wie kan ons helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steefjes

wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:10

Beste bokkers,
Ik open dit topic samen met mijn moeder, daar wij een probleem hebben.
2 jaar geleden ging het met mij heel slecht ( depressieve klachten ed ). toen de hond van mijn oma overleed hebben we voor ons allen als troost een hond uit het asiel gehaald.
Zij een nieuwe kans wij een nieuw vriendinnetje.
Toendertijd nog een mooi smal hondje nu inmiddels door alle oliebol ( sterilisatie en toestanden) een vierkant boerenfoxje. Maar wel met een goede conditie en constant in de weer ( eigenlijk dus onbegrijpelijk) ze is zo heerlijk speels.
Voor mijn moeder en mij is ze ( hond genaamd Lara) de liefste hond die je je kunt wensen. Aangezien Lara van oma is en bij oma woont ( wij bij oma gewoont hebben ) ziet ze ons met regelmaat maar niet iedere dag.
Met oma (85 jaar) gaat het sinds mei dit jaar niet goed en is Lara nog beschermender dan voorheen.
Ze heeft de verantwoordelijkheid voor oma op zich genomen wat helaas inhoud dat op mama en mij na niemand meer van de hond houdt.
Ze waakt enorm en verliest oma geen moment uit het oog. Aangezien ze op ons na altijd omgeven is door mensen die niet van haar houden ( zelfs een aversie tegen haar hebben ) zoeken we voor ons vriendinnetje een tehuis waar ze liefdevol, warm, begripvol maar wel met leidende hand kan worden opgenomen.
En moeten echter zeggen we zouden eigenlijk niet het contact met haar willen verliezen.
Kan iemand ons helpen?
Kijken uit naar jullie antwoord!

Groetjes Stéphanie en Ilse

dierenfan

Re: wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:15

Heel moeilijk lijkt me deze situatie. Wat ik aan kan raden is proberen via de plaatselijke supermarkt met briefjes daar te herplaatsen. Of bijv. buurtlink? Normaal zou ik zeggen probeer via een asiel te herplaatsen omdat die heel veel ervaring hebben met herplaatsen en vaak ook goede match weten te maken. Daarnaast weet je dan ook dat de hond niet van de een naar de ander gaat verhuizen.
Echter een asiel mag en kan nooit gegevens van nieuwe eigenaar door spelen aan jullie.
Via MP kan je het uiteraard ook doen maar goed opletten waar je haar plaats. VOor MP is het heel handig dat ze in elk geval al geholpen is. Zet dat er ook duidelijk bij. Mensen met bepaalde verkeerde bedoelingen met honden weer je zo al af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:19

Dit is heel vervelend :(:)
Je kunt een briefjes ophangen.

Maar ik denk dat als je haar naar het asiel brengt, het niet helemaal goed zal aflopen.
Niet om je bang te maken, maar als het mis gaat ben je nog verder van huis!

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:23

Dierenfan: bedankt voor je reactie denk echter dat het er de situatie niet naar is om haar via de buurtsuper of marktplaats te herplaatsen.
Ook het dierenasiel willen we omzeilen daar is ze helaas al een keer gedumpt ( daar hebben we haar vandaan) en het laatste dat we willen is haar zomaar dumpen.
idd passie appel: dat is ook onze zorg, want dat verdient ze niet.
Nogmaals bedankt en we blijven verder zoeken.
Laatst bijgewerkt door Steefjes op 13-10-11 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:24

passieAppel schreef:

Maar ik denk dat als je haar naar het asiel brengt, het niet helemaal goed zal aflopen.

Waarom niet? Er worden een heleboel honden herplaatst via asielen die zich erg hechten aan 1 persoon en die duidelijke leiding nodig hebben omdat ze anders die persoon overdreven beschermen.

Deze hond is niet vals! Ze is heel beschermend en krijgt daartoe alle kans omdat haar bazin helaas in slechte conditie is en haar niet kan overheersen.

Dit kan een geweldige kameraad zijn voor mensen die geen drukte hebben in huis en veel ervaring hebben met honden en nog heel actief zijn.

Overigens: het bericht lezende begrijp ik het zo, kan natuurlijk zijn dat het wel gaat om een valse hond maar verwacht dus eerder een onzekere hond naar vreemde mensen die het hare beschermd. En zeker als de bazin zwak is komt dat bij een boerenfox vaak sterk naar boven. Gezien het ras (eigenlijk type) en het karakter zou ik er totaal niet van staan te kijken.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 13-10-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:27

Dierenafan: je slaat de spijker op zijn kop.
Dat is ook mede Lara haar probleem ( er is al ooit een dierenpsycholoog bij geweest en die bevestigde dit)
Super dat jullie zo meedenken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:28

Waarom kan ze niet bij jullie wonen? Ze is er immers ook voor jullie plezier gekomen.

dierenfan

Steefjes schreef:
Dierenfan: bedankt voor je reactie denk echter dat het er de situatie niet naar is om haar via de buurtsuper of marktplaats te herplaatsen.
Ook het dierenasiel willen we omzeilen daar is ze helaas al een keer gedumpt ( daar hebben we haar vandaan) en het laatste dat we willen is haar zomaar dumpen.
idd passie engel: dat is ook onze zorg, want dat verdient ze niet.
Nogmaals bedankt en we blijven verder zoeken.

Dan veranderd je probleem waarschijnlijk. Weet niet uit welk asiel je haar hebt maar de meeste asielen plaatsen onder een contract. En dat doen ze niet voor niets. Ze weten namelijk veel van het dier en het dier is daar gewend (klinkt raar maar is zo, ze kent het daar). Hun weten samen met jullie toevoegingen haar makkelijker te plaatsen als jullie zelf. Daarnaast staat er vaak in zo'n contract dat als ze ooit weg moet dat het weer via betreffend asiel gedaan moet worden.
Als ik jullie was zou ik serieus overleggen met het asiel of jullie zelf beter kunnen herplaatsen of niet. Voor ons mensen klinkt het soms rottig maar honden zijn echt niet altijd slecht af als het via een asiel gebeurd

WeCo

Jullie wonen niet meer bij oma begrijp ik dat goed? Dan nemen julle haar toch gewoon zelf in huis. Probleem van het overbeschermen van je oma opgelost én je houdt contact.

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:32

Ze kan niet bij ons wonen, aangezien wij op een appartement wonen waar ze niet welkom is.
En papa is mischien nog wel de persoon die de hond het meeste haat ( ook is hij allergisch)
Als het aan ons lag was ze nu bij ons en zou ze bij ons mogen verblijven.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:34

Ach ok, dan zou ik als ik jullie was contat opnemen met het asiel waar ze vandaan komt. Briefjes in supermarkten of op marktplaats vind ik een slecht idee daarnaast blijft een asieldier in nederland in principe sowieso eigendom van het asiel dus eigenlijk kun je niet anders.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:42

WeCo schreef:
Ach ok, dan zou ik als ik jullie was contat opnemen met het asiel waar ze vandaan komt. Briefjes in supermarkten of op marktplaats vind ik een slecht idee daarnaast blijft een asieldier in nederland in principe sowieso eigendom van het asiel dus eigenlijk kun je niet anders.

