3 is teveel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiba

3 is teveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 12:34

Hey allemaal,

hopelijk staat het goed hier

Wij hebben 3 honden. Nou ben ik niet zo'n honden mens. alleen toen ik mijn vriend ontmoeden had ik 1 hond en hij had er 2. het ging goed tussen de honden dus hadden we 3 honden.
Helaas zijn de honden van mijn vriend een beetje gedrag gestoord. (nou ja das misschien wel overdreven)
zijn hondjes zijn met de fles opgevoed. en komen uit het buitenland. Ze hebben dan ook geen opvoeding gehad. waardoor ze voor alles en iedereen bang waren toen ze bij mij kwamen. Ik ben hier veel mee bezig geweest en inmiddels gaat het beter.
Helaas heeft 1 van de 2 last van verlatingsangst. ze hangt ook erg aan de baas.
Als wij zijn werken zitten de honden bij mijn schoonouders zo zitten ze weinig alleen. Ik merk alleen dat de 1e teef dit niet fijn vind en zich hierdoor ongelukkig gaat voelen.
Ik vind het erg moeilijk om dat zo te zien. Daarom wil ik voor haar een goed huisje zoeken, iemand die alle aandacht en tijd voor haar heeft. Nu heb ik natuurlijk op marktplaats gekeken maar mensen waar ik op reageer klinken heel leuk enzo maar na een paar mailtjes haken ze altijd af :( laatst ook weer, een vrouw die niet meer werkte en een zoon had klonk perfect maar nadat ze een foto zag stuurde ze. Er is geen klik. Nu vraag ik me af kan je van een foto al afmaken dat er geen klik is?
Misschien heeft iemand nog een tip hoe ik een goed huisje kan vind en voor haar.
begrijp me niet verkeerd ik wil haar niet na de eerste beste doen. ze verdient echt het beste

Anoniem

Re: 3 is teveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:19

Idd, verder gaan met zoeken.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar weet nu zo snel niets.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:21

Misschien een papiertje ophangen op het prikbord bij de dierenarts?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:21

Ik begrijp het probleem niet helemaal, misschien lees ik niet goed.

De hond vindt het bij je schoonmoeder niet fijn? In wat voor opzicht dan?

Hoe oud is de hond en wat heb je zelf geprobeerd?

Ik vind het een beetje vreemd dat je een hond die niet kan aarden bij een oppas dan "weg" doet, wordt het dier daar wel gelukkig van denk je?
Als ze al zoveel last van verlatingsangst heeft is doorschuiven naar een volgende baas natuurlijk een enorme stressfactor, ik zou dat dus niet te snel overwegen en kijken of er andere oplossingen zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:50

snap weinig van je verhaal,welke hond wil je nu weg doen,jou eigen hond??

en ander op MP zetten mét foto,kunnen mensen meteen zien over wat voor hond ze het hebben...en of dat en type hond is wat ze zoeken.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:56

Ik snap het eerste stukje al niet. Ik ben geen hondenmens, maar je hebt wel 1 hond voordat je je vriend ontmoet? Dat staat er al raar maargoed. Misschien hier een foto plaatsen?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:00

Deeday schreef:
Ik snap het eerste stukje al niet. Ik ben geen hondenmens, maar je hebt wel 1 hond voordat je je vriend ontmoet?

Ik snap dat ook niet helemaal, maar welke hond moet nu precies weg en waarom.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:01

Misschien eerst eens een Bachremedie proberen?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:22

Overigens lees ik in een ander topic dat je de hond weg doet omdat je 3 teveel vindt. Niet helemaal eerlijk om dan te zeggen dat de hond ongelukkig is.

Verder ga ik mee met wat hierboven wordt gezegd, hoe kan je als "geen hondenmens" uberhaupt een hond hebben aangeschaft?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:23

je wil de hond weg doen omdat de hond het niet meer leuk vind bij jullie (wat voor ras en is dit de hond die verlatingsangst heeft?) Of je wilt de hond weg doen omdat je geen hondenmens bent en deze heel veel tijd en energie vraagt en eigenlijk teveel is? Dat kan ook natuurlijk

Het is heel moeilijk een hond te herplaatsen met verlatingsangst. Zeker als ze al gewend is met 3 honden samen te leven en ze straks misschien als enigste hond verder moet. Geloof me niemand is altijd thuis dus waar dan ook ze zal wel eens alleen moeten zitten. En gelukkig beseffen veel mensen inmiddels al dat het bijna niet te doen is om zo'n hond te houden. Hopelijk komt er ook iemand op je advertentie af die goed hiermee om kan gaan en het rustig aan kan leren.

