Hoe opleiden tot instructrice hondenschool?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Hoe opleiden tot instructrice hondenschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:34

Ik was wel eens benieuwd of er hier instructrice's zijn die gehoorzaamheidslessen geven.
Ikzelf heb 8 honden, en het is echt mijn alles.
Met 5 doe ik er agility en de andere 3 zijn knuffel en waakhonden.
Ze hebben allemaal de EG1 en EG2 gelopen, met succes.

Nu lijkt het me zo leuk om zelf ook gehoorzaamheidslessen te gaan geven op termijn. Maar ik weet niet goed hoe de weg ernaar toe gaat.
Heb wel al cursus/les gevonden via Martin Gaus, maar helaas is dat erg ver weg (Lelystad en ik woon in zuid-limburg).

Daarom ben ik wel benieuwd naar meer ervaring hierover.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:39

Silke_ schreef:
Ik was wel eens benieuwd of er hier instructrice's zijn die gehoorzaamheidslessen geven.
Ikzelf heb 8 honden, en het is echt mijn alles.
Met 5 doe ik er agility en de andere 3 zijn knuffel en waakhonden.
Ze hebben allemaal de EG1 en EG2 gelopen, met succes.

Nu lijkt het me zo leuk om zelf ook gehoorzaamheidslessen te gaan geven op termijn. Maar ik weet niet goed hoe de weg ernaar toe gaat.
Heb wel al cursus/les gevonden via Martin Gaus, maar helaas is dat erg ver weg (Lelystad en ik woon in zuid-limburg).

Daarom ben ik wel benieuwd naar meer ervaring hierover.

Neem eens contact op met mijn zusje www.dogaction.eu, zij heeft een hondenschook in Eindhoven en ik weet zeker dat zij je alle informatie wil geven die je nodig hebt.
Succes!!

Mama_Rianne

Re: Hoe opleiden tot instructrice hondenschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:47

Ik heb via school ook cursussen gedaan bij Martin Gaus, maar ik geef geen les. Misschien dat dat ooit nog komt, maar momenteel geen tijd voor.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:49

@noppert, Dankje voor de tip! Ik zal eens mailen ;)

Ja Martin Gaus is ook een van de weinige die ik vindt. Is alleen jammer genoeg zo ver weg van hier :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:21

Silke_ schreef:
@noppert, Dankje voor de tip! Ik zal eens mailen ;)

Ja Martin Gaus is ook een van de weinige die ik vindt. Is alleen jammer genoeg zo ver weg van hier :=

Kijk eens op www.hondenadviescentrum.nl Dit ligt in Best ( Brabant ) wij trainen met onze honden via onze opleiding, en doen op dit moment de Basis Hond cursus en kunnen waarschijnlijk volgend jaar de instructeursopleiding doen,

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 16:32

Dat is inderdaad al meer in de buurt! Dankjewel :)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:45

http://www.hondenopvoeding.nl/ kijk daar is, hele bekende in nederland en verder kijk is op google voor jou in de buurt want er zijn er nog veel meer.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:49

Mijn husband heeft vroeger met onze beide honden actief in de behendigheid gelopen. Op een gegeven moment is hij gevraagd of hij misschien instructeur wilde worden, dat wilde hij wel, en is toen eerst begonnen aan een stage bij zijn eigen instructeur. Hier leerde hij parcourtjes opzetten, uitleg geven aan de leerlingen en verbeterpunten aangeven. Helaas stopte zijn instructeur bij de vereniging en is hij toen ook gestopt. Na de stage had hij aan een opleiding kunnen beginnen, weet alleen niet meer waar.

Misschien moet je eens bij een lokale hondensportvereniging vragen wat de mogelijkheden zijn?