Ik zou ook 100% zeker voor asiel gaan (heb ook asieldieren) puur omdat ik weet hoe enorm goed ze het daar hebben als tussenstation en hoeveel ervaring ze daar hebben met plaatsingen!
Maar ja als je de hond echt wil volgen dan kan een asiel niet. Echter had ik toen nog niet door dat het een ex asiel hond is. Tja, voor mij zelf zou ik het dus wel weten. Maar zelf ben ik dan ook iemand van uitersten. Mijn dieren zijn van mij en dus ook echt van mij en wil zelf ook niets te maken hebben met een vorige eigenaar. Daarnaast mocht het om welke reden ooit niet meer gaan er zelf voor te zorgen (en dat moet wel een hele nare reden zijn want dieren zijn me enorm veel waard bijna nog meer dan familie) dan worden ze via het asiel herplaatst en wil ik ook echt niets meer ervan horen. Zou dat vreselijk vinden mijn dieren bij andere mensen te zien en niet meer te mogen beslissen over mijn dier. Gelukkig nog nooit hoeven mee te maken en hoop het nooit mee te gaan maken ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:48

dierenfan schreef:
passieAppel schreef:

Waarom niet? Er worden een heleboel honden herplaatst via asielen die zich erg hechten aan 1 persoon en die duidelijke leiding nodig hebben omdat ze anders die persoon overdreven beschermen.

Deze hond is niet vals! Ze is heel beschermend en krijgt daartoe alle kans omdat haar bazin helaas in slechte conditie is en haar niet kan overheersen.

Dit kan een geweldige kameraad zijn voor mensen die geen drukte hebben in huis en veel ervaring hebben met honden en nog heel actief zijn.

Overigens: het bericht lezende begrijp ik het zo, kan natuurlijk zijn dat het wel gaat om een valse hond maar verwacht dus eerder een onzekere hond naar vreemde mensen die het hare beschermd. En zeker als de bazin zwak is komt dat bij een boerenfox vaak sterk naar boven. Gezien het ras (eigenlijk type) en het karakter zou ik er totaal niet van staan te kijken.

Nee, ik bedoelde het niet in de zin van ' het is een valse hond die iedereen vanaf nu bijt'.
Maar ik heb helaas weinig goede succes verhalen gehoord met asielhonden. Maar dat ligt persoonlijk :j

Edit; Typo

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 21:35

Hey mensen, ik snap dat het moeilijk te begrijpen is dat wij haar nu uit huis willen.
Echter de hond is ons ook meer waard dan menig mens, maar dit doen we voor haar en niet voor ons.
Zodat ze eindelijk bij alle negativiteit weg is.
want beeld je zelf eens in dat je 24/7 in een omgeving bent waar mensen je met de nek aankijken.
en er maar enkele momenten in de week zijn ( nooit hele dagen steeds maar korte momenten ) waarop er mensen zijn die van je houden.
Voor ons gevoel moeten we iets doen voor de hond omdat bovenstaande voor ons ook ondraaglijk zou zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:10

passieappel: zelf heel veel succes verhalen juist. Maar dat komt omdat ik er werk waarschijnlijk. Als het fout gaat met een plaatsing dan is het nog 5 van de 10x dat het onderling tussen aanwezige hond en nieuwe hond niet naar wens gaat. dan nog een deel allergie en je hebt dan van de zwerfhonden vaak dat er kanten naar boven komen die mensen niet waarderen. Dus dat ze het huis verbouwen naar eigen inzicht, de deurposten alvast scheuren en een ruw motiefje erin enz.
Maar in het asiel waar ik werk wordt gekeken naar de karakters, worden de honden uitgelaten, wordt er mee gespeeld, getraind en gekeken of ze met katten kunnen, andere honden spelen enz.
Het is dus niet baasje doet afstand, kennel in, nieuw baasje komt kijken, kennel uit en weg.

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 22:16

Dierenfan: bedankt voor je reactie nogmaals, maar ons punt is: het is zo'n gave hond.
En het voelt min of meer voor ons aan als falen en als teleurstelling naar de hond toe als we haar terugbrengen naar het asiel.
Afgezien daarvan is deze keuze voor ons al heel moeilijk we zitten echt in tweestrijd want we willen haar in principe niet missen.

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 21:18

Aangezien het voor ons toch te moeilijk is om haar zomaar weg te doen.
Gaan van haar genieten en proberen de gemoederen te bedaren!
Veel dank voor jullie hulp.

Hier mag een slotje