Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:36

Sommige mensen zijn echt geen dieren waard. Vanavond zijn we aan het trainen op het hondenveld komt er opeens een labrador aangelopen. Helemaal vermoeid. Halsband om met daarom het nummer van de Duitse Tasso (chip registratie). Gebeld en gegevens van de eigenaar gekregen. Gebeld en gevraagd of ze hun hond misten. Nee eigenlijk niet, toch maar even kijken. Ja hij is er niet :x

Of ze hem dan komen halen. Ja moeilijk, weten we niet precies, waar is het dan, en een hoop gemaar. Geen blijdschap, geen bedankt niks. Na een uur (is 10 minuten rijden) nog niemand. :? Een aantal zijn met hem blijven wachten. De hond moet zeker een aantal uur weg geweest zijn om hier te komen.

Ik snap sommige mensen echt niet. :n

EngeltjeS

Re: Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:37

Jeetje...

Sommige baasjes hebben echt 'belangrijkere' dingen aan het hoofd he?

Onbegrijpbaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:40

EngeltjeS schreef:
Jeetje...

Sommige baasjes hebben echt 'belangrijkere' dingen aan het hoofd he?

Onbegrijpbaar.

Ja, ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn dat je hond niet je eerste zorg is.

Wat niet wil zeggen dat ik niet direct in de auto zou stappen en de vinders 1000 maal zou bedanken, maar toch.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:44

Tja, ik moet er niet aan denken dat mijn hond zoek is, maar ik ben het met Vjestagirl eens dat er situaties zijn dat je hond niet je eerste zorg is, hoe erg dat ook klinkt. We weten niet wat er met deze mensen is, dus ik wil ze hier niet veroordelen.
Wel heel vervelend dat jullie nu met de lab zitten, Wilawander. Is er misschien een mogelijkheid om hem ergens onder te brengen? Desnoods de dierenambulance bellen? Of de mensen nog een keer bellen? Vervelend hoor... Sterkte ermee.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:46

Is de hond nu al wel opgehaald dan?
Ik vind het ook nogal asociaal om zo onverschillig te zijn, als je hond zo'n eind van huis wordt gevonden, en dan andere mensen laat wachten met je hond.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:47

onbegrijpelijk, maar is ie nou wel opgehaald al dan?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:49

Wilawander schreef:
Sommige mensen zijn echt geen dieren waard. Vanavond zijn we aan het trainen op het hondenveld komt er opeens een labrador aangelopen. Helemaal vermoeid. Halsband om met daarom het nummer van de Duitse Tasso (chip registratie). Gebeld en gegevens van de eigenaar gekregen. Gebeld en gevraagd of ze hun hond misten. Nee eigenlijk niet, toch maar even kijken. Ja hij is er niet :x

Of ze hem dan komen halen. Ja moeilijk, weten we niet precies, waar is het dan, en een hoop gemaar. Geen blijdschap, geen bedankt niks. Na een uur (is 10 minuten rijden) nog niemand. :? Een aantal zijn met hem blijven wachten. De hond moet zeker een aantal uur weg geweest zijn om hier te komen.

Ik snap niet dat je aan zoiets een heel topic weid, je bent zelf niet eens blijven wachten en hebt geen idee wat en waarom er daar gebeurd is. Oordeel niet zo snel en probeer zelf een beter mens te zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:49

Bij ons thuis kwam 's een basset hound aangelopen ik had de deur opengedaan voor m'n ouders en liep zo mee dus ik dacht huh een nieuwe hond? Nee hoor niet van hun maar hij zat inmiddels al op de bank :+ wij amivedi(of hoe je het ook schrijft) gebeld en ja hoor hij was niet als vermist opgegeven maar die hond was al vaker kwijt geweest. Dat baasje komt een uurtje later rustig aan met het verhaal dat hij wel vaker weg liep. Die hond was dus wel een kilometer weggelopen en allerlei wegen overgestoken :+

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:50

Nou ja zeg!!! Sommige mensen snap je toch ook echt niks van 8)7

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:14

Geen idee wat het verhaal er misschien achter is. Kan zijn dat op dat moment bij eigenaren andere prioriteiten zijn.

