Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

passieAppel schreef:Dit is heel vervelend
Je kunt een briefjes ophangen.
Maar ik denk dat als je haar naar het asiel brengt, het niet helemaal goed zal aflopen.
Niet om je bang te maken, maar als het mis gaat ben je nog verder van huis!
Steefjes schreef:Dierenfan: bedankt voor je reactie denk echter dat het er de situatie niet naar is om haar via de buurtsuper of marktplaats te herplaatsen.
Ook het dierenasiel willen we omzeilen daar is ze helaas al een keer gedumpt ( daar hebben we haar vandaan) en het laatste dat we willen is haar zomaar dumpen.
idd passie engel: dat is ook onze zorg, want dat verdient ze niet.
Nogmaals bedankt en we blijven verder zoeken.
WeCo schreef:Ach ok, dan zou ik als ik jullie was contat opnemen met het asiel waar ze vandaan komt. Briefjes in supermarkten of op marktplaats vind ik een slecht idee daarnaast blijft een asieldier in nederland in principe sowieso eigendom van het asiel dus eigenlijk kun je niet anders.
dierenfan schreef:passieAppel schreef:Dit is heel vervelend
Je kunt een briefjes ophangen.
Maar ik denk dat als je haar naar het asiel brengt, het niet helemaal goed zal aflopen.
Niet om je bang te maken, maar als het mis gaat ben je nog verder van huis!
Waarom niet? Er worden een heleboel honden herplaatst via asielen die zich erg hechten aan 1 persoon en die duidelijke leiding nodig hebben omdat ze anders die persoon overdreven beschermen.
Deze hond is niet vals! Ze is heel beschermend en krijgt daartoe alle kans omdat haar bazin helaas in slechte conditie is en haar niet kan overheersen.
Dit kan een geweldige kameraad zijn voor mensen die geen drukte hebben in huis en veel ervaring hebben met honden en nog heel actief zijn.
Overigens: het bericht lezende begrijp ik het zo, kan natuurlijk zijn dat het wel gaat om een valse hond maar verwacht dus eerder een onzekere hond naar vreemde mensen die het hare beschermd. En zeker als de bazin zwak is komt dat bij een boerenfox vaak sterk naar boven. Gezien het ras (eigenlijk type) en het karakter zou ik er totaal niet van staan te kijken.