Kom eens bij baasje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Kom eens bij baasje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:51

Ik vroeg me net af... Hoe noemen jullie jezelf als je de hond bv. het commando 'komen' geeft?
Bv. Kom naar baasje, ga naar het vrouwtje....

Mijn vriend krijgt er de kriebels van, maar ik noem mezelf altijd 'mama' :o
Als ik mijn hond Bailey (mechelse herder) wil roepen, gil ik door de tuin: Kom 'ns naar mama :D
Vind mijn vriend echt niet charmant en hij wil niet dat ik het in het 'openbaar' doe :')

In feite heeft mijn moeder het hem zo gewoon gemaakt. Bail stond als pup vaak aan het raam te
wachten tot ik terug was van m'n werk. En dat zei mijn moeder: "Even nog hoor, mama komt zo!" :D

Dus, geef maar toe! Lopen hier nog meer mama's rond? }> Of zijn jullie het baasje, het vrouwtje, ...
Laatst bijgewerkt door Nickytje op 02-10-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Kom eens bij baasje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:52

Uh... "hier' voldoet over het algemeen. Kort en krachtig, maak de commando's niet langer dan ze moeten zijn :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:54

:D Dat weet ik heus wel. Het ging me meer gewoon om het woord 'mama' en het feit dat mijn
vriend er helemaal gek van wordt. Dus ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die specifieke
woorden al 'baasje' oid gebruiken.

Ik heb overigens gehoorzaamheid getraind met mijne, en op de plein ging ik dat net niet roepen :D
Dan was een 'Bailey HIER' inderdaad voldoende. Gelukkig maar, de mensen zouden nogal vreemd opkijken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:54

Hier ook inderdaad gewoon 'hierrrrr' :P

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:57

'Bumpie! Kòm!' In een heel vrolijk stemmetje (en een brokje als hij bij me is). Komt ie al lipjes aflikkend naar me toe gerent. :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:10

Ik praat niet over mezelf in de derde persoon. No offence maar dat vind ik een beetje raar eigenlijk :+

Dus ik ben niks, eigenlijk :P Mijn vriend is ook gewoon Niels "Ga's naar Niels" en héél soms is ie "het baasje" maar dat is echt een uitzondering :P Vriendlief heeft wél de neiging om naar mij te refereren met het woord "vrouwtje" haha, vind ik echt vreselijk maargoed, dat moet hij weten :P Mama vind ik persoonlijk écht verschrikkelijk, maargoed je bent absoluut niet de enige haha :P
Laatst bijgewerkt door Neej op 02-10-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:16

nou....uhm.....mijn hond is net even anders dan anders opgevoed zeg maar :')
Als wij zeggen.......ISSIE BRAAF!!!! >;) ...gaat ze braaf in haar mand met haar staart als string :')
Zeggen we.....vuile viezerd......word ze helemaal blij en komt een knuffel halen. :(:)
Als ik heel hard mijn man zijn naam roep kruipt ze in een donker hoekje........ze weet dat ik haar aan mijn man verraad <<) :')
Mijn man loopt dan met een grijns zogenaamd te mopperen :+
Mijn hond heeft ook 2 namen......snoeppie en....bloedhond....bij beide namen komt ze blij naar je toe :') <3

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:19

ik roep altijd PUPPIE kom dan.. en dan komt mijn bouvier aangerend haha :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:38

Die van ons kent: ga naar de baas, ga naar 't vrouwtje, ga naar het baasje, ga naar Anneloes (ik)

Voor de rest is het gewoon Boris, kom/kom aan/hier (hoewel kom gewoon betekend: niet te ver achterraken; kom aan: nu naar voren toe!; hier: kom recht voor me zitten)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:59

Ik roep gewoon haar naam, maar ik ben toch lekker haa mama :) zoals ook van mijn katten en mijn paarden. Hehe, klinkt inderdaad wat belachlijk maar ze moeten toch een mamaatje hebben.

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:03

ja hoor ik noem mezelf ook mama :D en de honden zijn mijn puppies ( zijn 3 jaar en wegen ong 30 kilo per stuk)

trouwens ik zeg ook wel mama of vrouwtje tegen de paarden....zal vrouwtje je staart een keertje wassen?? hahaha als ik er zo over nadenk klinkt het best wel truttig :+

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:03

haha ik ben ook mama of t vrouwtje :+ en mijn vriend is baasje :o hahaha !!!!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:05

Mama *grinnik* nee hoor zo noem ik mezelf niet en zo noem ik mijn zusje ook niet als ik met haar hond bezig ben en ik stuur 'm naar haar.

Als ik bijv. met de hond van mijn vader bezig ben en hij moet terug dan roept m'n vader 'm meestal dus hoef ik 'm niet weg te sturen maar als dat wel het geval is zeg ik "ga naar je baas". Ook zeg ik hetzelfde tegen de hond van mijn zusje 'naar de baas'.

Maar de 'baas' is bij ons degene die ècht de baas van de hond is (of in het gezin, degene die het meest met de hond omgaat en degene die de hond ook echt als baas ziet) en dan zijn wij 'het vrouwtje'.

Maar ik zal niet zelf zeggen als ik bijv. met de hond van pa/zusje ga lopen: "kom eens bij het vrouwtje/kom eens bij de baas/kom eens bij mama" haha klinkt zo stom. Als ik ze roep is het gewoon "Hier!"

