wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 00:14

hoi bokkers,
bij mij thuis (in ouders tuin)
zitten verschrikkelijk vaak katten te schijten van buren :r
aangezien mam en ik vaak in de tuin bezig zijn grijpen we er vaak met onze handen in en ik kan je vertellen dat is goor,
het gaat om zeker 4 katten van buren en weet ik veel waarvandaan,
we hebben de buren al gevraagt de kat iig binnen te houden of er op te letten maar dat gebeurt dus niet...
wat hebben we al geprobeert:

* emmers water gooien vanuit een raam
* wegjagen en erachteraan rennen,
* harde geluiden maken schreeuwen enz, }>

niks helpt,

als het zo door gaat ben ik niet te beroerd om die katten bij hun lurven te grijpen en naar het asiel te brengen,
dan moeten hun hun katten daar maar weer ophalen,
en kost het ze geld misshien dat ze er dan wat aan doen
het is gewoon niet normaal dat onze tuin gewoon als katten toilet word gebruikt,
als het er een was oke maar het zijn er zeker 4 de hele tuin word ondergescheten,
en de buren werken ook niet mee .
wie komt met DE verlossende tip voor mij?

shilady

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:16

stroomdraaden spannen .
En meschien een soort net eroverheen doen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 00:18

ja alleen dan moeten we zelf in een kooi lopen, :')
en wat als de kat in het stroomdraad blijft hangen en zelfzichelf ophangt?
ben ik dan schuldig?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:20

Er zijn hier al een aantal topics over, misschien de zoekfunctie eens gebruiken?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:21

dat denk ik wel ja (vind het sowieso geen geschikte oplossing, evenals naar het asiel brengen overigens, die zitten vol genoeg met dieren die echt hulp nodig hebben..) begrijp je frustratie best, maar een kat kun je als baasje zijnde niet leren: daar mag je niet poepen en daar wel... en in huis houden, tja dat vind ik ook niet fair tegenover een kat. Die hoort buiten te kunnen lopen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:25

Naar het asiel brengen idd, als praten met de eigenaren niet werkt (als je uberhaupt al weet van wie de katten zijn).

Het zou niet zo moeten zijn dat jij geld en tijd moet spenderen om andermans dieren uit je tuin te houden. Zeker als ze al een boel overlast veroorzaken. Plus je hoeft zelf je eigen tuin toch niet te vernaggelen voor andermans dieren?

Een kat 'hoort' niet buiten, een kat hoort op eigen grond te blijven. Dus als baas je eigen tuin afzetten of binnen houden. Een kat die dat gewend is komt helemaal niets tekort.

Ja een kat zijn voorouders woonden in de bossen. Maar hetzelfde geld voor honden en paarden. Zou een fijne boel worden als we die ook allemaal los gingen laten 'want die horen los buiten'.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 00:27

dat bedoel ik tuurlijk kan een kat dat niet leren maar je kunt als eigenaar wel ervoor zorgen dat de kat in je tuin blijft,
en ja opsluiten het is niet mijn kat hadden ze er maar geen moeten nemen als ze er geen tijd voor hebben toch?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:29

ja hoor.. een kat hoort zeker buiten te kunnen en ik weet niet hoe je dat voor je ziet of dat je weet hoe lenig een kat is, maar die hou je echt niet in je tuin haha. Nee, probeer dan iets van een compromis te sluiten met je buren, misschien als je ergens poep ziet, dat ze het er zelf uit willen pakken ofzo.. Ik heb ook gehoord dat koffiedik in de tuin gooien helpt? Schijnt dat ze daar een hekel aan hebben.

