Nou weer gezeur vd buren om vogelvoeren in de tuin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Nou weer gezeur vd buren om vogelvoeren in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 17:16

Pffff :(

Vind het weer heel jammer want ik vind het hardstikke prachtig dat ik zoon beetje heel de dag als ik mn tuin in kijk al die vogels kan zien :D
Veel mussen ,kraaitjes ,duifjes, en nog wat andere vogels komen lekker bij ons in de tuin eten . Zo komen ze goed de winter door en het geeft me gewoon veel voldoening :o

Ik ben nu al een hele tijd een beetje de paria in ons straatje want ik heb namelijk vorige keer mijn 2 naastwonende buren erop betrapt dat ze lekker over me zaten te banketstaaf voor mijn deur ! Ik keek toevallig uit het raam en kon alles horen ik kookte van binnen dus ben naar beneden gegaan en heb ze geconfronteert ! Maarja het was natuurlijk allemaal NIET WAAR dus al ruzieent de deur dicht gesmeten dat ik hun gewoon zo scheinheilig vond dat ze het niet eens durfde toe te geven terwijl ik toch echt niet doof ben en alles duidelijk heb gehoort ! Sindsdien moet ik hier en daar wat opmerkingen aanhoren als ik dus weer is een weekend of een weekje naar mn moeder kom.

Afijn ik ben dus deze week begonnen met de vogels voeren je kon toevallig in de stad heel goedkoop vogelvoer inkopen en ik dacht nou dan sla ik flink wat in en dan kunnen die diertjes lekker eten en goed de winter doorkomen . Dus ik op het dak van de schuur lekker brood gegooit en in onze plantenbakken die aan onze schutting wat brood en strooivoer gedaan en ook vetbollen opgehangen en noten kortom alles wat een buitenvogel zich kan wensen !

En nu zeg de buurvrouw naast mij net dat ze niet meer wil dat ik brood in die plantenbakken aan de schutting doe want ze heb muizen gezien
MAAR wij hebben zoiezo wel ongedierte in de tuin want je kan geen velnis een nachtje buiten zetten in de tuin of het word aangevreten door de ratten of muizen .
Dat was al voordat ik begon met voeren :(

EN hun hebben zelf een voliere met allemaal parkieten en weet ik het in de tuin dus denk eerder dat die ongedierte daar al die tijd al op af komt !

Zo ik moest dit even van me af schrijven maar ik ben niet van plan te stoppen met voeren ik blijf zoiezo zaad in de plantenbakken doen en vetbollen en noten ophangen ! :')

dierenfan

Re: Nou weer gezeur vd buren om vogelvoeren in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:31

goedkoop buitenvogel strooi voer bestel ik bij zooplus. Goedkoper en makkelijker kan bijna niet
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/wilde_vogels

En tja, of je wat kan doen met die ruzie bijv.? Je kan een tussenweg nemen. DUs overdag voeren en 's avonds voer weg halen en 's ochtends weer buiten zetten. Iedereen tevreden toch? Hier hebben we ook last van ongedierte maar gelukkig zijn de ratten vorig jaar niet langs geweest en muizen lust mijn kat heel erg graag dus dat valt wel mee. Daarnaast wonen wij gelukkig vrij en onze buren voeren ook heel graag de vogels dus hier geen problemen. Vind het ook heerlijk om naast mijn eigen dieren de wilde vogels te helpen de winter door te komen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:34

Zolang jij de vogels voert in je eigen tuin, kan je buurvrouw er niks tegen doen.
Ik zou het gewoon negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:38

Vogeltjes hoeven niet gevoerd te worden hoor, er is zat voer en het trekt een hoop vogels aan die over schijten....daar ben je niet blij mee als buur.

Straks als er een laag sneeuw ligt en het -10 is, mag jij weer.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:39

Het is natuurlijk ook nog wel een beetje vroeg om vogels te voeren, zolang het niet vriest kunnen ze zat eten vinden.

