Baasjegezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Baasjegezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 11:04

Hoi,

Ik was benieuwd wie er allemaal bekend waren met de site www.baasjegezocht.nl

Wij hebben ons hondje er ook vandaan en dat is echt een lot uit de loterij! Soms zit ik nog even op die site te kijken en er staan echt zoveel geweldig leuke diertjes op. Het liefst zou ik ze allemaal mee naar huis nemen :o

Zijn er nog meer die zo'n leuk hondje van baasjegezocht hebben?

Groetjes,
Maartje

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:35

Heb even gekeken daar maar er is 1 hond en die is ongeneeselijk ziek, die plaats je toch niet bij iemand?

LadyMadonna

Re: Baasjegezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:36

Waarom niet? Als je het van te voren weet?
De meeste mensen zullen er niet voor kiezen, maar er zijn ook mensen die zo'n beestje een paar fijne laatste jaren of maanden gunnen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:38

Wat schrikbarend veel "zielige buitenlanders" :oo

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:39

Volgens mij alleen maar auslanders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:47

Niet alleen maar, maar idd wel veel. Pfff eerst maar alle beesten in Nederland herplaatsen denk ik dan...

Ik zou trouwens best wel een (ziek) dier een oude dag willen geven hoor :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:58

Ik zou het ook gerust willen, maar beschik niet over de financiele middelen daarvoor. Ligt er trouwens wel aan wat er onder ziek verstaan wordt, ik ga niet willens en wetens een leven lopen rekken terwijl er eigenlijk geen leven meer is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:08

stef schreef:
Ik zou het ook gerust willen, maar beschik niet over de financiele middelen daarvoor. Ligt er trouwens wel aan wat er onder ziek verstaan wordt, ik ga niet willens en wetens een leven lopen rekken terwijl er eigenlijk geen leven meer is

Idd, en het verschilt ook wel of ze een boel medicijnen moeten hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:27

Er staat niet bij wat het beesie heeft.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:42

Ik heb ook een superhond van baasjegezocht.nl
die van mij was opgevangen door een gastgezin :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:44

Meld je anders even hier :) Zijn allemaal mensen met asieldieren !

Ik heb mijn hond niet vanuit baasje gezocht, wel is het een buitenlander we hebben hem vorige week bij poor animal vandaan gehaald. Staan niet allemaal goede verhalen over op het internet maar wij zijn echt gelukkig met deze ontzettend lieve hond!

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:46

Fifteen schreef:

Waar?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:12

Fifteen schreef:

Ik heb mijn hond niet vanuit baasje gezocht, wel is het een buitenlander we hebben hem vorige week bij poor animal vandaan gehaald. Staan niet allemaal goede verhalen over op het internet maar wij zijn echt gelukkig met deze ontzettend lieve hond!

Jep goed zo'n stichting steunen!!!!! Dit vind ik zo stom. Je weet dat de stichting niet oke is en toch je hond er vandaan nemen. En nee, het wil niet zeggen dat ze geen gezellige en leuke honden hebben. Maar willens en weten fokken met allerlei kruisingen die 'in' zijn en modern zijn en daar een hoop geld van vragen vind ik bizar. En zeker al naast een opvang voor zgn. oh zo zielige buitenlanders. En omdat ze zelf fokken vraag ik me ook werkelijk af of de buitenlandse honden pups wel werkelijk buitenland oeps nestjes van straat zijn...... Dat is mijn eigen idee!!!!!
Vind het net zoiets als een broodfokker in stand houden door er een pup te kopen en te zeggen dat deze oh zo lief en gezond is.

Heb zelf overigens honden die van baasje gezocht komen puur omdat het asiel waar ze vandaan komen (gewoon NL asiel voor de duidelijkheid) daarbij aangesloten is. Net als bij http://www.dierenasiels.com en die site prijs ik meer aan omdat er NL asiel honden op staan die hard nodig zijn aan een nieuw baasje. En mocht je een buitenlander willen. Bij dierenasiels.com zitten ook Belgische asielen aangesloten :D

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:47

Ik heb een aantal honden via een organisatie die ook aangesloten is bij baasjegezocht bemiddelt. Dit omdat ik hier in Hongarije een aantal honden uit een hele benarde situatie wou halen en zo via de organisatie een back-up had als het niet klikte met de mensen. Dit is gelukkig allemaal heel goed afgelopen!

Ik merkte ook dat het het grootste deel buitenlands is, al vind ik dat geen probleem maar deze persoon haalde alleen maar populaire honden (oa. chiwawa) in huis die meestal binnen een week weer bemiddelt waren.
Op deze manier is er grof geld mee te verdienen, helemaal aangezien ze zeker 10 honden had op een heel klein appartement. we zullen maar zeggen dat ze de realiteit uit het oog is verloren en na mijn mening meer om het geld gaat ipv de hond wat helaas haast alle organisaties in Ned. hebben.....

Dus altijd goed oppassen maar je kan je er helaas nooit 100 % zeker van zijn.

