Misschien een beetje een rare titel, maar ik kon even niets beters verzinnen
20 Oktober is mijn broertje jarig. Hij heeft al een tijdje 2 goudvissen en zorgt daar super goed voor. Hij is helemaal gek op zijn visjes.
Toen ik hem vroeg wat hij als verjaardagscadeau wilde kwam dan ook als antwoord dat hij heel graag een (tropisch) aquarium wilde hebben. (mijn ouders zijn het hier helemaal mee eens, en helpen hem ook met zijn visjes, hij is pas 10).
Nu heb ik op marktplaats een heel leuk aquarium van 60 cm op de kop kunnen tikken, met pompje en verwarming erbij.
Nu vraag ik me af wat geschikte visjes zijn om aan hem te geven.
Dus het liefst visjes die niet ''al te moeilijk'' zijn.
Hij zorgt super goed voor de visjes, maar het is ook niet de bedoeling dat als bijv. de temperatuur een beetje veranderd dat ineens alle visjes dood zijn
Wat zou een leuk vissenbestand kunnen zijn? Hij houd zowieso van kleurige visjes, en heeft zelf al een keer gezegd dat hij neontetra's erg mooi vind.
Het aquarium wordt waarschijnlijk woensdag opgehaald en gaan we waarschijnlijk gelijk laten draaien. Dan is hij ''klaar'' voor zijn verjaardag.
In ieder geval bedankt!
groetjes melanie
Hebben in goede gezondheid 2 verhuizingen in een paar maanden, rare dingen in aqua (ineens heleboel alg, enz enz), ziektes, van alles overleefd
Ook mn goudgoerami's zijn behoorlijk robuust, zou je ook nog kunnen doen. Een Betta is ook erg leuk (wel maar eentje he!) en kan best wat hebben maar moet je een beetje geluk mee hebben... Zorg ook voor wat bodemvisjes, ik heb otocinclus, iets minder robuust maar toen de laatste t loodje had gelegd was mn aqua binnen no time groen

Toch maar eens serieus gaan herinrichten denk ik