Maar komt wel vreemd over inderdaad.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 23:14

piezze schreef:
Wilawander schreef:

Ik snap niet dat je aan zoiets een heel topic weid, je bent zelf niet eens blijven wachten en hebt geen idee wat en waarom er daar gebeurd is. Oordeel niet zo snel en probeer zelf een beter mens te zijn.

Omdat sommige mensen misschien moeten werken? :)*

Als iemand aan de telefoon al niet eens blij is dat iemand belt dat zijn hond is gevonden, de hond nog niet eens vermist terwijl het 9 uur s á vonds en donker is en eerder geergerd is dat hij de hond op moet halen dan mag ik dat toch wel vreemd vinden? :?

Ik zou doodsangsten uitstaan als mijn hond weg zou zijn en gelijk in de auto springen en dol gelukkig zijn als iemand de hond zou vinden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:17

Idioot zeg. Zoiets zou mij ook best eens kunnen overkomen, dat ik zo druk ben met dingen en een van de honden kwijtraakt, zo chaotisch kan ik nog best weleens zijn (is nog nooit gebeurd, maar toch). Maar als ik dan zo'n telefoontje zou krijgen zouden de rillingen over mijn rug lopen en zou ik als een gek gaan vliegen om hem op te halen. Ook al is het in Finland :')

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:19

Nou inderdaad sommige mensen zouden geen dieren moeten hebben. Ongelooflijk dat ze dan zo reageren en niet gelijk de hond ophalen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:26

Wilawander schreef:
piezze schreef:

Omdat sommige mensen misschien moeten werken? :)*

Als iemand aan de telefoon al niet eens blij is dat iemand belt dat zijn hond is gevonden, de hond nog niet eens vermist terwijl het 9 uur s á vonds en donker is en eerder geergerd is dat hij de hond op moet halen dan mag ik dat toch wel vreemd vinden? :?

Ik zou doodsangsten uitstaan als mijn hond weg zou zijn en gelijk in de auto springen en dol gelukkig zijn als iemand de hond zou vinden.

Ik zou, als er meerdere mensen bij stonden te wachten, ook niet zijn gebleven, hoor. Zeker niet als ik naar mijn werk zou moeten.

Over dat mensen de hond niet als eerste prioriteit zien, voor het zelfde geld stonden ze op het punt om met een kind dat van de trap gevallen is en bewusteloos op de brancard van de ambulance lag naar het ziekenhuis te gaan. Dan kan ik begrijpen dat de hond niet de eerste prio is...
Of, ik heb zelf wel eens meegemaakt dat ik een vermiste kat na 2 jaar weer terug had gevonden en thuis laten brengen. De eigenaresse leek er in de eerste instantie ook niet blij mee te zijn, maar ze was helemaal verbouwereerd!

Ik hoop dat het niets ernstigs is, dat het gewoon een verassing voor ze is en dat de eigenaren de hond komen halen en dat ze blij zijn.

Werk ze verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:49

Je kan natuurlijk niet zomaar weten in wat voor situatie iemand zit, maar ik neem aan dat als de eigenaar een goede reden had gehad qua omstandigheden, dit telefonisch ook meteen besproken was?

piezze schreef:

Haha nou jaaaaa zeg! Wat is dit nou weer?
Ik weet niet of jij thuis ook de leukste bent, maar in dit topic tot nu toe wel in ieder geval :D
Iemand vertellen 'niet zo snel te oordelen' en tegelijkertijd diezelfde persoon, die je verder niet goed kent buiten bokt om*, opdragen 'proberen een beter mens te zijn'... zie je zelf de tegenstrijdigheid er al van in, of moet ik 'm nog verder uitstippelen? :D :D
(*of wel? In dat geval excuses :o )

(Daarbij was het niet de hond van de TS zelf, en waren er meerdere mensen bij volgens het verhaal. Waarom zou je met 10 man zitten wachten als dat ook met 2 kan, om maar wat te zeggen?)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:52

Tja niet iedereen maakt zich super erge zorgen als zn dier weg is ..

ik snap het oook niet hoor zou me veel zorgen maken als de hond of de kat weg is

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:52

Een labrador die wegloopt is zwaar irritant. Ik heb er zelf zo eentje gehad en vooral met dank aan de mensen die het beest voerden bleef dit gedrag bestaan. Op een gegeven moment treedt er een soort gewenning op bij de baas. Ze kreeg broodje hamburger, rode kool met bloedworst want "ach het beest was uitgehongerd". :?

