buitenkonijn naar binnen halen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

conejo_

buitenkonijn naar binnen halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:11

Mijn dwergkonijntje van een jaar heeft bij mij altijd buiten in een ruime ren gestaan, door een verhuizing ben ik nu verplicht om haar naar binnen te halen, ik vraag me alleen af hoe ik dat zo goed mogelijk kan doen.

Moesje is als binnenkonijn geboren maar heeft bij mij altijd buiten gestaan in een ruime ren met hokt, hier zat ze alleen. Na 3 koppel pogings heb ik het opgegeven, we hebben veel geprobeerd maar helaas lukt met haar niet, ze is heel heftig naar andere konijnen en dat blijft ze, helaas.

Ik ben nu verplicht om te verhuizen naar een huisje zonder genoeg buiten ruimte voor en ze moet dus naar binnen. Het is naar binnen of haar wegdoen, en dat wil ik echt niet. Ze is gewent aan binnen rondlopen( in de zomer heeft ze veel binnen gelopen als de andere konijnen los door de tuin heen liepen) en de katten en zij gaan best aardig, ze is niet bang en gaat ook rustig bij ze zitten.

Maar ik vraag me af wat kan ik doen om de overgang zo goed mogelijk voor haar te doen, iemand een tips?

MirandaNH

Re: buitenkonijn naar binnen halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:16

heb je de mogelijkheid om je konijntje eerst een aantal dagen in een schuur te zetten?? zo zou die rustigaan kunnen wennen aan warmere temperaturen.. Denk niet dat het al te veel problemen dan zou geven als je haar vanuit de schuur naar binnenhaalt. Maargoed ik weet het ook niet, heb geen verstand van konijnen maar dit schoot me te binnen toen ik je verhaaltje las ;) Succes!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:20

Het is nog niet heel kou buiten.. De overgang s nog niet verschrikkelijk groot.
Inderdaad wat hier boven beschreven staat, eerst op de koelste plek in huis zetten, daar een paar dagen/weken laten wennen en dan op de plek zetten waar je hem wil hebben.

Ons konijn blijft dit jaar voor het eerst buiten, voor heen deed ik de knagers naar binnen op het moment dat het 's nachts onder de 10 gr kwam.

Overigens zijn konijnen snel zindelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:27

Opgeven naar 3 pogings vind ik wel errug weinig. Je moet het nijn ook de kans geven. En ze is nu het puber gedrag voorbij.

Maar ik zou haar eerst idd op de koelste plek zetten. En dan langzaam naar de plek toegaan waar jij wilt waar ze komt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:29

Nu vandaag valt het mee :)
Ik ben heel erg; op een warme dag naar binnen halen...
En zo laten :)

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:26

heb haar verplaats naar binnen(de schuur is geen opzie en de komende week wordt overdag alleen maar kouder), op een rustige koele plek, ze oogt rustig. De poesjes zijn er wel erg mee bezig maar die moeten ook wennen. Even aankijken hoe gaat.

Bedankt voor de tips

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:42

Komt vast wel goed!