Word je gewoon gebruikt om de meerderheid te krijgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AxS136

Word je gewoon gebruikt om de meerderheid te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 12:10

Mijn vader en zijn vrouw, willen een hond. Nu wil mijn vader echter een Deense dog.We hebben er 1 gehad toen ik klein was, was mijn vaders 2de kind, en wat was hij kapot toen de hond overleed!

Zijn vrouw wil iets kleins.(zo'n speelgoed hondtje achtig iets..)Zijn 2 volwassen mensen en je zou zeggen, die kunnen dat zelf beslissen!FOUT, aangezien ik met mijn vader had afgesproken, dat we de hond zouden delen.Mag ik de 3de stem uitbrengen, ik heb altijd overal een antwoord op dus ik had een mening.
Krijg je van de tegen partij (zijn vrouw) een maar waarom ik haar hond zou moeten kiezen, en daarna die van mijn vader.En zo gaat het maar door.Ik ga weg, met de mededeling, ik hoor wel waneer ik op kraamvisite kan komen.

Bellen ze constand, om het vervolgend via de telefoon te vervolgen.Zelfs tijdens de school pauzes.
Ik heb hier geen zin in.Maar word er wel steeds in getrokken.Zeg je koop ze allebei,kan zijn vrouw die ''slecht'' ter been is lopen met 2, koop dan een dog, papa's hond,uitlaten zijn verantwoordelijk heid. is ook niet.

We hebben dit al een keer eerder gehad, met kleur auto. Toen heb ik de auto gewoon opgehaald, met een hond is dat niet echt een oplossing....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:16

Jemig, wat een toestand!! Vind het zo en zo belachelijk hoe ze jou daar mee lastig vallen!!!
Vraag me in dit geval af of het wel verstandig is om een hond te nemen als de meningen zo verschillen......
Denk dat het slimmer is (zeker ook voor de toekomstige hond!!) om het daar eerst eens samen over eens te worden!
Dit gaat niet werken zo en de hond wordt de dupe!

Kwanyin

Re: Word je gewoon gebruikt om de meerderheid te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:48

Jeetje, ik zou zeggen "koop een hamster!" :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:50

kun je geen middelmaat nemen? dus niet te groot niet te klein? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:51

Daar zit je mooi in gevangen zeg :+
Hebben ze zich wel een beetje verdiept in het soort hond wat ze willen, of willen ze alleen een dog omdat de vorige zo lief was, en een klein hondje omdat die zo schattig zijn? Als dat zo is zou ik eens uitzoeken wat voor hond bij jullie past, en dan met goede argumenten onderbouwen wat je wil en waarom. Als het even lukt een hond die voor hun allebei een compromis is.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:52

geen hond dan maar?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:55

Jeetje wat een kinderen....

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:56

fanci_mike schreef:
geen hond dan maar?

Dacht ik ook ja :j lijkt me een geode oplossing :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:56

Kwanyin schreef:

nou daar heb je ook nog genoeg keuze in hoor... :')

Ts: geef gewoon duidelijk aan dat je je hier niet in wil mengen en dat je (stief)ouders en zelf uit moeten kunnen komen als een normaal stel volwassenen.

Als ze er over beginnen gewoon negeren, of weglopen. Telefoon niet opnemen, je bent op school en dat lijkt me belangrijker dan de keuze van een hond.
Succes!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:58

Sjors493 schreef:
kun je geen middelmaat nemen? dus niet te groot niet te klein? :D

Precies, kies je eigen middenmaat ras, en ga dan hen lastig vallen om jouw "meerderheid" te vormen.... :D
En inderdaad een vreemd kinderachtig gedrag van twee volwassenen....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:59

Zeg dat je de Deense Dog kiest, en verder niks meer zeggen.. Dan heb je je zegje gedaan, en komt er iig geen uit de kluiten gewassen rat in huis.. :') ;)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:00

Iedere keer als ze erover beginnen, het gesprek afkappen met "als jullie het niet eens zijn over de soort, wil ik geen hond" oid, en dat heel consequent blijven doen. Niet in hun discussie meegaan, het is hun meningsverschil, niet dat van jou.

