Kat van overleden zus belandt in het asiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Kat van overleden zus belandt in het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 11:03

Hallo BB-bokkers.

Ik ben verdrietig. Er is nl echt iets heel naars gebeurd.
In februari is mijn zus overleden. Mijn zus had twee katten, een poes Lotje (3 jr) en een ex-kater Poekie (14 jr) .
Deze katten zouden naar een vriendin van mijn zus gaan. Drie weken voor overlijden van mijn zus zegt die vriendin dat ze de katten niet in huis kan nemen. Ze heeft gezegd dat ze niet snapt hoe mijn zus erbij kwam dat zij die katten zou nemen. Heel vervelend, maar aangezien ik perse wilde voorkomen dat de katten het asiel in zouden moeten, heb ik aangeboden aan mijn zus dat haar katten bij mij, en mijn katten Tarzan en James zouden mogen komen wonen. Mijn zus vond dit heel erg fijn.
Paar dagen voor het overlijden van mijn zus, belt die vriendin op, met de vraag of ze toch Poekie in huis mag nemen. Ze vond het toch wel een hele lieve kat, en ze snapte ook wel dat zo'n oude kat, bij mijn jonge katten (waren toen nog geen jaar oud) mogelijk voor problemen zou kunnen zorgen. Ik heb dit aan mijn zus doorgegeven en ze vond het fijn dat Poekie naar haar vriendin ging.

Gisteren word ik gebeld door mijn moeder. Poekie was helemaal vermagerd en verzwakt gevonden, en is door de dierenambulance naar een asiel gebracht. Poekie was niet als vermist opgegeven, en via de chip is hij gelinkt aan mijn zus-en vervolgens aan de voormalige thuiszorg van mijn zus. Deze heeft dan ook mijn moeder gebeld.
Zowel mijn moeder als ik kregen echt een klap in ons gezicht. Lieve lieve Poekie, die zo goed voor mijn zus gezorgd heeft, helemaal vermagerd en ellendig aangetroffen. Dit is zo erg om te horen |(
Mijn zus noemde Poekie altijd haar verpleegpoes. Als ze nachtmerries had maakte Poekie haar wakker, als mijn zus naar de wc ging, liep Poekie met haar mee, en hij bracht haar ook weer naar bed, als ze het koud had kwam Poekie bij haar liggen, en nu ligt deze allerliefste oude kat in het asiel bij te komen van zijn nare avontuur. Kep echt de tranen in mijn ogen. En wat ik nog het ergste vind, dat is dat Poekie niet als vermist is opgegeven. Hoe kan dit nu? Ik ben zo boos en verdrietig.

Mijn moeder gaat vandaag bellen met de vriendin van mijn zus. Mijn moeder is gelukkig in staat om een heel open gesprek te houden. Ze gaat eerst maar eens luisteren naar wat die vriendin te vertellen heeft. Maar ik denk niet dat die vriendin nog zit te wachten op Poekie.

Ik heb twee katten (nu ruim 1 jaar oud) en Lotje. De twee katten zijn broertjes, en konden het heel goed samen vinden. Lotje heeft met Tarzan (de rode kat) echt problemen gehad, veel ruzies, geblaas en achtervolgingen. Gelukkig accepteren ze elkaar nu, maar het zullen zeker geen vrienden worden. Tarzan is pasgeleden 4 dagen zoek geweest, en sinds hij thuis is gaat het met James (de zwarte kat) ook wat minder soepel.
Ik vind het vreselijk dat Poekie nu in een asiel zit, maar ik ben bang als ik hem ophaal, dat er hier in huis echt oorlog uitbreekt. Lotje is enorm fel, Tarzan is al wat gestrest, ik ben echt bang dat het niet gaat lukken. En dan heeft Poekie weer een nare ervaring. Maar Poekie is 14, wie wil nu een kat van 14 uit een asiel? Het is voor echt onverdraagbaar dat Poekie zijn oude dag in het asiel zal moeten slijten.

Ik wilde dit verhaal even met jullie delen, en ik hoop dat jullie met goede adviezen voor mij komen.
Zal ik Poekie in huis nemen, heeft dit kans van slagen?
Heeft iemand andere ideeen?