Succes met herplaatsen en zou idd ze hier in het herplaats hoekje ook zetten.

Overigens is je vriend het hier ook mee eens?

Lees nog eens je bericht, de 2 van je vriend komen uit het buitenland. Is dat via een stichting geweest? Zo ja dan kan je altijd de stichting benaderen voor hulp bij herplaatsing. Een goede stichting helpt namelijk hier bij!!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:40

ik wil de hond weg doen die moeilijk alleen kan blijven. Het feit dat ik geen hondenmens ben bedoel ik mee dat ik 1 hond leuk vind mits hij luistert en goed opgevoed is.(voor ik iedereen weer over me heen krijg dit ligt aan de baas) Ik vind 3 honden echt te veel. Ik heb de honden van mijn vriend een kans gegeven, maar helaas lukt het gewoon niet met 1 van de honden. Ze kan ook best even alleen thuis zijn maar hele dagen of halve dagen trekt ze niet. Bij mijn schoonouders heeft ze het prima na haar zin maar ze verhuist nu steeds tussen 2 huizen en dit geeft stress. Wat zich uit in plasse in huis.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd hondencursus, dierenarstonderzoek, gedragdeskundige erbij gehaald.
Ik kom er niet meer uit.
mijn vriend heeft een tijd in het buitenland gewoond en daar de honden via een zwerver aangeboden gekregen. hij heeft ze dan ook groot gebracht en mee genomen na NL.
@pinto: in welke topic lees je dan dat ik zeg 3 honden is te veel? Want dat zeg ik hier ook. en dan kies ik voor de hond waarvan ik denk dat ze een beter huis verdient.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:50

Misschien hier dan een foto plaatsen met een leuke oproep erbij?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:01

dat heb ik ooit eerder gedaan maar toen kreeg ik ook het halve forum over me heen. Omdat ik alleen aan mezelf dacht ipv aan de hond. :\

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:08

xxxmarexxx schreef:
dat heb ik ooit eerder gedaan maar toen kreeg ik ook het halve forum over me heen. Omdat ik alleen aan mezelf dacht ipv aan de hond. :\

Ik snap je wel hoor. Dit doe je echt niet zomaar.
Je kunt om bemiddeling vragen bij
http://www.SHHH.nl, of
http://www.baasjegezocht.nl
De rasvereniging neemt soms ook niet stamboomhonden op, wellicht kun je daar nog iets mee?
Er zijn meerdere instanties, die je kunnen helpen. Je zou even kunnen googlen op herplaatsing. Op het hondenforum zitten bijv ook 2 dames die bemiddelen. En ik ben laatst in Friesland geweest, via het asiel weliswaar, maar dat was ook een bemiddelingsburo. De hond werd dus herplaatst vanuit een gezin.
Wat bij mij in de buurt ook veel gebeurde, bij het losloopgebied hingen vaak briefjes. Nestjes, weglopers, herplaatsers, allemaal te zien op de boom :D Ik weet niet of je zoiets ook kan proberen in je buurt.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:10

Om wat voorn hond gaat het? Of kun je mij meer info toe sturen via pb? Misschien dat ik nog wel iemand weet

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:27

deeday je hebt pb.
antheman: ik zal eens kijken dat ik bij de da een briefje op hang en ook eens op die sites kijken.
bedankt

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 05:07

Mag ik vragen waarom er spoed staat in je onderschrift. En wat ik begrijp is het 1 van de honden van je vriend, maar wat vind hij er eigenlijk van, dat er 1 weg moet van jou. Hopelijk vind je een goed tehuis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:03

Antheman schreef:
xxxmarexxx schreef:

Ik snap je wel hoor. Dit doe je echt niet zomaar.
Je kunt om bemiddeling vragen bij
http://www.SHHH.nl, of
http://www.baasjegezocht.nl
De rasvereniging neemt soms ook niet stamboomhonden op, wellicht kun je daar nog iets mee?
Er zijn meerdere instanties, die je kunnen helpen. Je zou even kunnen googlen op herplaatsing. Op het hondenforum zitten bijv ook 2 dames die bemiddelen. En ik ben laatst in Friesland geweest, via het asiel weliswaar, maar dat was ook een bemiddelingsburo. De hond werd dus herplaatst vanuit een gezin.
Wat bij mij in de buurt ook veel gebeurde, bij het losloopgebied hingen vaak briefjes. Nestjes, weglopers, herplaatsers, allemaal te zien op de boom :D Ik weet niet of je zoiets ook kan proberen in je buurt.

