Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
suze_ schreef:Heel eerlijk.. ik zou het niet doen.
Als je er nu twee hebt en dat gaat goed, hou het zo.
Het kan goed gaan maar ook flink mis gaan en dan zit je.
Wij hebben er thuis totaal nu 5.
een poes en katerkitten van mij en 3 katers van mijn vriend.
toen we gingen samenwonen kwamen die samen. Tussen mijn poes en kater is het toen helemaal misgegaan. tussen de poes en andere 3 katers ook. wij hebben nu een heel schema wanneer wie los mag omdat anders alles wordt ondergepist en/of er flinke gevechten plaatsvinden met DA als gevolg.
suze_ schreef:Heel eerlijk.. ik zou het niet doen.
Als je er nu twee hebt en dat gaat goed, hou het zo.
Het kan goed gaan maar ook flink mis gaan en dan zit je.
Wij hebben er thuis totaal nu 5.
een poes en katerkitten van mij en 3 katers van mijn vriend.
toen we gingen samenwonen kwamen die samen. Tussen mijn poes en kater is het toen helemaal misgegaan. tussen de poes en andere 3 katers ook. wij hebben nu een heel schema wanneer wie los mag omdat anders alles wordt ondergepist en/of er flinke gevechten plaatsvinden met DA als gevolg.
Romeo2007 schreef:Ik twijfel dus erg, omdat de zusjes nu zo leuk met elkaar zijn. Het kan fout gaan, maar ook goed.
Het katertje is nu 5 maanden oud, dus al wel wat volwassener.
) suze_ schreef:superizzo we hebben het allemaal rustig aan en volgens de boekjes gedaan.
we hebben ook een groot huis en genoeg ruimte voor terugtrekplekken, maar het zoekt elkaar echt gewoon op om het gevecht aan te gaan.
katten zijn mijns inziens niet bedoelt om met veel samen te leven.
bij ons moet het maar.. je doet geen katten weg.. (al zal ik eerlijk zijn dat ik er wel vaak aan denk, voor mijn en hun gemoedsrust)
Romeo2007 schreef:Onze maine coons zijn inderdaad super lief, zit geen enkel kwaad in. Ook gewoon nieuwschierig naar honden toe, erop af lopen etc.
De ene is een echt speel aapje en de ander is liever lui dan moe. We denken erover om nu een kitten erbij te nemen omdat ze zelf ook nog jong zijn en we dan hopen dat ze makkelijker een andere kat/kitten accepteren.
Lees inderdaad van jullie dat het goed of fout kan gaan. Heb gewoon alleen geen zin in oorlogje.
Ik twijfel zelf over de aanschaf, men zegt altijd 'Bij twijfel, niet doen' maar kan het toch niet loslaten.
Zit ook met de verhuizing van mijn paard naar een andere stal binnen 3 weken, dus daar ben ik ook druk mee.
Ben ook een beetje bang dat ik het misschien moeilijk vind om de aandacht te verdelen tussen de katten. Ben zo aan het genieten van die 2 leuke zusjes dat ik misschien niet open sta voor een nieuwe kitten en er daardoor niet van kan genieten? Of vinden jullie dat een rare gedachte?
Romeo2007 schreef:Het is niet dat ik me heel onrustig voel hoor door de verhuizing. Kijk er wel naar uit.
Maar ik twijfel gewoon enorm erg, of de 2 zusjes niet ongelukkig worden als er ineens een katertje bij komt. Waar hij nu woont, zijn er in totaal 15 katten.
Waar de 2 maine coon zusjes vandaan komen leefden er ook 14 katten samen.

Met z'n tweeën waren ze bij ons stukken kalmer en rustiger.. Maar goed ik denk dat dat per huishouden en katten totaal verschild. Als jullie het er allebei over eens zijn, kan je het altijd proberen toch.