Groot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten84

Groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:50

Ik heb meerdere katten, die in 2 groepen wonen.

Mijn katten in de gang hebben beschikking over een Cat-it waterfontein en dit werkte super...

Tot vandaag..

Om de 1 of andere reden heeft onze Dolf besloten dat er met water gespeeld moet worden. Hij heeft tot 2 keer toe de Cat-it compleet leeg gehaald, met als resultaat kletsnatte vloer.

Zwartwitte boef
Afbeelding

We dachten eerst dat het aan de Cat-it lag, lek ofzo, maar toen we een watersilo neerzette lag die binnen no-time om en het water ook.

Heb de silo op beton gezet omdat dat ruwer is dan laminaat, maar helaas....

Heb water weggehaald en de badkamer deur opengezet met water in de wastafel.

Dolf is nu 2 en al zijn hele leven bij ons. Het is een halfwilde die niet goed over verandering kan. Het enige wat nu anders is is dat ik al een week ziek ben.

Waar komt deze obsessie opeens vandaan? En niet onbelangrijk, hoe komen we er vanaf? De katten worden 's nachts opgesloten en als we dan water neerzetten ligt het zo weer om.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:18

Zwart-witte boef steelt vanaf de foto mijn hart <3 . Lijkt erg op mijn James

Wat een lastig probleem
Heb je zo'n fontein? http://www.wvanderniet.nl/shop/images/c ... ontein.jpg

Ik heb deze gehad voor mijn katten, en mijn rode boefje, vond het heel erg leuk om eerst met zijn poten op de rand te gaan staan, en daarna pas te gaan drinken. Vervolgens kieperde steeds die fontein om. Ik heb het hem niet af kunnen leren, en heb een hele tijd een pan met water in de wasbak gezet. Nu heb ik een ander soort fontein, waarbij zwaartepunt dicht bij de grond ligt, en sindsdien gelukkig geen last meer. http://www.zooplus.nl/bilder/cat/mate/d ... elle_2.jpg

Als er verder geen veranderingen in huis zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat het komt omdat je een week ziek bent.

Helaas kan ik je verder geen advies geven. Succes en ik hoop dat boefje gauw uitgespeeld is met het water.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:22

Anoniem

Re: Groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:25

Kan het zijn dat je 'm aandacht hebt gegeven toen hij het deed?
Misschien gaat het na 2 weken weer over :n
Ik denk dan een andere fontein? Maar dat is duuuur

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:32

Het ligt aan zijn kleur :D
Klinkt stom, maar vaak zijn het de zwart-witte katers die vanalles verzinnen :+

Waarom hij het doet weet ik niet.. maar ik heb voor mijn katten een konijnendrinkfles opgehangen, de grootste ;)
En raar maar waar.. ze drinken er graag uit :j

dierenfan

Re: Groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:03

zou een extra zware bak kopen. Dan kan hij hem niet om gooien. En over een x aantal weken deze weer zetten en kijken wat er gebeurd. Mijn ervaring is als ze eenmaal met water klieren leuk vinden dat het (helaas voor je) van kwaad tot erger gaat. Bij katten is het zo en bij honden net zo.