Alvast bedankt voor het lezen en het meedenken.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:06

Tjonge wat een verhaal!
Sterkte met het verlies van je zus..

Is het geen optie om hem tijdelijk in huis te nemen, gescheiden van de andere katten als dat nodig is en zelf rustig naar een ander baasje op zoek te gaan?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:07

He wat vervelend zeg! Kan je moeder Poekie niet in huis nemen?

Anoniem

Re: Kat van overleden zus belandt in het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:09

Wat vervelend!
Ik hoop dat jullie haar terug kunnen krijgen :(:)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:11

Tis echt te erg voor woorden! :(
Ik zou haar direct in huis nemen want die kat verdient dit beslist niet!
Helaas heb ik 2 katten die het ook niet geweldig met elkaar kunnen vinden en een 3e zou om dezelfde redenen die jij noemt de boel nog meer verergeren.

Maar wie weet vind je zelf iemand hier op Bokt die deze gedachte ook heeft en het wel kan doen?
Dat zou erg mooi zijn.
Wel zou ik als ik jou was Poekie uit het asiel halen en het in eigen hand houden.
Wellicht kan ze dan tijdelijk bij je moeder terecht?
Heel erg veel succes!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:12

Jeetje wat een rot situatie! :(:) Ik ben benieuwd wat die vriendin erover te zeggen heeft.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:12

Poekie gauw ophalen. Niks zeggen van het hele verhaal de kat staat toch nog op de naam van jou zus. Het enige wat je kan zeggen is dat je zus dus overleden is. En ik zou Poekie heel gauw gaan halen. En gewoon zelf houden. Moet lukken!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:13

Erg vervelend maar je hebt er gewoon geen controle meer op als het dier bij anderen beland. Is het niet mogelijk dat het dier door jullie familie wordt opgevangen? Veel sterkte ermee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:16

Ik had poekie zowiezo niet meer aan die vriendin gegeven nadat ze eerst al niet en toen weer wel voor de katten wilde zorgen.
Beetje raar persoon.
Ik vind het heel erg voor de kat.

MISSCHIEN KAN IEMAND HIER POEKIE OPVANGEN EN HEM EEN FIJN HUISJE GEVEN!!!!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:18

ik zou de kat absoluut op halen! als die bij jou is en het lukt niet kan je zelf naar een ander huisje zoeken

ik heb zelf al 3 katten waarvan de oudste 12 is en de jongste ander half. de jongste 2 kunnen het prima vinden, de oudste laat de andere 2 links liggen. daarbij nog 2 jonge honden, mechel van 12 maanden en border van bijna 7 maanden. ik kan er echt niks meer bij hebben. iemand anders van bokt vast wel!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:24

ophalen die kat, dit heeft ie idd niet verdiend en kan hij anders niet bij je moeder, 1 oudere kat is niet zoveel werk en vooral gezellig, het asiel heeft ie niet verdient, denk dat ze wel samen kunnen met je andere katten hoor, een kent ie al en jongere katten passen zich meesal wel snel aan, mocht het echt niet gaan kan je een ander huis zoeken terwijl je hem zelf bij je hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:29

Ik zou de kat ook ophalen en desnoods zelf een nieuw baasje voor zoeken.
Maar vaak hebben jongere katten wel ontzag voor ouderen, dus je zou het ook zelf kunnen proberen bij jou thuis.

Het is toch het maatje van je zus, en in het asiel weet je niet wat er mee gebeurt en waar ze terecht komt als ze uberhaubt al geplaatst wordt..

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:31

Ik zou de kat direct gaan ophalen, zeker omdat het al een oude kat betreft. Je kan het proberen in huis en anders kun je misschien de 2 katten van je zus in 1 kamer doen en de 2 van jou in een andere...Zo ging het hier ook nadat we een kat hadden genomen na het overlijden van een familielid.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:31

Wat onzettend sneu...een kat van 14 aan je lot overlaten. Mocht je er echt niet uitkomen stuur mij dan maar een PBtje... Maar ik hoop dat Poekie ben je moeder terecht kan. Maar haal haar asjeblieft ze snel mogelijk op, arme diertje weet niet wat haar overkomt, baasje weg, plots andere woning waar ze niet de liefde en aandacht krijgt, en dan het asiel! Vreselijk...

