BraveSpots schreef:@Telpeva: Graven de jouwe zelf geen gangen dan? Hier wel en regelmatig storten ze in. Dan graven ze zonder problemen een weg naar boven en beginnen ze meestal van voor af aan.
Jahoor! met regelmaat vinden hier grote verschuivingen plaats, dan is de ene kant van de kooi geheel bedekt met een mooie berg bedding, en een paar dagen later kan de kooi er weer compleet anders uit zien.
Zoals ik al zei, ik heb onderin de kooi allerlei spul verstopt onder de bedding, tunneltjes en stukken hout en dergelijke, deze worden met grote ijver netjes uitgegraven
een gedeelte van mijn kooi wordt ingenomen door een houten kasteel, dit is hun nesthuisje en dit word ook heel netjes gehouden, er ligt meestal geen bedding (of heel weinig) op en om het kasteel dat houden ze helemaal netjes bij
En wat je zegt, als ze een tunnel graven in de bedding, dan is deze bedding ook zacht genoeg om weer uit te klimmen, maar meestal kijken ze gelukkig wel uit dat ze niet bedolven worden.
Heb één keer mee mogen maken met zaagsel, dat ik een gerbil, helemaal opgekrult, klam, koud en zielig, van de bodemplaat van de kooi kon pakken. Diertje was helemaal de weg kwijt, ziek, maar leefde nog. hij had zich te diep ingegraven en er lag veel te veel spul bovenop hem. Hij heeft het overleefd, maar dat scheelde niet veel. Dit is ook de gerbil die ik had die achteraf dus niet tegen zaagsel kon. Dit wil ik nóóit meet meemaken, vandaar dat ik ook liever geen zaagsel meer gebruik.