Thirty schreef:Maakt niet uit. Ook in de training moet je hond onder appel staan :S En zul je dat moeten 'bewijzen' dmv een diploma oid.
Er zijn meer cursussen dan alleen puppenklasjes, eigenlijk elke hondenschool geeft wel een cursus gehoorzaamheid voor jonge honden.
Oke
_blue_ schreef:Elin_ schreef:maar even reactie op : '' dat hondje niet mag gaan rondrennen''
Als beginner lijkt het me geen ramp als het hondje het niet helemaal volgens het boekje doet

?
jij kan het geen ramp vinden maar honden scholen zijn hier niet van gecharmeerd, sterker nog je kan het veld worden afgestuurd. vergeet niet dat je als enigste aan het meelopen bent en er op elkaar gewacht moet worden bovendien zitten dr nog medecursisten ook met grotere honden die vaak niet zo enthousiast reageren op rond rennend kleine hondjes, dat is geen goede combie. en vaak worden er nog zwaardere trainingen op hetzelfde veld gegeven dus echt niemand zit erop te wachten als je hondje gaat rondrennen. op onze club krijg je een proefles om et beoordelen of jou hond gehoorzaam is, gaat hem dat niet worden loop je een paar lessen mee in gehoorzaamheid.
en nog even wat, behendigheid is geen kunstjes als high 5 en doodliggen maar toestellen springen, band, slurf, katteloop en paaltjes lopen.
Pff als het zo gezegt word
lijkt het me al een stuk minder leuk .. ik dacht gewoon dat het leuk was , je met een hele groep samen met de honden gewoon lol kon maken en samen sportief zijn ,maar het veld afgestuurd worden omdat een hond (tis immers een dier) is een keer niet luisterd??
Oh en behendigheid dat dat geen kunstjes zijn dat snapte ik wel
Ben onervaren ,maar niet dom hihi (niet gemeen bedoeld)
Iris82 schreef:[Ik kan dit alleen maar bevestigen. Er is niets zo storend als een hond die gewoon zijn rondje niet afmaakt maar halverwege naar een andere hond toe loopt. Mijn hond heeft op topklasse behendigheid gelopen en geloof me, die had jouw hondje serieus verwond als ze dacht gewoon maar even te komen snuffelen. Maakt dat mijn hond agressief of niet geschikt om in groepsverband te trainen? Nee hoor, ze heeft nog nooit een andere hond gegrepen. Ze luistert perfect, maar ze is helemaal waus als ze op het veld staat. Dan kan ze enkel nog aan trainen denken en heeft ze zeker geen behoefte aan knuffels, kriebels of sociaal contact.
De meeste hondenclubs gaan hier gelukkig heel serieus mee om en stellen cursussen verplicht. Of je mag een proefles mee doen, maar dat is vaak voor de wat oudere honden die later instromen.
Verder zou ik je toch adviseren om zo min mogelijk zelf te gaan springen met je hond totdat ze wat ouder is. 1 jaar is nog erg erg jong. Wij beginnen dan met de minder belastende oefeningen. Springen kun je beter uitstellen.
Ja ,maar jij hebt het idd over topklasse behendigheid. Die van mij vind het leuk , kan het goed ,maar meer dan voor de lol kan hij / wil ik niet gaan doen
Word je niet per klasse of leeftijd hond of grootte hond ingedeeld?? met zijn alle (verschillende klasses , beginners en gevorde gemixt lijkt me toch erg lastig.. ?
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 14-10-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt