Boomer teefje of reutje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petraa14

Boomer teefje of reutje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 21:36

Wij zijn er uit en willen heel graag een boomer pup aanschaffen :D Na heel goed en lang nadenken zijn we eruit :j
Alleen een ding nog niet.. Word het een teefje of een reutje?
Wat zijn de voor en nadelen bij een reutje en een teefje? :)
We willen zobieso de hond laten castreren, steralisseren.
Alvast bedankt! :)

dierenfan

Re: Boomer teefje of reutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:40

tja reu/teef moet je zelf weten. Teefje wel aan te raden minimaal 1x loops te laten worden. Een reu wordt rustiger vaak als hij gecastreerd is. Een teefje wordt vaak veel feller en pinniger richting andere honden als ze geholpen is.
Laat je heel vroeg helpen dan blijven ze vaak wel sociaal naar andere honden echter op een of andere manier ook heel aantrekkelijk voor andere honden qua hormonen.

daarnaast weet je vast wel dat boomer geen ras is. Je gaat dus een kruising nemen. Geeft totaal niet! Echter let a.u.b. op waar je hem haalt er zijn heel veel broodfokkers die hun kont gedraaid hebben in het fokken van boomers en ik gun niemand een hondje daar te kopen. Niet omdat ze neit gesteund moeten worden maar ook zeker niet omdat ik niemand een ziek hondje gun met medische problemen en vaak ook gedragsafwijkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:43

Teef is vaak loops..
Reu rijdt soms een beetje veel...
Ik ga voor een gecastreerde vrouw :j

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:44

Een reu of teef is niet echt zoveel verschil, maar een teef moet 1 x loops geweest zijn!
Verder ben ik na 14 jaar nog steeds blij met mijn boomer teef <3

Het zijn wel kruisingen die aan de lopende band worden verkocht dus ik zou zeker de moeder samen met de pups observeren. Verder is de omgeving belangrijk en dat het puppyverblijf goed schoon is.

Ik ben als de dood voor broodfokkers en die zijn er bij deze hondjes veel te veel!

Veel succes met de zoektocht en vooral veel plezier!

Ons boomertje kwam trouwens uit het asiel toen ze een jaar was.
Echt een super lief hondje! Dus daar kan je ook nog gaan kijken, dan verricht je gelijk een soort van goede daad :o

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 21:53

Ik ben inderdaad heeel alert op broodfokkers!
Wil daar echt geen hondje weg hebben :o
Ik heb nu een nestje op het oog waar de vader en moeder aanwezig is en het is geen fokker :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:08

over het al dan niet loops laten zijn gaan verschillende verhalen rond. DA's zullen je adviseren voor de eerste loopsheid te stereliseren, i.v.m. verkleinde kans op allerlei ziektes (waaronder bijv. baarmoederkanker en melkkliertumoren).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:27

Wat voor boomer wil je? Alles van chihuahua x dwergpinscher naar shih-tzu x maltezer tot een poedel x schnauzer of een tibetaanse terrier x welsh corgi.

Zowel reu als teef zou ik pas na een jaar laten castreren i.v.m. de botgroei (waardoor o.a. de kans op botkanker veranderd)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:28

tja reu of teef...reutjes zijn vaak wat "mooier"wat stoerder om te zien,ik vind nu niet echt grote karakterverschillen tussen reuen en teven zitten...

hier worden overigens alle teefjes die als pup komen voor de eerste loopsheid gecastreerd en niets geen problemen met pinnigheid,felheid of wat ook...lees dat wel vaker,maar valt reuze mee...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:32

Ik zou gaan voor een reu, maar dat is een persoonlijke keuze gezien wij hier thuis twee reuen boomers hebben lopen. :D Wij zijn voor een reu gegaan gezien het loops worden van een teef, die zouden we dan sowieso hebben gesteriliseerd... Maar bij een reu was dit niet per se de planning, vandaar dat we toen voor een reu gegaan zijn. Nu zijn ze trouwens wel allebei gecastreerd. :Y)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:38

wij hebben een boomer reu,
gecastreerd toen hij 9 maand was, want hij ging rijden op mijn kids :S
ik vind de reutjes vaak wat stoerder,
maar ik denk dat je gewoon bij een nestje moet kijken en dan voor het hondje gaan wat je aanspreekt.
een teefje zou ik wel castreren.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:40

Wij hebben 2 echte boomer mannen hier zitten. Vader en zoon.
We hebben reuen omdat mijn man niet met een loopse teef wilde zitten.
Maar goed, als je ze castreerd heb je daar natuurlijk geen last van.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:43

Brr, krijg altijd een beetje rillingen als mensen het over een "boomer"hondje hebben. Net als wanneer mensen een "lassiehond" zoeken... ;)

Boomer was gewoon een schattig hondje uit een film. Tegenwoordig is een kruising tussen 1 of meer kleine hondjes ineens een "boomer". Hoeft nergens aan te voldoen, maar mag blijkbaar wel een naam hebben.
Waardoor een hoop broodfokkers ineens van alles door elkaar gaan gooien en het als "boomerhondjes" verkopen.

Heb zelf ook rasloze honden, maar ik ga ze echt geen boomers noemen... :')

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:46

@ pinto: het is niet ineens een boomer, dat is echt al jaren zo..
snap ook niet zo goed wat er raar aan is maar goed.

Heel veel rashonden zijn voortgekomen uit kruisingen van tig jaar geleden.

Ik ken verder ook alleen de maltezer x oliebol als boomer.
De rest heb ik nooit van gehoord :o

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 07:16

Okee bedankt allemaal :)
Ik ga zondag voor het eerst bij een netsje kijken.
Dan kijk ik of alles er goed gezond, schoon uitziet. En natuurlijk eens even bij de pups kijken! :D
Hebben jullie nog tips?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:17

Wat voor karaktergrillen vind je leuk?
Ik hou van reuen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:51

kimmie261 schreef:
hier worden overigens alle teefjes die als pup komen voor de eerste loopsheid gecastreerd en niets geen problemen met pinnigheid,felheid of wat ook...lees dat wel vaker,maar valt reuze mee...

Het hoeft ook helemaal geen problemen te geven (denk bij de grootste meerderheid), maar als je al een pittig teefje heb, zou ik er wel 2 of 3 keer over nadenken, want die kunnen wel lastiger worden na een casteratie.