Er speelt de laatste tijd iets met onze Duitse Dog kruising en ik weet niet hoe het op te lossen.
Als eerste: het is een erf hond (samen met z'n Pit vriendje), dus van 's morgens 7 tot 's avonds 11 buiten. 's Nachts slapen ze in de bijkeuken.
Daar krijgen ze ook eten etc en zijn ze graag. Ze krijgen veel beweging, aandacht en spel gedurende de dag.
Hij is nu bijna 18 mnd oud. De Pit zit 's nachts in een bench, echter Diesel (de hond waar het om gaat) heeft nooit een bench geaccepteerd (en heb hem het nooit goed aan kunnen leren, hij pikte het gewoon niet), en buiten dat, probeer er maar eens een in zijn formaat te vinden.
Dit even als achtergrond.
Probleem is dus alleen 's nachts. Ze slapen met z'n tweeen in de bijkeuken. De bijkeuken zit dicht bij de slaapkamer dus kan precies horen wat hij uitspookt. Meneer sloopt. Heeft hij altijd al een beetje gedaan maar de laatste tijd wordt het erg irritant.
Hij is niet in paniek of gestressed. Volgens mij is hij gewoon wakker en verveelt hij zich. Maar in plaats van dat hij aan zijn bot gaat kluiven (dat hij alleen 's nachts krijgt om het 'speciaal' te houden) begint hij liever aan de deurmat, plinten, kozijnen en zelfs de vloer.
Hij heeft, nou ja 'had' een baby matrasje om op te slapen...hij knaagde de gaten erin. Wat dus weer tot opeten/inslikken van gevaarlijke dingen leidt, en diarree tot gevolg.
Soms gaat het nachten achter elkaar goed, nu heeft ie me al een paar nachten enkele keren 'wakker geknaagd'. Hij zou 's nachts prima buiten kunnen blijven. Maar hij gaat dan in een 'blaf modus' dus dat is ook geen optie. Hij blaft dan de hele nacht door.We hebben geen buren waar we bezorgd om moeten zijn, maar onze eigen nachtrust is dan ook ver te zoeken.
Korte versie: Meneer gaat eerst rustig liggen slapen, totdat ie wakker wordt, en gaat dan ergens lekker op zijn gemakje liggen knagen aan iets. Botten oid geven geen afleiding. Bench is geen optie. Hij is niet in paniek, het woord 'stress' kent hij niet
Wat te doen? 's Nachts buiten word m niet (bovendien ligt hij heel graag binnen 's nachts). Zat al zelfs te denken aan een muilkorf, tijdelijk. Zo eentje waarmee hij wel kan drinken/gapen maar niet iets vast kan pakken om te slopen.
Heb hier echter geen ervaring mee.
In de huiskamer slapen is geen optie, mee op de slaapkamer ook niet. Hij sliep hier eerst prima, nu sinds een half jaar is het sloopgedrag begonnen.
Oh, honden-afblijf-spray etc hebben we geprobeerd maar dat doet hem ook al niets. Alles weghalen wordt ook lastig, maar als het zo doorgaat moeten we de vloer er wel uithalen, heb geen matten meer om de gaten te bedekken

). Dat heeft de DA verwijderd en verder zag alles er prima uit. Wisselen zou hij toch niet meer doen?
Hij kan wel zonder die matras maar dan ligt hij op een dekentje op het beton. En dat lijkt me ook niet zo gezond met zijn grote logge lijf. Misschien moet ik me daar dan maar overheen zetten.