Als er een chocolade hageltje of een kruimel chocola is gevonden eet ie het gelijk op, zodra die merkt dat we aan met de hagelslag bezig zijn is hij er alweer bij en heb 'm ook al een paar keer op de tafel aangetroffen toen daar nog een paar hagelslagjes lagen. Hij smeekt er echt voor.
Maar we hebben echt nooit chocola aan hem gegeven of laten ruiken zelfs. Al vanaf het begin is hij er zo op, alsof het in hem zit.
Ik weet dat chocola slecht is voor katten, hoe kan het dan dat ze er zo verzot op zijn? Ik bedoel kan die beter iets anders uitkiezen, kaas ofzo, vind ie ook lekker maar doet niet zo gestoord als bij chocola.
Hebben jullie hier een verklaring voor of heb je zelf ook zo'n kat?
Chips vind ie trouwens ook lekker want als er een zak in de prullenbak ligt probeert ie er nog uit te likken....
Gek beest, hij krijgt onbeperkt brok en ook nog vaak wat vlees.... Dus niks tekort zou je zeggen...?
Die heb ik ook nooit doelbewust gevoerd.
Ik denk dat het niets meer en minder is als een echte chocoladeverslaving idd.
Niets aan te doen vrees ik, behalve dan goed oppassen met chocola rond laten slingeren.
)
). Probeer de situatie gewoon zo veel mogelijk te voorkomen. Zorg dat de prullenbak goed sluit zodat er niets uit gejat kan worden, zorg dat je je etenswaar opruimt als je er klaar mee bent enz.
Hij maakt er in elk geval een bende van.
Zelfs chips is bij mij niet veilig.