Wij hebben zelf ook katten, die inderdaad ook buiten lopen, en vast wel eens ergens in een tuin poepen.. maar daarentegen hebben bijna al onze buren ook katten en sja die poepen ook wel eens in onze tuin. Het zij zo, zo'n drama is dat nou ook weer niet hoor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:30

de stront gewoon over de schutting smijten in de tuin van de eigenaar of verdelen over 4 tuinen keurig een zak katten drollen voor de deur zetten. En als je er een ziet even vriendelijk erachteraan. ik heb zelf poesjes maar die zitten binnen of op balkon
Laatst bijgewerkt door franka75 op 11-10-11 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:30

Op een balkon kun je de boel nog wel redelijk tegenhouden dat ze niet weg lopen inderdaad.. maar als je een grote tuin hebt gaat je dat echt niet lukken lijkt me.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:33

Leorah schreef:
ja hoor.. een kat hoort zeker buiten te kunnen en ik weet niet hoe je dat voor je ziet of dat je weet hoe lenig een kat is, maar die hou je echt niet in je tuin haha. Nee, probeer dan iets van een compromis te sluiten met je buren, misschien als je ergens poep ziet, dat ze het er zelf uit willen pakken ofzo.. Ik heb ook gehoord dat koffiedik in de tuin gooien helpt? Schijnt dat ze daar een hekel aan hebben.

Wij hebben zelf ook katten, die inderdaad ook buiten lopen, en vast wel eens ergens in een tuin poepen.. maar daarentegen hebben bijna al onze buren ook katten en sja die poepen ook wel eens in onze tuin. Het zij zo, zo'n drama is dat nou ook weer niet hoor.

Dat is wel erg vervelend als je zelf geen katten hebt en er ook weinig mee op hebt. Tuinieren tussen de koffieprut is ook erg aantrekkelijk, omdat andermans katten je het anders onmogelijk maken.

Katten zijn overigens heel goed op eigen terrein te houden, als je je er maar een beetje in verdiept en investeert.
En als je tuin te groot is kun je altijd nog een ren bouwen.

En waarom hoort een kat nou perse los buiten te kunnen lopen? Dat roept iedereen altijd maar die te lui is om zijn dieren bij zich te houden. Maar een goede reden heb ik iig nog nooit gehoord. Waarom katten wel en honden en paarden niet?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:38

Een paard laat je toch ook niet alleen in zn stal? Is het zelfde als een kat in een ren, die dieren hebben een ruim territorium, ja ik heb me wel verdiept sjonge. Honden stop ik ook niet in een ren, die mogen ook los achter mn huis lopen en in huis en ik ga er regelmatig een flink eind mee aan de sjou.. een hond wordt nu eenmaal goed zindelijk en een kat binnen wel, maar buiten niet.

iedereen is hier altijd maar aan het piepen dat paarden zo natuurlijk mogelijk gehouden moeten worden maar nee, een kat sluit je maar op in huis of in een rennetje, dat slaat natuurlijk nergens op.

Wat is er mis met koffiedik overigens? Niet zo veel anders dan zand aan je vingers hoor.... Enneh.. ik zou als buurvrouw prima willen investeren in een paar goeie handschoenen voor je voor in de tuin zodat je geen vieze handen krijgt door mijn kat ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:40

Die van mij zitten binnende een is bang buiten bahalve haar veilige bakon en de ander is te klein om terug te springen dus die zit noodgedwongen op balkon achter dubbele tralietjes omdat ze hem anders smeert en heb geen buren nu beneden om haar te kunnen pakken , en de buurman daarnaast werkt niet mee
Laatst bijgewerkt door franka75 op 11-10-11 00:41, in het totaal 2 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 00:40

kijk als het nou een kat was oke,
maar het zijn minstens 4 katten de hele tuin zit onder de stront ;)
oke ik breng ze wel naar het asiel of smijt de stront over de schutting :)
(hun niet aardig ik ook niet ;) )
zouden jij het leuk vinden als ik mij paard bij in jou stal zou laten poepen iedere keer ?

edit ja maar jouw paard loopt wel in jou wei op jouw terein snap je ?
dat is er zo irritant aan en kattenpoep is echt heel vies en stink een uur in de wind
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 11-10-11 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:40

Paarden blijven nog altijd op eigen terrein. Honden zijn, als het goed is, op eigen terrein of onder toezicht.

Of schijt jouw paard ook bij de buren in de tuin?