En trouwens is er juist een grote groep mensen die oude en/of zieke honden nemen. dit om de hond een goede laatste tijd te geven, dit doe ik ook, de meeste zeggen dat dit heel veel voldoening geeft. het grote nadeel is dat je niet zo aan de hond kan hechten aangezien hij weer snel weg zal vallen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:51

Eeffii sorry helemaal de link vergeten : [BB] Hond uit het asiel, wie?

Dierenfan: Allereerst, ik heb begrip voor je reactie :)

Zelf heb ik niets van het fok gedeelte gezien, dus durf hier niet over te oordelen.

Maar het neemt niet weg dat daar een (hele) stel honden zitten die het ook verdienen een goed baasje te krijgen. De situatie achter wegen gelaten hoe ze daar met zijn alle leven.

Het is er een grote bende, met heel veel honden. Maar ik heb er geen honden gezien die broodmager waren of er heel slecht uit zagen. Ze hadden allemaal eten en er liepen op dat moment vrijwilligers rond die de dieren aandacht gaven.

Wij zijn gewoon netjes behandeld door de mensen daar + we hebben een hond die dol op ons is en wij op de hond. Daarnaast vind ik de opmerking steunen van de stichting enigzins belachelijk. Wij hebben daar een hond gehaald waarvan ik zeker weet dat ze er kosten aan hebben gehad + we hebben voedsel voor een week speeltje een hals band deken en een knuffel meegekregen. Wij kunnen ze ook gewoon bereiken als we wat vragen hebben, dan is het toch niet meer als normaal dat je betaald voor het dier dat je mee neemt.
En het is niet zo dat ze nu zo'n belachelijke prijs vragen.

Maar goed ik zit hier niet om mijn verhaal te verdedigen :n Deze hond heeft nu een goed leventje bij ons en dat is imo het uitgangspunt van een hond uit het asiel of wat dan ook halen!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:37

Ja ik ga maandag mijn nieuwe vriend ophalen die ik via deze site heb gevonden! :D. Ook een buitenlander die wel al in Nederland is, anders zou ik er ook niet aan beginnen. Maar hij is al hier en heel leuk <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:53

Een espanjol?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:55

Yep

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:06

Zit nu even op mn tel dus navigeren is lastig :+ Maar das toch die soort verzamelsite? Mijn hond daar ook gevonden :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:09

amyz schreef:
Zit nu even op mn tel dus navigeren is lastig :+ Maar das toch die soort verzamelsite? Mijn hond daar ook gevonden :D

Klopt, er staan verschillende honden van verschillende stichtingen en particulier. Veel uit het buitenland maar niet allemaal..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:17

ah idd die dan! :D ja, daar heb ik Havanna voor het eerst gezien :j Slechte foto waar ze beroerd op stond, maar ze had iets.. Pas bij de eerste keer kijken hoorde ik dat ze ook op sphoek stond met veel meer foto's :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:56

marleen_usar schreef:
Heb even gekeken daar maar er is 1 hond en die is ongeneeselijk ziek, die plaats je toch niet bij iemand?

Waarom niet, :) heb ook keer een hondje dat ongeneselijk ziek was uit het asiel gehaald. We gingen naar haar kijken en waren verkocht, ging helemaal niet goed met haar maar eenmaal in een warm nest knapte ze nog goed op en is nog 2 jaar bij ons geweest, Roetje werd 12 jaar.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:01

dierenfan schreef:
Fifteen schreef:

Jep goed zo'n stichting steunen!!!!! Dit vind ik zo stom. Je weet dat de stichting niet oke is en toch je hond er vandaan nemen. En nee, het wil niet zeggen dat ze geen gezellige en leuke honden hebben. Maar willens en weten fokken met allerlei kruisingen die 'in' zijn en modern zijn en daar een hoop geld van vragen vind ik bizar. En zeker al naast een opvang voor zgn. oh zo zielige buitenlanders. En omdat ze zelf fokken vraag ik me ook werkelijk af of de buitenlandse honden pups wel werkelijk buitenland oeps nestjes van straat zijn...... Dat is mijn eigen idee!!!!!
Vind het net zoiets als een broodfokker in stand houden door er een pup te kopen en te zeggen dat deze oh zo lief en gezond is.

Heb zelf overigens honden die van baasje gezocht komen puur omdat het asiel waar ze vandaan komen (gewoon NL asiel voor de duidelijkheid) daarbij aangesloten is. Net als bij http://www.dierenasiels.com en die site prijs ik meer aan omdat er NL asiel honden op staan die hard nodig zijn aan een nieuw baasje. En mocht je een buitenlander willen. Bij dierenasiels.com zitten ook Belgische asielen aangesloten :D

Helemaal mee eens. Als iedereen maar hondjes neemt uit het buitenland, waarom zouden ze dan castreren en steriliseren? Er is toch een markt voor.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:21

Ik heb één van onze honden op baasjegezocht gevonden (Nootje in profiel). Zij is door een gezin uit Spanje naar Nederland gehaald. Na een paar maanden hebben deze mensen haar teruggebracht naar de bemiddelende stichting en Nootje kwam in een opvanggezin terecht. Nu ben ik ruim twee jaar heel erg blij met haar, ze is een superlieve hond.