Egeltje gevonden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Egeltje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 12:25

Woon in het buitengebied maar nog nooit een egel gezien tot vandaag dus. Diertje lag op zijn rug met allemaal vliegjes op zijn/haar ogen. Dacht wat vreemd zo op het open gras dus even een vervoerskistje gehaald en een handdoek. Heb hem/haar nu in de badkamer zitten in die handdoek in het kistje zodat hij/zij rustig blijft. Zojuist de dierenambulance gebeld en die bellen zo terug. Centraliste wist niet of het nu wel of niet normaal was dat het diertje daar zo lag. Was bang omdat hier wel eens honden loslopen dus daarom maar meegenomen.

Egelkenners: had ik de egel moeten laten liggen?

Muronia

Re: Egeltje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:28

als hij op zijn rug lag, dan ben ik bang dat hij wat ernstigs heeft, een klap van een auto gehad of van een dier of vergiftigd. Normaal gesproken was hij weggelopen of had hij zich opgerold. Nee het is goed dat je iets voor hem probeert, want mocht het nog baten, dan heeft hij zeker hulp nodig.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 12:38

Ok er is wel een provinciale weg een stuk verderop. Nou ja het beste hopen dan maar. Het dier heeft zich wel wat opgerold maar zijn gevoelige delen zijn nog steeds vrij dus denk dat het niet goed is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:51

Je hebt er goed aan gedaan hem mee te nemen :) Natuurlijk had je hem ook kunnen laten liggen, een egeltje op zijn rug is een veeg teken. Maar dan had jij waarschijnlijk thuis gezeten met: had ik hem nu maar meegenomen oid.

Daarbij, als hij straks door de DA opgehaald wordt, zit er een dikke kans in dat ze hem doorrijden naar de dierenarts, en die kan eventueel euthenaseren als het nodig is. Daarmee heb je dan het egeltje een leiden bespaard :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 12:56

Ja dat denk ik ook. Soms is het beter wilde dieren te laten maar ik denk dat ik dan altijd had gedacht van ships hoort dit nu wel. Weet gewoon niet veel van egels af.
Dierenambu moet nog terugbellen. Een obstakel is alleen dat mijn huis niet bereikbaar is zo ben ik bang. Ze zijn hier de weg aan het bestraten en beginnen precies nu bij onze oprit en daarnaast liggen bergen zand zal je altijd net zien.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:06

Heb net even gespiekt stiekem. Hij ligt nog steeds op de rug en kan zijn koppie zien. Zijn pootje trilt :(:)
Heb nog niets vernomen van de dierenambu helaas maar ja die mensen moeten ook eten en misschien hebben ze het wel heel erg druk.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:42

Hij is opgehaald. Ze hadden niet meer gebeld voor een afspraak voor het halen. Arme mensen moesten dus de hele straat door lopen zoeken omdat er nergens stond dat het afgesloten was.

Ze hebben hem even bekeken en zagen verder niets. Alleen dat het een jong dier was en hij trilde erg ook al rolde hij zich nu wel op. Erg sneu hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:28

Goed dat je dan gedaan hebt :)
Ik hoop dat hij beter wordt...

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:36

Ik hoop dat het nog goed met hem komt.

Ik heb vroeger ook eens een egeltje gevonden. Na 2 dagen overleden en bleek vol te zitten met wormen en teken.. brrr.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:10

Teken zag ik er ook op zitten maar die heeft mijn kat ook iedere dag. Maar denk als ze een slechte weerstand hebben dat wel eens de druppel kan zijn idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:18

Tafje schreef:

Ik heb vroeger ook eens een egeltje gevonden. Na 2 dagen overleden en bleek vol te zitten met wormen en teken.. brrr.

Dat zit iedere egel zo'n beetje.
Naja, hopen dat het goed komt met hem! :) Laten ze weten hoe het met hem gaat of niet?

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:33

zou ik ook doen hopen dat hij beter wordt :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 12:14

Bizzybijtje schreef:
Tafje schreef:

Dat zit iedere egel zo'n beetje.
Naja, hopen dat het goed komt met hem! :) Laten ze weten hoe het met hem gaat of niet?

Nee ben het vergeten te vragen. In mijn oude woonplaats deden ze dat iig niet ook niet als je het vroeg. Kan ik mij ook wel voorstellen hoe jammer ook. Zouden ze het erg druk krijgen en hoge telefoonkosten.