Na de zoveelste wegloopsessie was ik ook vrij laconiek als ik gebeld werd. Een uur heb ik mensen nooit laten wachten, hooguit 10 ninuten.

Maar mensen alsjeblieft, als je een weggelopen (gezond uitziende) hond tegenkomt voer dan NIET, geef het dier water, Je weet nooit of er sprake is van een allergie of voedsselintolerantie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 01:01

Hmm je weet niet wat er thuis speelt: misschien is de vermissing niet opgevallen omdat ze op dat moment met hun hoofd wegens erge ziekte oid. er niet bij zijn en daarom ook niet direct hun hond komen ophalen? om nou gelijk al te roepen dat sommige mensen geen hond waard zijn, vind ik niet heel reeel...
Dier is gechipt, dus blijkbaar geven ze er wel genoeg om om ervoor te zorgen dat ie weer terug gevonden kan worden denk ik dan.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:13

maar als je 'm door welke omstandigheden dan ook niet zelf kunt ophalen op dat moment, dan regel je toch iets of geef je aan dat er echt dringende omstandigheden zijn waardoor je op dat moment niet kunt komen?! en dat hoeft echt niet in detail hoor :n als iemand bv zegt naar het ziekenhuis te moeten, lijkt me dat mensen heus wel begrijpen dat de hond even niet prioriteit nr. 1 is. :j
en er kan op zijn minst toch wel een bedankje af :? lijkt me toch een hele opluchting als je hond terecht is (zelfs als je 'm eerder nog niet gemist had) }:0

Ik heb zelf ook eens een hond gevonden en ik wil zelfs nog wel met een eigenaar meedenken als de hond op dat moment niet direct gehaald kan worden, maar als iemand zo reageert als hier beschreven wordt, zou ik niks extra's voor de eigenaar willen doen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:39

Betteke schreef:
Maar mensen alsjeblieft, als je een weggelopen (gezond uitziende) hond tegenkomt voer dan NIET, geef het dier water, Je weet nooit of er sprake is van een allergie of voedsselintolerantie.

Idd waar, als iemand mijn Raphi brokken zou voeren, zijn dat brokjes van minimaal 100 euro, want ik kan daarna naar de DA, omdat hond zich stukkrabt en bijt van de jeuk.....
Raphi heeft een flinke glutenallergie namelijk.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:52

lekker ondankbaar zeg. ik denk dat ik zo'n hond gewoon naar het asiel zou brengen, mogen ze daar betalen om hun hond op te halen. je gaat een ander toch geen paar uur met je hond opzadelen zonder fatsoenlijk overleg :n

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:53

Vjestagirl schreef:
Ja, ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn dat je hond niet je eerste zorg is.

Wuuut? Kun je je niet voorstellen? Een hond is afhankelijk van jou, die kun je niet zomaar aan zijn lot over laten.

Wat een rare mensen bestaan er toch.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:54

Yamcha schreef:
Idd waar, als iemand mijn Raphi brokken zou voeren, zijn dat brokjes van minimaal 100 euro, want ik kan daarna naar de DA, omdat hond zich stukkrabt en bijt van de jeuk.....

Dus dan geef je de redders van jouw Raphi een rekening van 100 euro?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:58

Vienna2007 schreef:
Yamcha schreef:

Dus dan geef je de redders van jouw Raphi een rekening van 100 euro?

Ik zal hooguit een hond proberen te lokken met een snoepje (mits aanwezig in mijn tas) maar ik zou een niet mager uitziende hond niet gelijk een bak brokken geven. Zie niet in waarom je een gevangen hond gelijk moet voeren? Water kun je altijd geven maar je weet nooit hoe lang ze van huis weg zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:58

Vienna2007 schreef:
Vjestagirl schreef:

Wuuut? Kun je je niet voorstellen? Een hond is afhankelijk van jou, die kun je niet zomaar aan zijn lot over laten.

Wat een rare mensen bestaan er toch.

Dus als jij net hebt gehoord dat je moeder op sterven ligt en dat je als een gek naar het ziekenhuis moet om afscheid te nemen is je hond je eerste zorg? Als je babytje blauw aanloopt in zijn wiegje is je hond je eerste zorg? Als je kind onder een auto is gekomen is je hond je eerste zorg?