Spoed!! Geirriteerd ontstoken of zelfs Myxomatose?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat kan het zijn?

Geirriteerd
1 (20%)
ontstoken
Geen stemmen
Myxomatose
3 (60%)
Anders (zet bij reactie)
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 5

Sjors

Spoed!! Geirriteerd ontstoken of zelfs Myxomatose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 20:42

Hellppp! Net kwam ik bij mijn konijn om hem nog wat hooi te geven en ik zag dat het oogje van mijn konijntje er 'anders' uitziet ;( Heel raar, ik dacht gelijk aan Myxomatose, maar ik hoop het echt niet. Gelijk mijn vader erbij gehaald en hij zij dat er niet veel aan de hand was, maar ik vind toch van wel. Ik vind het ook zonde om er gelijk mee naar de dierenarts te gaan. Maar we gaan morgen zeker bellen, en misschien -als het nodig is- gaan we langs. Ik haal morgen gelijk het zaagsel eruit (weet dat het slecht is, maar we hadden net 3 pakken gekocht), en ik doe er hennepvezels in. OW wacht, gister heb ik ze ook even op zand laten lopen, zou het daardoor komen?
Paar foto's (niet heel duidelijk, zal morgen goede foto's maken):
Afbeelding

Anoniem

Re: Spoed!! Geirriteerd ontstoken of zelfs Myxomatose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:09

Het is iig wel wat dikker dan normaal ...
Heb je een foto van het andere oog? (Als dat het zelfde is grotere kans en kleinere kans := )

Heb je ook een foto van 'helemaal' ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:15

Ik ga niet gokken. Weet dat er veel last is van myx de laatste tijd dus zou daar zeker wel rekening mee houden. Het beste is gewoon gelijk gaan behandelen wat het ook is. Oogontsteking is enorm pijnlijk en kan je dus niet onbehandeld laten. Echter voor goedebehandeling moet je altijd eerst langs DA je kan er niet zomaar een middel in doen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:29

Ik zou eerst een afspraak maken bij de dierenarts voordat je gaat speculeren over wat het allemaal kan zijn. Misschien is de traanbuis verstopt. Op de foto is het sowieso lastig te zien.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 11:39

Bedankt voor jullie reacties!
We gaan maandag naar de DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:27

En?
Hoe is het nu?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:38

Het is gelukkig goed! De da zij dat het waarschijlijk komt doordat ze even met zand mochten 'spelen'. De da zij als er geen verbetering optreed binnen 3 dagen moeten we terug bellen en krijgen we een zalfje. Maar het is nu weg, dus er is niks meer aan de hand.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:30

Ik wil je niet bezorgd maken, maar mijn konijntje (ik had het ook nog maar 1 week) had plots wat wit prut aan der oog op een avond. De ochtend nadien was het helemaal weg, dus twijfelde ik of ik nog wel naar de DA zou gaan.
Toen ik 's avonds thuis kwam was hij jammer genoeg al dood.
Ik weet niet of het myxomatose was, maar ik zou niet weten wat het anders geweest kan zijn. Ze hebben altijd hooi en brokjes, altijd water en het andere konijntje had helemaal niets.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 20:35

DOOD? Dan moet toevallig iets anders geweest zijn. Maar denk haast niet dat het komt door Myxomatose.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:48

TS - ik hoop dat het nog steeds goed gaat met je konijn. Als je bang was dat het myx was, dan heb je je konijn niet laten inenten? Wij laten onze twee konijntijes twee keer per jaar vaccineren, een keer in maart of zo en een keer eind-september/ begin-oktober (het is al een paar weken geleden gedaan). En nee, geen vaccinatie is 100% zeker, maar myx is gemeen en wij willen doen wat wij kunnen om onze dieren te beschermen.

Gelukkig was je konijn niet ziek met myx, maar de volgende keer mss wordt het wel myx. Mss wil je aan de da (en je ouders) of het een idee is om het nijntje te vaccineren.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 22:59

Wel wij vaccineren wel :)