Wel heel kinderachtig dat twee volwassen mensen zo met elkaar én met jou omgaan ...

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:06

Miracle_ schreef:
Zeg dat je de Deense Dog kiest, en verder niks meer zeggen.. Dan heb je je zegje gedaan, en komt er iig geen uit de kluiten gewassen rat in huis.. :') ;)

De dag dat mijn vader een uit de kluiten rat in huis neemt, is de dag dat ik hem ga dwingen een chihuahua voor mij te kopen.

Ik mocht een keer een hond, wou een chihuahua ,alle honden behalve dat en dwerg pinser(of hoe die miniatuur dobbermans heten).Kreeg uiteindelijk een zwaar overspannen pers :')

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:09

Dan wil jij vanaf nu alleen nog maar een chihuahua! :D

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:16

Net weer gebeld.
Had een mooi argument, mijn vader zijn grote trots is zijn benz, met leren bekleding.

Mijn vraag aan hem.

Maar papa, hoe wil je een dog vervoeren?Je hebt een dichte kofferbak,en neem aan dat hij niet op de achterbank gaat.Met zijn grote poten op je bekleding te dansen , en op je ramen, portier en te kwijlen.
Was het stil...
Koop ik wel een starlet er bij.
ja of je koopt een chihua, zucht....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:18

Ik zou me er lekker buiten houden, laat ze zelf maar uitvechten. ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:20

Hahaha starlet erbij.. :') serieus...

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:23

Miracle_ schreef:
Hahaha starlet erbij.. :') serieus...

Stel je voor dat zijn bekleding kapot gaat!! :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:24

Anoli schreef:
Kwanyin schreef:

nou daar heb je ook nog genoeg keuze in hoor... :')

Ja dat is ook weer waar... :')

Pfff ik zou bijna zeggen dat ze het verdienen dat jij er lekker van profiteert..denk maar eens na wat je nog op je verlanglijstje heb staan en wie van de twee je het kan geven in ruil voor een stem :7

Nee maar zonder gekken, ze moeten zelf maar eens voor en nadelen van beide honden naast elkaar zetten. Niet elke hond heeft dezelfde behoefte namelijk. En beseft je vader ook dat een Dog niet automatisch wil zeggen dat het een kopie van de vorige gaat zijn? Anders moet je maar eens een topic met een poll openen, met de argumenten die beide geven waarom ze voor die hond willen gaan, en dan schuif je de resultaten maar onder hun neus.
Of je zegt "een dog leeft over het algemeen minder lang. Koop jullie eerst een dog en als hij over x aantal jaren sterft koop je de kleine" }:0

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:26

Hahaha serieus?

Ik zou dan ook lekker geen hond nemen. Je moet als heel gezin achter de hond staan. Of er nou een Deense Dog of chihuahua komt, de hond moet door iedereen in huis gewenst zijn, anders kun je (gedrags)problemen verwachten.

Dus ze zullen toch met z'n 2en om de tafel moeten gaan zitten en een mooie middelmaat kiezen ofzo.

Overigens hoor ik alleen maar groot of klein, niks over een bepaald karakter? Ook een boosdoener.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:29

Ben ik het mee eens, ze staan geen van beide achter een ander ras. Dus geen hond. Of weer een overspannen Pers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:51

Zeg gewoon: ik koop er 2, een chi voor mijn vader, een Deense dog voor je (stief)moeder :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:37

Of een kruising chi x Deense dog :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:41

Eeehm dan moet chi op een krukje gaan staan? :+ Zou sneu zijn als chi de mama was...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:44

Ach, tegenwoordig heb je mensen die alles bij elkaar smijten :+