@TS: nogmaals, ik zou ze gewoon stug iedere keer naar het asiel blijven brengen. Jammer voor de dieren, maar wellicht worden de baasjes dan eens zat van ze en krijgen ze iemand die er wel om geeft.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 00:42

ja ik ga dat eens proberen,
ik hoe jullie op de hoogte :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:42

Het kan ook zijn dat jouw tuin de scheitplek is want een kat verdedigt zijn tuin en bij jou zitten geen katten dus..... :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:43

Ik weet niet hoe lenig jouw paard is, maar ik denk niet zo lenig als een kat die over mn schutting klimt :D. Nee even zonder gekheid.. kun je ook geen compromis met die buren sluiten? Ik bedoel.... dat ze in je tuin lopen en je vind het niet fijn, okey, dan kun je ze nog wegjagen. Dat ze in je tuin poepen.. is gewoon echt vervelend en dat begrijp ik prima. Maar valt er niks af te spreken zoals ik net zei, dat zij het oprapen, of eens kijken wat voor (goedkope of gratis) middeltjes er zijn om kattenpoep te kunnen voorkomen? Naar het asiel brengen is echt geen goed plan.. die katten hebben een huis en er zijn genoeg zonder huis die in een asiel zitten en echt geholpen moeten worden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 00:43

:')
:Y) wacht maar ik zal ze ;)

(de eigenaren dan he :P )

edit

ik ga het de buren morgen vertellen als ze er niks aan doen ik hun kat naar het asiel breng,
bij ons asiel is het namelijk zo dat ze dan een bedrag moeten betalen voor de nacht die de kat in het asiel zat,
het kost het asiel dus niks als ze gewoon hun kat komen ophalen
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 11-10-11 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:45

Leorah schreef:
Naar het asiel brengen is echt geen goed plan.. die katten hebben een huis en er zijn genoeg zonder huis die in een asiel zitten en echt geholpen moeten worden.

kennelijk de enige manier om de 'eigenaren' van die dieren te doen beseffen dat TS het echt zat is. Bovendien, een echt huis hebben ze niet als ze zonder pardon naar buiten worden geknikkerd.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:47

Ze nemen die kat niet aan bij het asiel hoor. Het is namelijk gewoon diefstal om een kat zomaar mee te nemen (als het duidelijk is dat de kat verzorgd is/een eigenaar heeft).

Peper vinden katten ook smerig, volgens mij heb je ook speciale geurmiddeltjes tegen katten in de tuin die allemaal niet heel smerig zijn om tussen te tuinieren. Maar een grote zak peper is het goedkoopst en het minst smerig lijkt mij. Ik zou het trouwens ook helemaal niet erg vinden om tussen het koffiedik te tuinieren dat ruikt toch juist lekker :D .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:47

Waar staat nu weer dat ze zonder pardon naar buiten worden geknikkerd? En heeft ts al geprobeerd om een afspraken te maken? kat binnenhouden of naar het asiel vind ik geen afspraken maken.. kan me ook voorstellen dat eigenaar denkt "uhuu".

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:49

Zeker nemen ze die wel aan. Het is een zwerver die aan is komen lopen, weten zij veel.

@ Leorah:
Lees de OP misschien even?
Citaat:
het gaat om zeker 4 katten van buren en weet ik veel waarvandaan,
we hebben de buren al gevraagt de kat iig binnen te houden of er op te letten maar dat gebeurt dus niet...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:54

Thirty schreef:
Zeker nemen ze die wel aan. Het is een zwerver die aan is komen lopen, weten zij veel.

Hier nemen ze echt geen katten aan die er verzorgd uit zien. Bovendien ben je gewoon de sjaak als de buurman aangifte doet want als jij al meermaals over zijn kat bent komen klagen weet hij echt wel dat jij zijn kat heb gejat en dat je wist dat ie van hem was }:0 . Heb jij er serieus een strafblad voor over zodat je zonder handschoenen kan tuinieren 8)7 :n

EDIT: serieus koop een megapot peper en gooi de bon bij de buurman in de bus. Moeilijk doen is ook een kunst :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 01:00

Het is alleen geen jatten. Bovendien is er ook een of andere regel dat mensen hun dieren niet zonder toezicht zomaar los mogen laten lopen. Of dat andermans dieren jou geen overlast mogen veroorzaken, zoiets.