hè dus dat vordert wel :P

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:45

Soms kost het bij ons nog wel eens moeite een afstandsverklaring te krijgen omdat bij afstand ook betaald moet worden. Maar misschien heeft iemand bepaald van hogerhand dat het dier bij de eigenaar weg moest. In elk geval voor het beestje beterschap gewenst!