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:35

Wow, arm diertje... Ik vind het heel knap als je moeder nog open in dat gesprek kan stappen.. Ik zou van verdriet en kwaadheid niet meer zo netjes zijn denk ik... Zeker als ik lees wat dat beestje voor je zus betekend heeft...

In hoeverre kan/wil je het zelf proberen, dsnoods met de katten in gescheiden territoria/ruimte? Ik zou snel het asiel contacten en het verhaal doen, met de vraag of ze terwille kunnen zijn om jouw de kans te geven zelf iemand in je kring te vinden voordat ie van daaruit herplaatst gaat worden..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:36

Ik zou niet eens willen dat die vriendin die kat nog zou krijgen! Ik zou hem gelijk ophalen en het gewoon proberen misschien moeten ze wenne maar na een tijdje moet dat toch wel goedkomen? Lukt het echt niet kan je altijd nog opzoek naar een ander baasje.

Ben wel benieuwd naar het verhaal van die vriendin ik zou me kapot schamen naar jou zus toe arm beesie. :(:)
Laatst bijgewerkt door x_Mliss op 08-10-11 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:37

phoe wat lastig! Ik snap je aarzeling heel goed! Ik heb begin dit jaar tijdelijk een oppas kat gehad en dat bracht heeel veel onrust met zich mee, dusdanig dat een van mijn katten alleen nog maar in de slaapkamer kon blijven als ik ging slapen omdat ze anders de hele tijd aan het blazen, mauwen en knokken waren.

wat ik je wel kan aanraden ook voor de katten die je al in huis hebt is feliway, is een geurverspreider die katten helpt ontspannen (verkrijgbaar bij de d.a. en betere dierenwinkel) je ruikt er zelf niks van maar ik heb het zien helpen bij kat op mijn werk

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:38

ik zou die (zogenaamde) vriendin van je zus eens vragen wat er gebeurd is.
wat ontzettend sneu voor de kat zeg, kun je niet een nieuw plekje voor hem zoeken?
het asiel is nu niet echt een plek voor deze verzorg kat

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:39

het arme beest...het kan hier ook niks aan doen. Ik zou ook Poekie ophalen. Misschien gaat het wel met je katten en zo niet, dan even tijdelijk apart houden? tot je een geschikt huisje gevonden hebt.
heel veel succes ermee
wat TrustHim zegt over Feliway, mijn schoonouders hadden 2 hele angstige katten. Echt verschrikkelijk. Feliway gekocht, en toen is het vanaf dag 1 gaan veranderen. Nu zijn de katten zover dat ze zich laten aaien. in ik geloof 2 maanden tijd. Echt top!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:41

Ik zou ook de kat zelf houden.
4 katten kan prima gaan. tenslotte kennen die 2 van je zus elkaar...en hebben daardoor misschien steun.

als je wilt , kan ik kijken of ik wat voor je op afstand kan doen, zodat ze het met elkaar kunnen vinden. (of accepteren) Stuur me anders een pb en wat foto's

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:46

Ik zou hem ophalen, en het gewoon proberen in huis. wie weet een paar dagen onrust maar dan gaan misschien de 2 oude maatjes gewoon weer met elkaar om en is er niks meer aan de hand.
Ik zou het proberen, zeker voor je zus!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:49

Wat een verhaal. Neem Poekie maar.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:49

Als ik jou was zou ik nu gewoon de kat ophalen.
Ik weet niet hoe groot je huis is? maar 4 katten is wel veel, en als je 4 vechtende katten hebt lijkt je huis ineens nog een stuk kleiner.
Ik zou hem ophalen en een ander huisje zoeken, desnoods bij je moeder of een ander familie lid zoals al eerder is gezegt. Sterkte ermee!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:52

Wat sneu voor de kat! Dit verdient ie niet! Mocht je er echt niet uitkomen mag je me pb'en. Misschien kan ik wat voor jou en de kat betekenen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:53

wat een triest verhaal... |(
Ik zou Poekie ophalen en hem in huis nemen,desnoods in een apart vertrek.
Dan heeft ze nog een beetje een fijne oude dag,dit heeft ze niet verdient!