Huisdierenverzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Huisdierenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 09:43

Ik kon alleen oude topics vinden dus vandaar een nieuwe.

Wie heeft zijn huisdier verzekerd en waar. En wat zijn je ervaringen tot nu toe..

Bij bepaalde verzekeringen weet ik ook dat je kan "afrekenen" met een soort ziekenfondspas heeft daar iemand ervaring mee?

Ik zit te twijfelen om mijn inmiddels 4 jarige mechelaar te laten verzekeren.. bij de Ohra zou ik dan op 20,- p.m uitkomen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:45

Proteq is de hond bij verzekerd, en je hoeft niet te betalen, wordt achteraf verekend.Petplan is de kat verzekerd, wel betalen maar snel je geld terug.

Tiffany

Re: Huisdierenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 09:48

Oke, ja want ik hoorde ook iemand dat ze moeilijk willen doen over de verzekering omdat mijn hond "ouder" is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:49

Nee hoor de hond van mijn moeder was 8 en ze deden echt niet moeilijk.Kon zo via internet iets afsluiten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:51

Mijn hond is Petplan verzekerd. Per declaratie een eigen risico van € 35,-. Ik spaar dus meestal wat rekeningen op voordat ik ze verstuur. Ze doen eigenlijk nooit moeilijk over vergoedingen en betalen meestal zo na een week of 3 na indienen uit.

Staat nog op de naam van mijn moeder ondanks dat we een gedeelde hond hebben.
Wil het niet naar ons aan laten passen want ben bang dat ze ons er dan uit gooien.

Wees niet te laat met je hond verzekeren want ze kunnen wel degelijk moeilijk doen over oudere dieren verzekeren!!
4 jaar is nog helemaal geen probleem. Maar ik ken er echt wel die geweigerd zijn.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 09:53

Iris82 schreef:
Mijn hond is Petplan verzekerd. Per declaratie een eigen risico van € 35,-. Ik spaar dus meestal wat rekeningen op voordat ik ze verstuur. Ze doen eigenlijk nooit moeilijk over vergoedingen en betalen meestal zo na een week of 3 na indienen uit.

Staat nog op de naam van mijn moeder ondanks dat we een gedeelde hond hebben.
Wil het niet naar ons aan laten passen want ben bang dat ze ons er dan uit gooien.

Wees niet te laat met je hond verzekeren want ze kunnen wel degelijk moeilijk doen over oudere dieren verzekeren!!
4 jaar is nog helemaal geen probleem. Maar ik ken er echt wel die geweigerd zijn.

Waarom ben je daar dan bang voor kunnen ze dat maar zomaar doen?

En is het echt per declaratie of per rekening die 35,-?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:56

Het is per declaratie € 35,-. Mijn hond heeft iedere maand medicijnen nodig, dus ik spaar meestal 4 rekeningen op en stuur ze door.

Omdat ik in een ander huis woon dan mijn moeder zien ze het als een nieuwe aanvraag.
En gezien mijn hond 11 jaar oud en chronisch ziek is... Ga ik het er niet op wagen. :+
Daarnaast maakt het eigenlijk niet zo veel uit wie de eigenaar is. Ik betaal voer en medicijnen. Zij verzekering en hondenbelasting. Ze zit half bij ons en half bij haar. Net wie de meeste tijd heeft.

Proteq heeft wel als voordeel dat de dierenartsen de rekeningen direct kunnen claimen. Hoop dat dat bij Petplan ook zo gaat worden.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 09:57

Oke ja dat lijkt mij ook fijn.. ik ben nl niet zo strikt met declaratieformulieren ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:00

petplan is hier wel mee bezig begreep ik van mijn dierenarts.
Wij hebben ook petplan, met name vanwege die declaratiekosten inderdaad. Bij proteq betaal je een percentage zelf. Als je hond dus wat heeft loopt dat vrij snel op..
Ook krijg je bij petplan een deel van de preventieve kosten vergoed, bij proteq niet volgens mij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:05

Ik heb mijn beide katten bij proteq verzekerd. Per rekening eigen risico van 18%, al geloof ik dat daar een maximum aan vast zit maar dat weet ik niet zeker.
Rekeningen kunnen inderdaad rechtstreeks aan de verzekering gestuurd worden door de DA, dan krijg je later een rekening van de verzekering voor het eigen risico. Ikzelf kies er echter meestal voor de rekening gewoon zelf te betalen, aangezien ik liever achteraf geld terug krijg dan af te moeten wachten wanneer ik geld moet bijbetalen. Beide opties zijn gewoon mogelijk.
Qua verzekering ben ik er erg tevreden over, ze vergoedden echt heel veel en er word eigenlijk nooit ergens moeilijk over gedaan. Mijn ene kat heeft, eigenlijk aansluitend op het ingaan van de verzekering, heel veel medische problemen gehad. Op een gegeven moment ben ik gaan rekenen, met wat ik voor beide katten aan premie had betaald in 3 jaar tijd, had ik nog niet de helft van de rekeningen van de ene kat kunnen betalen!! Zelfs niet na aftrek van mijn eigen risico.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:07

Oké, dus dat is wel iets om naar te kijken.
Proteq kent dus een eigen risico per rekening van 18% en Petplan kent een eigen risico van € 35,- per ingediende declaratie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:16

Nou is mijn verzekering wel 7 jaar oud hoor, dus het kan best zijn dat daarin inmiddels wat veranderd is. Al geloof ik van niet.
Het is inderdaad een afwezig: Ik heb zelf eerder met enige regelmaat rekeningen van 60-100 euro. Dan is een eigen bijdrage van 18% voordeliger. Maar als je ineens een grote rekening krijgt, is 35 euro eigen risico wel voordeliger.
Overigens is dat per rekening ook wel op te lossen hoor: Mijn DA schrijft weleens 1 rekening uit voor meerdere consulten.

