moet even mijn fustratie uiten... Ik had hier vorige week een topic geopent over een aggresief konijn. [BB] Konijn met aggressie problemen
Dit konijn zat alleen en in een klein hokje. Eigenaresse heeft besloten het konijn aan mijn moeder mee te geven. Want zij durfde niet meer in haar hokkie te komen. Omdat ze dan werd aangevallen. Ik heb haar donderdag bij de groep geplaatst (3 voedsters, de 2 rammetjes worden zo snel mogelijk gecastreerd) en ze werd gelijk geaccepteerd. Behalve door eentje maar die had haar bui niet en zat te snauwen naar iedereen. Totdat ze door de baas van de groep op haar plek werd gezet. En er was weer vrede. Het heeft wel een poos geduurt totdat Kobus haar plek had gevonden in de groep.
Maar ze is niks meer aggresief. Het is alleen geen knuffel konijn. Maar dat zijn mijn andere nijnen ook niet. Alleen borstelen vinden ze leuk gelukkig. Want het zijn teddy dwergen en bij dit ras is dat noodzakelijk.
Maar nu kreeg ik reacties in het topic van mensen dat hun konijn ook aggresief waren en dat het normaal was en het terroriaal gedrag was. Maar deze konijnen zaten wel alleen
En dan mogen ze nog zo'n groot hok hebben. Ze blijven alleen zitten. En ik vind logisch dat ze hun voerbakje gaan beschermen. Omdat dit het enigste is wat ze hebben in het hok.Dus waarom zetten mensen hun konijn alleen in een hok? Zoek een maatje voor je nijn en ze worden zoveel gelukkiger. Heb het zelf al meerdere keren mogen meemaken.
Hoe moeilijk is dat nou?
Ze zegt alleen dat ze niet weet waar ze dat konijn nu vandaan zou moeten halen. 
Hij heeft een super leven gehad, nooit echte problemen gehad, liep altijd rond door het huis en is bijna 13 jaar geworden. Konijnen kunnen best alleen gehouden worden, mits ze binnen staan vind ik. Buitenkonijnen verdienen wel een maatje omdat ze dan automatisch minder aandacht krijgen.