Mijn kat van 5 jaar krijgt nu voor de tweede keer een kale kont. Eigenlijk bovenop haar rug bij de staartaanzet. Vorige keer ging het weg nadat we haar hadden ontwormd maar ze is pas ontwormd dus daar kan het niet van komen. Ik heb al op internet proberen te zoeken maar kon er weinig over vinden. Ze eet en drinkt goed, slaapt normaal veel en is vrij actief verder oftewel kliert nog steeds de hond en wil iedere 5 minuten naar binnen en naar buiten. Ze is gesterilisseerd zo'n 3 jaar geleden.
Enig idee waar ze last van kan hebben?
Dakotah
Geplaatst: 04-10-11 13:52
Kan een allergie zijn voor het ontwormen. Of vlooienallergie, dat zou ook kunnen, had de kat van mijn schoonzus ook, werd ook helemaal kaal.
jorretje
Geplaatst: 04-10-11 13:54
Onze oude kat kreeg op ee ngegeven moment ook een beetje een kale plek ergens, maar dat kwam volgens de DA omdat ze wat dikker en wat ouder was en dan bij het wassen net niet bij een stukje verder kon en dan maar 2x dezelfde plek ging wassen. Misschien is het bij jullie kat ook zoiets, dat ze jeuk heeft ergens (zou dan kloppen met het wormen verhaal), maar daar niet bij kan en dan maar het uiterste stukje pakt waar ze nog wel bij kan.
Ik ga haar deze week zeker dan even vlooiendruppels geven. We dachten dat we die nog hadden maar zijn blijkbaar op. Bedankt voor de tips. Wanneer dit niet helpt zal ik nog wel even een berichtje plaatsen.
wel de goede geven dan he ! niet iets uit de supermarkt o.i.d. Maar stronghold, profender of advocate, is tegelijk ook ontworming, wel iets duurder, maar vele malen beter en veiliger voor je kat!
Mocht dit niet gelijk helpen, omdat ze nu jeuk heeft kan het een vicieuze cirkel worden en bij sommige katten is het dan nodig om een klein kuurtje prednison geven(1 week langzaam opbouwen en afbouwen) omdat ze zichzelf open blijven krabben/bijten. Komt niet zo vaak voor, maar ik geef het maar mee voor alle zekerheid.
let wel op dat je kat als het vlooienallergie is maar 1 vlo nodig heeft om weer last te krijgen van het allergie. Dus je kan netjes elke maand ontvlooien maar 1 vlo die langs komt en bijt en de problemen komen weer omhoog en dan hoeft die vlo niet te blijven op je kat. Vlooien allergie is echt een rot probleem en ik zou ook proberen om ze preventief te weren. Bij honden heel makkelijk via schapenvet en knoflook bijv. echter katten zijn nogal enorm kieskeurig wat betreft knoflook eten e.d.
Sassol
Geplaatst: 05-10-11 13:31
Vlooien schijnen niet van de geur aloë vera te houden. Dus je zou ook de vacht van je kat met wat aloë vera kunnen besproeien als je er last van blijft houden.