Sommige rasverenigingen nemen niet stamboomhonden op maar als het raszuivere straathonden zijn geloof ik niet dat je een rasvereniging hebt waar deze mixen goed bij kunnen passen over het algemeen gezien. Daar we geen foto of ras te zien/lezen krijgen is het moeilijk om dit te zeggen antuurlijk want ook op straat kan een look a like rashond geboren worden, zelfs in het buitenland.

Overigens: gezien het dus een geboren straathond is en met de fles groot gebracht is heb ik zo'n idee dat dit ook een heel standvastige hond is qua karakter. Dus ben ik bang dan ben ik bang, durf ik iets niet dan durf ik dat niet en wil ik niet alleen zijn dan wil ik dit ook niet. Deze honden zijn vaak enorm moeilijk te overreden om gedrag te veranderen. Hopelijk kan een mogelijke nieuwe eigenaar hier ook heel goed mee om gaan.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:01

@mare: wat ik bedoelde was eigenlijk is het voor de hond teveel of voor jou? (niet aanvallend bedoelt, maar ik begreep je OP niet helemaal). Iets genuanceerder: is het voor de hond beter om een ander huis te vinden of vindt jij 3 honden in huis te veel.

Je hebt daar nu wat meer duidelijkheid over gegeven, thnx!

Reden dat ik het vroeg is dat ik bang ben dat voor de hond herplaatsing alleen maar moeilijker gaat worden. Je zegt dat ze enorme verlatingsangst heeft, erg aan de baas hangt, wat denk je dat het met haar doet als je haar weg zou doen? Ik denk ook dat de situatie die je nu biedt voor de honden al erg "luxe" is, als jullie werken gaan ze naar een oppas, bovendien heeft ze altijd soortgenoten om zich heen. Denk dat je hond heel veel geluk moet hebben om een huis te vinden waar iemand altijd thuis is, dat is bijna onrealistisch dus zal ze hetzelfde gedrag vertonen als bij jullie.
En is de kans groot dat ze weer weggedaan wordt...

Ik heb zelf ook een hond met verlatingsangst, vandaar ook de reactie, ik herken het. Mijn hond komt uit het asiel, en werd 5x terug gebracht als jonge hond omdat hij toch niet voldeed aan de verwachting. En altijd na een periode van enkele maanden, dus als hij al geacclimatiseerd was in zijn nieuwe omgeving.
Ik heb nu een hond die ik met bezoek niet in de kamer kan laten, hij vindt het prachtig als mensen komen, is dolenthousiast, maar als iemand weg gaat zal hij diegene op alle mogelijke manieren tegenhouden. En ja, dan hangt hij dus met een beetje pech aan een arm. Hij zal niet doorbijten, maar uiteraard wil je dit je bezoek niet aan doen... ;)
Bovendien is hij zo aan mij gehecht dat er bij het uitlaten niemand bij mij in de buurt mag komen. Vraag me niet de weg of wat voor praatje dan ook, dan heb ik beide handen nodig om mijn hond in bedwang te houden.
Maar zou hem niet meer weg doen, omdat het juist alleen maar erger zal worden, ik zou hem immers weer de bevestiging geven van het "verlaten".

Ik hoop dat je er goed over nadenkt, en je ook in de hond en zijn gedrag verplaatst.

Succes ermee. :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:38

In een ander topic zeg je ook dat je hem niet vertrouwt met kleine kinderen/babies.
Nogal belangrijk om ook te vermelden, wellicht.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:34

Bedankt voor de reacties.
@thirty ik meld dit idd als ik een eventueel huis vind.
@pinto Ik heb deze keuze samen met mijn vriend gemaakt. we hebben alle mogelijke opties voor ons geprobeerd en het is niet om te doen. Tevens krijgen we er dadelijk een baby bij (dit is niet de rede van herplaatsen!!!!) en dan heb ik nog minder tijd voor haar. IK vind het niet eerlijk tegenover haar. Ze verdient iemand die haar alle liefde en aandacht geeft. En dat ze nu soortgenoten heeft weet ik niet of ze daar zo vrolijk van wordt. door haar gedragt wordt ze nogal buiten gesloten. ook geeft ze niet veel om andere honden. Mijn vriend en ik hopen gewoon het beste voor haar!!