Na lang twijfelen wou ik toch kijken of iemand mij tips kan geven over onze kat. Hier thuis hebben we 3 katten. 2 jonge jongens en een oud vrouwtje. Het gaat vooral nu om de oude poes, ik zal eerst even wat vertellen over haar verleden.
Deze oude dame hebben we toen de tijd (+-18 jaar geleden) gered in Frankrijk(als ik het goed heb) van de verdrinkingsdood. Mijn ouders waren schippers en waar we moesten lossen hadden ze in een silo een nest kattjes gevonden. Deze probeerde ze aan mensen kwijt te raken want aan het eind van de dag zouden ze in een zak gaan en de rivier in worden gegooid. Mijn vader had er 2 mee genomen maar de 2de was doodsbang van het geluid van de motor en is met iemand anders mee gegaan. Het eerste poesje had er geen problemen mee.
Deze poes heeft een witte vacht en blauwe ogen en die staan er bekend om om doof of gedeeltelijk doof te zijn. Onze kat is bijna zo goed als doof en had dus geen last van de motor van het schip. Na wat jaren moest ze een tijdje bij mijn grootouders logeren omdat we met vakantie gingen. Ze had het zo naar haar zin toen na die paar weken dat ze daar toen is gebleven. Aantal jaren gingen voorbij en mijn opa stierf. Mijn oma wou verhuizen omdat het huis veelste groot was en de tuin ook. Ze kon het niet allemaal bijhouden dus wou ze kleiner gaan wonen. Echter de poes kon niet mee en moest maar naar het asiel.
Mijn ouders (vooral mijn vader die zelfs allergies is voor katten) kon het niet over zijn hart verkrijgen om haar naar het asiel te laten gaan. Want het probleem was, ze totaal niet lief! Omdat ze de eerste weken zonder mensen heeft geleefd kan ze nogal aggressief reageren en is voor veel dingen bang. Naar het asiel gaan zou haar dood betekenen dus hebben we haar weer in huis gehaald.
Opzich gaat het erg goed met haar, ze slaapt lekker aan het voeteneind van het bed en is gek op mijn moeder
(voor de rest nog steeds niet lief en nooit geweest). Echter hebben we nu soms wat problemen waar we tegen aan lopen. Ze is nu al +- 18 jaar en verzorgt zichzelf heel slecht. Ze wast zichzelf steeds minder waardoor haar vacht gaat vilten. Ze ziet er soms echt uit als een zwerf kat.
Helaas wil ze zich ook niet laten borstelen, we hebben verschillende borstels en kammen geprobeerd. Wanneer je het probeerd eindig je altijd met een woeste kat en met je armen tot aan je elebogen tot bloedens toe open. En dan moet je daarna nog maken dat je weg komt want anders pakt ze voeten.
Het is ontzettend vervelend dat het borstelen bijna een onmogelijke taak is omdat ze ook nog eens snel irritaties heeft aan de huid.
Wie o wie, heeft er tips voor deze situatie?
mvg,

). Mijn moeder zet er dan zo'n andere borstel op en houd daar haar hand dan nog voor zodat het niet te krachtig is. Dat vind ze tot een zekere hoogte wel lekker.