een probleempje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

o0gwen0o

een probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 22:29

ik weet niet of het hier goed staat :o

nu zit ik met een probleem.

Wij hebben thuis al 2 labrador pups versleten. ze moesten iedere keer weg omdat ze "vals" werden. dit kwam doordat ze amper buiten kwamen, alleen maar in een bench zaten en mijn broertje gedragsproblemen heeft en erg agresief is wat ook duidelijk in zijn stem naar voren komt.
hierdoor werden ze heel druk en gingen bijten. ik heb iedere keer weer gezegd : ' hond weg, ik weg. hij moet gewoon veel meer naar buiten ' , maarja waar moet je heen als 15 jarig meisje... nu heeft mijn moeder weer een pup in huis genomen en zie ik het al dezelfde kant op gaan. ik ga iedere dag al buiten met hem wandelen ( ook met mijn hondje) en jog ook 1 keer in de week met hun. nou wil ik graag meer doen maar wat. heeft iemand misschien tips voor mij? ik heb echt het beste met hem voor!! daarom vraag ik het ook hier

ik weet dat we mischien maar geen hond hadden moeten nemen maar ik ben nu ook alweer 3 jaar ouder en zelfstandig genoeg om te helpen met de opvoeding. ook heb ik zelf ook een hondje die wel een vriendje kon gebruiken dus was het best een goed idee. maar aangezien het nu weer die kant op gaat wil ik het voor zijn.

heft iemand misschien tips voor mij.
ik heb echt alles voor hem over en wil ook alles doen / proberen dat het straks een topper van en hond wordt en niet weer ergens anders heen moet.

sorry voor het ingewikkelde verhaal en spelfouten

groetjes gwen en TossAfbeelding

joykel

Re: een probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:34

dit is een lastig dilemma. makkelijk natuurlijk om te zeggen dat jullie geen nieuwe pup hadden moeten pakken, maar dat is al te laat. Een labrador is nou ook niet het rustigste ras in de omgang. Een pup mag je sowieso niet mee gaan joggen, die moet steeds korte stukjes uit en ook genoeg rust krijgen. Ik weet niet hoe oud de pup nu is? Zorg dat hij lekker kan spelen af en toe, en zijn energie kwijt kan. Zou je geen cursus kunnen gaan volgen met hem, dan krijg je meteen een hoop goede tips!

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 22:56

joykel schreef:
dit is een lastig dilemma. makkelijk natuurlijk om te zeggen dat jullie geen nieuwe pup hadden moeten pakken, maar dat is al te laat. Een labrador is nou ook niet het rustigste ras in de omgang. Een pup mag je sowieso niet mee gaan joggen, die moet steeds korte stukjes uit en ook genoeg rust krijgen. Ik weet niet hoe oud de pup nu is? Zorg dat hij lekker kan spelen af en toe, en zijn energie kwijt kan. Zou je geen cursus kunnen gaan volgen met hem, dan krijg je meteen een hoop goede tips!

Juist daar zat ik dus ook mee. maarja ik b en niet de baas in huis dus dat bepaal ik niet. mijn moeder heeft overwogen om geen cursus waarom weet ik ook niet. vandaar dus mijn vraag hier. ik wil het beste voor het beestje. hij is 4 maanden oud. onder joggen moet je lezen hij loopt los,ik jog en hij komt erachteraan wanneer en hoe snel als hij wilt het is eerder ook bedoeld als training voor hem met los lopen en spelen.

ik wil graag tips van hier. begrijp wel dat ik alles eraan wil doen dat die voldoende beweging krijgt. maar zoals ik al zei mijn moeder is alsnog de baas dus aan het advies ' puppy cursus ' heb ik niks.

Bedankt voor u reactie

boku

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:02

hondenschool is het enige wat ik hier kan aanraden.
en vooral, consequent zijn en duidelijk stellen dat jij de leider bent.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:55

Lekker met hem gaan spelen, hem aandacht geven, beetje commando's leren, op een speelse manier. Een hond heeft gewoon veel aandacht nodig.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:05

honden cursus hoeft niet duur te zijn en hoeft ook niet heel intensief hoor... ik weet hier in de buurt is een hondenschool ( gingen wij met onze twee asiel honden ((poolhonden, lekker eigenwijs ras :) )) naar toe... kostte 4 euro per maand wat neer kwam op 1 euro voor een uurtje les. Die les was echt heel relaxed maar alles kwam aan bod; naast het baasje leren lopen, apporteren ( haha, dat lukte dus echt niet bij onze pooltjes), blijven liggen als baasje weg loopt en nog wat van die dingen...

Je zegt dat een cursus niet de oplossing is. Helaas is dat vaak wel het geval, honden worden er onbewust sociaal gemaakt ( omdat ze in een groep met andere honden zijn), leren een band op te bouwen met het baasje ( ze moeten gehoorzamen ten alle tijden), en het is ook nog eens super leuk gewoon!

en je hoeft ook geen járen naar die cursus... gewoon wat basis dingen leren en dan is het goed... :)
Je hoeft trouwens in de mensen wereld geen baas te zijn om toch in de ogen van de hond de baas te zijn hoor... Mijn ma was thuis ook de 'baas'... haha, terwijl de hond mij als baas zag. Een baas ben namelijk in de ogen van een hond als jij als eerste door de deur loopt, hem zijn eten geeft als JIJ het goedkeurt ( laten zitten, bakje op de grond zetten en pas op jouw commando laten eten) en vooral jij moet voorop lopen als je hem uitlaat...

En de gouden tip ongeacht met welk dier je omgaat... doe alles met liefde en geduld... dan kán een dier gewoon niet vals worden...echt niet...

Wat versta je eigenlijk onder vals of gedrags problemen als ik vragen mag? Meestal zijn dieren 'lastig' mdat ze geen duidelijke en consequente richtlijnen krijgen van de baas... ( zeg niet dat jij niet consequent bent o.i.d.... er staat 'meestal'....)

succes!

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:09

Misschien kun je een rondvragen op een hondenforum, daar zitten mensen met honden en pups die je eea aan kunnen raden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:48

VVDD > BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:31

Ik denk dat een cursus heel veel goed doet :j
Het hoeft niet heel duur te zijn hoor!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:36

Waarom heb jij een eigen hond als je niet de baas bent in huis?