barf katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom1

barf katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 16:23

Nu mijn hond staat al een tijdje op barf. Dit bevalt haar heel goed. Maar mijn kat keek tot nu toe altijd maar met een viese neus naar het eten van mijn hond.
Tot vandaag ik konijnekarkars gaf aan mijn hond en hij het kleine hartje liet liggen. De kat heeft het snel afgepakt en opgegeten :D .
Nu mijn vraag is of er nog dingen zijn dat katten echt graag eten van barf? Zou haar graag een aantal dagen per week op barf willen zetten maar dan moet ze wel wat meer dingen eten! Naar kvv kijkt ze ook met een viese neus :o ..
Dus graag tips en hoe jullie het geven?

Van

Re: barf katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:52

dat hangt héél erg van de kat af, ik heb hier 1 die een moord doet voor muis, de ander houd van vis en 1 die gek is op kip
de meeste katten vinden vaak gevogelte en hart wel lekker maar je zou het gewoon moeten uitproberen.
mijn katten krijgen het in verschillende vormen dus kvv, barf en prooi

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:07

dan ga ik haar eens elke dag een piep klein beetje van wat de hond voorschotel geven. Welliswaar in kleine stukjes ;)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:18

Hier nog een Barf voeder, hier lust de een wel Barf en de ander niet, ja als ze het niet moeten dan houd het op, maar mijn kittens vinden het gelukkig wel heerlijk en smikkelen het graag op.
Ik doe wel een beetje warm water erdoor zodat de geur goed los komt.

Barf heb je in verschillende smaken, hier moeten de katten absoluut de rund niet, de rest vinden ze wel lekker.
Ach de honden kan je alles wel voorschotelen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:12

kippennekken en idd organen zoals kippenhartjes e.d. maar ook bijv. stukjes koolvisfilet maar ook kuikentjes en dode muisjes zijn favoriet hier bij de katten die het willen eten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:12

runderkopvlees doen ook een aantal katten wel een moord voor. En ooit 1 kitten gehad dat er met penslappen van de honden vandoor ging en het ook echt at (alleen dan geen kg haha)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:51

Ja eens in de zoveel tijd kook ik vis vinden ze ook heerlijk maar niet voor lange tijd.
In de Catio word wel eens een muis of een vogel gevangen en die word eerst doodgespeeld en dan door een ander verorberd :o

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:40

oke ik ga eens proberen! kippennekken zal niet lukken, de mijne likt het af en dat is het! Net zoals men hond raar kijkt naar een zalmkop! die likt het ook enkel af!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:33

Vlees en hart/lever gaat heel erg goed hier. Zalm eten ze bijv niet, maar ze zijn daarentegen wel weer gek op zalmmix. Mijn katten zijn al oud, 13 jaar en krijgen nu 2 jaar KVV en een beetje barf. Voorheen maalde ik zelf, ook konijn. Dat doe ik niet meer.
Veel verder dan een kippenekje komen we hier niet qua bot. Geeft niet, ze eten heel goed hun KVV op en dat leuk ik op met andere spullen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:20

Ik zou gewoon vanalles proberen, mijn 2 katten aarzelen geen seconde als ik met hun vlees aan kom lopen, maakt niet uit wat het is, ze krijgen gewoon wat de hond ook krijgt, dus best wel (voor hen) grote dingen als eendennekken. De kippennekjes moet je anders eens proberen plat te slaan met een hamer eerst...dan is het al meer een prutje en zijn ze rapper geneigd om erin te bijten. Eendagskuikens, kwartel, ratten, muizen, hamster,....heel gemakkelijk om te geven als ze het eten, maar in het begin vaak even oefenen (was hier niet nodig, binnen een paar minuten is het telkens weg :+ ) opensnijden wil dan ook wel eens helpen. Dat ze bij nieuwe dingen eerst niet eten en alleen spelen of likken is niet zo raar, gewoon nog een paar keer voorschotelen :j De kvv kan je ook eventjes opwarmen in de microgolf of wat warm water over kappen, dan komen de geuren vrij en ruikt het veel lekkerder voor hen. Sommige katten eten ook niets dat nog koud is, alleen op kamertemperatuur..allemaal dingetjes dat je gewoon moet testen :) en ook een beetje blijven volhouden, ze moeten het echt leren eten, dat gaat vaak niet van de eerste keer :) of een stukje in z'n mond stoppen :j toen ik de eerste keer spiervlees gaf had 1 kitten gewoon niet door dat hij het kon opeten...dus toen heb ik het in zijn mond gestopt en hij was vertrokken hoor :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 01:23

Het is niet verstandig om brok en BARF door elkaar te geven.
Als je dus regelmatig wilt gaan BARF-en met je kat, is het verstandig over te stappen naar KVV.

Geef je heel af en toe een BARF-dingetje, tja dat is niet zo'n probleem.
Waarschijnlijk als je kat de KVV opgegeven moment goed eet (let hierbij op kwaliteit, katten kunnen heel kieskeurig zijn. Mijn kat HOUDT van Haaksbarf, maar niet van van de vissmaak. Konijn en Paard zijn hier bij zowel kat als hond favoriet. (Je kunt hier ook mee experimenteren bij de kat, kijk gewoon of er een smaak is die die lekker vindt)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:22

tot nu toe geef ik heel af en toe maar een hapje. Ze eet nog steeds niets meer dan konijnenhart en konijnelongen..! dus zal toch allemaal nog niet voor direct zijn ;-)

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:23

Onze kat eet echt hélemaal niks daarvan. Maar die eet sowieso bijna niks hij is nogal kieskeurig. Dus dat moet je misschien toch even uittesten wat jouw kat het lekkerst vindt.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:34

Mij kat loves rauwvoer. Hij hoefte er helemaal niet aan te wennen. Kuikentjes en kippenekjes zijn zijn favoriet.
Dit geef ik als tussendoortje. 'sochtends en 's avonds krijg hij kvv (carnibest, lotgering, rodi lam en rijst en af en toe smuldier kip) dit vind ik makkelijker dan al die percentages uit te rekenen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:58

als je eenmaal de berekeningen een keertj uitgewerkt hebt, is het gemakkelijk hoor :) maar in het begin is dat wel ff het moeilijkste ja :P