Maar goed, het is jouw tuin, dus jij mag beslissen wat je doet. Als jij graag wilt voeren dan moet je dat vooral doen toch?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:16

Het voeren kan inderdaad eventueel uitgesteld worden tot eind november/begin december, maar in principe heeft je buur er op deze manier niks mee te maken, want je doet het prima. Als je echt last van meer muizen krijgt kun je ook alleen voerbolletjes ophangen i.p.v. op de grond. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:27

Tja, je vuilnis buiten laten staan en brood en voer op het dak van een schuur gooien trekt inderdaad nogal wat ongedierte aan, ik zou er ook niet blij mee zijn. Daarbij lijkt het mij niet nodig om nu al bij te voeren.

Maar goed, zoals hierboven wordt gezegd; jouw tuin, daar valt (helaas) door een ander weinig aan te doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:36

Nu al vogels bijvoeren?? Is dat niet een beetje heel vroeg? Zou er als buurvrouw zijnde ook niet blij mee zijn, zeker nu nog niet.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:05

Hmm ja ik vind t ook wel vroeg hoor, vooral als je de hele rataplan al ophangt.
Als je dan nu wil voeren zou ik het een beetje doseren, dat het ook opraakt elke dag :) Buren ook weer happy ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:58

Fijne reacties :j

Maarja er speelt gewoon ook mee dat ze me niet echt meer moeten en daarnaast ben ik er heilig van overtuigt dat die vogelvoliere in hun thuin ook ongedierte aantrekt dus die hebben we zoiezo altijd al gehad !

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:00

vogels bijvoeren doe ik nu ook nog niet overigens. Veel te vroeg vind ik ook nog en de vogels ook. Die moeten mijn 'troep' nu nog niet. HOogstens de tafelrestjes zijn interessant en nog zeker voldoende voorlopig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:05

Een voliëre in de tuin trekt áltijd muizen aan,zijn het geen huismuizen dan zijn het wel Veldmuizen of Spitmuizen. TS negeer die mensen,doe of ze lucht zijn,als ze jou zó behandelen!
Ik voer het hele jaar door de vogels in me tuin,ze weten dat en daarom heb ik altijd vogels in de tuin.
Vooral Eksters en Kraaien komen er op af.Ook de Egel komt in het donker brood/eten zoeken in me tuin.
Hardstikke leuk toch als je diertjes in je tuin krijgt?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:15

Nu al bijvoeren van vogels'? Dat is veel te vroeg!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:24

Ik noem het niet echt bijvoeren,maar gewoon voeren.
Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:28

Negeer ze :j
Jou tuin!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:31

Ja gewoon voeren gohya :P

Ja ik vind het gewoon leuk klaar dus ik blijf gewoon voeren
ongedierte zit er meestal wel bij tuinen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:45

Ik denk dat het eerder over de vogelpoep gaat en die kraaien en duiven, daar wordt je niet blij van..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:47

jouw tuin vogels lekker voeren en een klacht indienen over haar parkieten of er mee dreigen als ze door blijft gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:21

russel schreef:
Ik denk dat het eerder over de vogelpoep gaat en die kraaien en duiven, daar wordt je niet blij van..

Welke vogelpoep? ik vind hier geen stukje vogelpoep in me tuin en ook niet op de houten schutting.
De enige vogelpoep die ik hier vind is de poep van die meeuwen die een losse flodder los laten op me ramen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 01:21

ja dat ligt dus bij de buren :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 02:47

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:45

kohtje schreef:
http://www.vogelbescherming.nl/tuinvoge ... eer_voeren kan dus tegenwoordig het hele jaar. Wij hebben ook zomerbollen hangen.

Mussen op het balkon vind ik heel gezellig :D , en ik voer dus het hele jaar .
Vooral als ze met jonkies (als ze dan kunnen vliegen) komen om te voeren .
Een gekwetter van jewelste is het dan .
Had hierover een andere link gevonden :j

http://dier-en-natuur.infonu.nl/vogels/ ... -tuin.html

Zelf maak ik al 2 jaar mee , dat ze juist heel veel eten in het voorjaar , dan moet ik de voerboy echt iedere dag
opvullen .Terwijl het in de winter minder hard gaan .

@shilady...laat je buren gewoon lekker doorgaan .
Heb hier ook zo,n onderbuurman die dan overlast zou hebben van vogelpoep in zijn tuin , nou volgens mij valt het
meeste op mijn balkon .