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:13

quartel schreef:
nou....uhm.....mijn hond is net even anders dan anders opgevoed zeg maar :')
Als wij zeggen.......ISSIE BRAAF!!!! >;) ...gaat ze braaf in haar mand met haar staart als string :')
Zeggen we.....vuile viezerd......word ze helemaal blij en komt een knuffel halen. :(:)
Als ik heel hard mijn man zijn naam roep kruipt ze in een donker hoekje........ze weet dat ik haar aan mijn man verraad <<) :')
Mijn man loopt dan met een grijns zogenaamd te mopperen :+
Mijn hond heeft ook 2 namen......snoeppie en....bloedhond....bij beide namen komt ze blij naar je toe :') <3

ahhahahaa _O-

M'n moeder zegt meestal, kom 's bij t vrouwtje (en dan luistert ze niet :+ )
Ik roep alleen luid en duidelijk: Lady Hier ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:20

Handen op je benen slaan en iedere hond staat naast je :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:28

@passieAppel: Klopt. :j Maar ook 'Hey, vriend!' werkt aardig hier. Zal het bijbehorende enthousiasme wel zijn. Weinig dingen zo leuk als een dier dat vrolijk naar je toe komt huppelen (al is huppelen misschien niet helemaal het goede woord bij bv Rottweilers := ).

Tja...al heet mijn moeder Oma, bij gebrek aan echte kleinkinderen van mijn kant ('zeg eens dag tegen oma!'), en dan nog meer voor de gein, verder heet ik geen mamma, baasje of vrouwtje. Alleen de vrouwelijke DA zei eens 'Ga maar weer naar mamma'...
Het is gewoon 'Caitlin, kóm!', moet ze meelopen 'Caitlin, aan de voet!' en doet ze iets wat ik niet door de beugel vind kunnen dan wordt het 'Caitlin, HIER!' In het eerste geval komt ze dan aanhuppelen, in het laatste geval rent ze direct naar binnen om daar op haar allerschattigst schijnheilig te gaan zitten. Aan de voet huppelt ze braaf rondjes om me heen.

Enne..we hebben het hier niet eens over een hond...Ik heb een kat. :D
Mijn vorige koppeltje reageerden, naast Hier, Kom en Aan de Voet ook netjes op het commando 'Down!'. Toen ze eens met z'n tweeën besloten om een langslopende hond te villen (tenminste, zo keken ze) was een 'Stoffel, Muts, DOWN, NU!' om ze netjes te laten liggen. Tot totale verbijstering van diegene die aan de hond vast zat. Die bleef maar kijken naar die twee netjes af liggende katten en dat malle mens bij het keukenraam. :') Muts kon zelfs 'Zit'.
(en voor diegenen die twijfelen aan mijn geestesgesteldheid en denken dat ik het verschil tussen hond en kat kwijt ben, er staan foto's van de betreffende dieren in mijn profiel ;) )

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:31

'Kom hier!' of ik fluit een keer dan komt ze ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:06

Zal mamma jouw staart wassen? Ieh, krijg er plaatsvervangende kriebels van. Noem de hond nog wel de puppy ondanks dat ze stokbejaard is. :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 08:58

Haha ja, het klinkt inderdaad zo stom he... mama :D Bij m'n paard doe ik het minder..
Al beloon ik m'n paard tijdens het longeren dan weer wel uitbundig met Fllliiiink, knappe man, goed zo mooierd...
Dan kijkt m'n vriend ook bedenkelijk! Ach, als het maar werkt :D

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:05

Beken schuld :o , dacht dat ik de enige was haha.
Mamma gaat naar bed, mamma gaat even boodschappen doen ed:
Ach het blijven ook kinderen he.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:14

Wij hebben het wel over het baasje en het vrouwtje, maar meestal niet als we t tegen de hond hebben :D

Tijdens het spelen willen ze (heel irritant) het liefst hun tong IN je neus steken. Mogen ze niet, maar ze proberen het wel }:)...
Mijn vriend probeert ze dan in de slappe lach weg te sturen, maar wordt dan uiteraard totaal niet serieus genomen...
En dan doe ik het schepje erbovenop: ooooh baasje, ik hou toch zoveel van jou he baasje, kom es hier krijg je kusje baasje. BAASJE, blijf stilzitten, ik kan er niet bij :') Beetje animal-talk zeg maar haha...

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:20

Ik refereer nog altijd naar mijn hond als 'puppie'. Als ik mijn vriend vraag hem uit te laten is het: "schat laat jij de pup nog even uit?". Tja hij is toch inmiddels 80cm schoft hoogte en ongeveer 70kg (Duitse Dog).
Op straat noem ik hem gewoon Snoopy, het is dan ook 'Snoopy hier'. Het is wel meestal op een vrolijke toon, want als je hem beveelt luistert hij niet (Duitse Dog dingetje). Of ik moet echt boos zijn, maar dan weet hij vaak wel hoe laat het is!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:27

Ik gebruik gewoon "kom hier" als ze moet komen.
Overigens ben ik voor de hond vrouwtje of baassie en mijn vriend baassie.
Mijn ouders noem ik altijd opa en oma, haha, maar dat vinden ze niet leuk :P

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:28

onne schreef:
Beken schuld :o , dacht dat ik de enige was haha.
Mamma gaat naar bed, mamma gaat even boodschappen doen ed:
Ach het blijven ook kinderen he.

Dat doe ik inderdaad ook :') Net nog toen ik de post uit de bus ging halen.
"mama is zo terug joh!"

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:33

Haha ik noem mijn hond BAASJE :+ Nog erger of niet haha.
Als hij braaf is is het dus baasje en anders gewoon bij zijn naam.
Het is maar net hoe mijn bui is, en zijn bui, hij heeft dagen dat zijn oren kapot zijn :+