Ik werk dus in het asiel (zoals een aantal mensen wel weten
), laat om de week op zondag de hondjes uit van het asiel en het pension.Afgelopen zondag was ik er dus weer. Het is op dit moment vrij rustig in het asiel, dus dat is mooi
. Er was één nieuw hondje, die ik nog niet eerder had gezien. Cindy, zo heette ze, had wel iets van een Maltheser, ofzoiets. Een kruising hoe dan ook, maar om jullie een idee te geven 
Ze zag er echt beroerd uit. Haar vacht was ontzettend uitgedund, vooral op de rug, en op haar achterlijf was ze erg dik (meestal zit het een beetje verdeeld over het lichaam, maar het hing allemaal onderaan haar buik). Je kon op de rug de huid duidelijk zien.
Ik zag dat ze maar een half rondje mocht, dus ik heb haar maar even meegenomen. Nou, wat een lief beest zeg
heel knuffelig, niet echt luidruchtig (al dat geblaf soms..), liep vrolijk met me mee. Ik had niet het idee dat ze moeilijk liep, maar heb toch maar netjes het halve rondje aangehouden, want ja, het staat er niet voor niks.Na de wandeling heeft ze nog een paar koekjes van me gehad, en mevrouw ging vrolijk & blij haar kenneltje weer in.
Nu was ik gisteren bij mijn vriend, die werkt bij de dierenambulance. Ineens vroeg hij 'Hebben jullie een hondje dat Cindy heet?' Nou, ja dus. Bleek ze dus in beslag te zijn genomen door de DB (of welk orgaan dat ook is). Baasje had haar opgesloten in de tuin, en met die hitte van de afgelopen weken en haar lichte vacht/huid was ze compleet verbrand. Daarnaast had ze ook nog medicatie nodig (ze heeft een bepaald syndroom, weet alleen de naam zo gauw niet.. iets met een C geloof ik) die de eigenaar weigerde te geven (want ja duur). Buren hadden geklaagd / melding gemaakt, en hondje is naar ons gebracht.
Naast dat die mensen natuurlijk een enkeltje enge-gevangenis-in-zuid-amerika verdienen, raakt het me echt dat zo'n hondje nog steeds zo blij wordt van de aandacht van mensen. Ieder mens bij wie dit zou gebeuren zou compleet getraumatiseerd voor het leven zijn, maar dat hondje gaat gewoon verder. Het is echt een schat van een beest.. Zou haar zo in huis nemen als het kon
. Bedankt voor het lezen, ik wilde het echt even kwijt.
Liefs

maar verder is ie echt een schat! Maar vastgebonden gevonden langs de HSL..