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:23

mag ik vragen waarom je je huisdieren verzekerd? wij heben zo'n beetje een hele dierentuin thuis (lees 3 katten en 2 honden) maar geen van hen is verzekerd. ook ons paard niet. wij zeggen altijd dat je alleen moet verzekeren wat je niet kunt overzien..

gewoon uit nieuwsgierigheid.. denk namenlijk wel dat je uiteindelijk goedkoper uitbent als je gewoon zelf entingen etc. betaald ipv een verzekering.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:30

Als je mijn post leest, zie je dat je niet altijd goedkoper uti bent door de entingen zelf te betalen. Ik kan mijn dieren onderhouden, maar als ze een ongeluk krijgen, kan ik met mijn inkomen de ziektekosten niet betalen. Hetzelfde geld voor een kat die elke maand/twee maanden 60-100 kost omdat hij weer eens ziek is. En dat lukt dus ook niet door simpelweg dat bedrag te sparen, zoals je in een van mijn eerdere berichten hebt gelezen.
Mijn financiele situatie is niet je-van-het. Maar als mijn dieren ziek zijn, hoef ik nooit te denken "kan het wel of kan het niet". Zeker met 1 kat die geregeld ziek is, tikt het toch aardig aan.

Voor de entingen zou ik ze zeker niet laten verzekeren, maar wel voor als er wat gebeurt of ze ziek worden. Het is een afweging die je maakt. Als ik elke maand een leuk bedrag over zou houden en daardoor altijd een buffer zou hebben, zou ik ze zeker niet verzekeren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:33

Verzekeren omdat je nooit weer voor welke kosten je komt te staan later.
De eerste zoveel jaar speel je wellicht net quit of niet eens.
Maar nu heeft onze hond cushing waardoor ze iedere maand al voor € 80,- aan medicijnen moet hebben. 2x per jaar een bloedonderzoek van € 100,-. En dan nog de normale kosten en overige dingetjes. Ze heeft een vetbult en artrose.
Vorig jaar / jaar daarvoor: chronische diarree, baarmoederontsteking, ruggenmerginfarct.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:35

Ik heb Chief bij proteq verzekerd, heb hem verzekerd vanaf dat hij een jaar of 6 is (hij is nu 11) dus leeftijd maakt niet zo heel veel uit (wel hoe ouder het dier, hoe hoger de premie dan is geloof ik).
Hij is ziekte kosten en ongevallen verzekerd en ik betaal €28 per maand.
De dierenarts declareert direct en ik krijg achteraf de rekening van het eigen risico en evt. dingen die niet vergoed worden.
Je kunt ook entingen etc verzekeren maar ik denk dat je goedkoper uit bent als je die gewoon zelf betaalt.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:46

allebij mijn honden zijn verzekerd via kruidvat,
betaal 9,- per hond ( chihuahua`s ) en wordt het meeste verzekerd, alleen aangegroeide afwijkingingen in de knieen en heupen niet, je kan je rekeningen voor een half jaar opsparen en dan betaal je maar 1x 35eu eigen risico anders betaal je dit per keer,
met uitbetalen zijn ze vrij snel geloof met een week.
via internet kan je afsluiten maar ze doen dit niet met oudere honden.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:48

Katten zijn verzekerd bij Petplan. Mag straks weer een declaratie gaan indienen van 221 euries. Toch wel fijn dat de verzekering die dan betaald! Mijn merrie van 6 is ook verzekerd, die van 2 wordt verzekerd zodra ze uit de opfok komt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:50

ik heb mijn Chihuahua en kat beide verzekerd bij Proteq, vind het vooral handig dat de rekening doorgestuurd wordt en ik niet eerst zelf een groot bedrag moet voorschieten.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 10:57

A_man schreef:
allebij mijn honden zijn verzekerd via kruidvat,
betaal 9,- per hond ( chihuahua`s ) en wordt het meeste verzekerd, alleen aangegroeide afwijkingingen in de knieen en heupen niet, je kan je rekeningen voor een half jaar opsparen en dan betaal je maar 1x 35eu eigen risico anders betaal je dit per keer,
met uitbetalen zijn ze vrij snel geloof met een week.
via internet kan je afsluiten maar ze doen dit niet met oudere honden.

Wat versta je onder een oudere hond? :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:00

Is per ras afhankelijk volgens mij.
Daarnaast hebben die verzekeringen van die vage omschrijvingen erin zitten dat je ten alle tijde geweigerd kan worden of dat er een gezondheidscheck opgevraagd kan worden en dat (logischerwijs) vooraf bestaande aandoeningen uitgesloten worden. Dus niet eerst wachten totdat je hond cushing krijgt en m dan verzekeren want dan vergoeden ze de medicijnen daarvoor neit meer.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:32

Wij zitten bij Proteq
Zowel met onze 1,5 jarige teckel als onze 10 weken oude flatcoated.

Leeftijd speelt zeker een rol!
Evenals de gezondheid waar de hond op dat moment in verkeerd.
Je zult een vragenlijst over de gezondheid moeten invullen, en je moet daar ook heel eerlijk in zijn.
Bovendien, hoe ouder de hond, des te meer premie je gaat betalen!
Wij zitten al op bijna 30 euro per hond, die beide op 8 a 9 weken leeftijd de verzekering zijn in gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:46

Kun je je konijn ook verzekeren?