Op de hoek van onze straat woont een stel wat iets doet met verzekeringen e.d. In ieder geval: Ze hebben een groot huis, grote auto, grote tuin, en dus ook een waakhond. Niets mis mee zou je zeggen. Maar het probleem is dat deze hond nooit buiten komt, ook niet om te plassen of iets. Het is zo'n even op mijn manier gezegd: Worsthond. (Basset geloof ik dat ze heten?) Iedere keer als ik langs hun huis loop wordt mijn hondje helemaal gek van het geblaf. Die arme hond van hun blaft echt bij alles wat langs komt. Omdat, denk ik, dat zijn enige vorm van communicatie is met de buitenwereld, en andere honden.
Even samengevat:
- Hond wordt nooit uitgelaten, dus doet zijn behoeften in de tuin.
- Hond is geloof ik al een dagje ouder, en zit daar maar in die tuin te verpieteren.
Wat zou jij doen? Ik wil er namelijk best op af gaan en er wat van zeggen. Maar aangezien ze niet voor hun hond zorgen denk ik ook dat het niet de áller gezelligste mensen zijn. Maar ik zit er nu wel mee, want ik vind het echt heel erg sneu. Om nou meteen de DB te gaan bellen weet ik ook niet of dat zo'n goed idee is. Iemand een idee?

zijn zat waakhonden die niet worden uitgelaten zoals een "htk" hond 

Misschien moet je de tuin even opmeten
. Zo te lezen heb je toch niks beters te doen
.