Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:04

nooit durfde te vragen:

In de voorjaarsshow van Emporo Armani liep Anouska van Rosanna Armani, in een tuxedo met een model over de ´cat´-walk:

Afbeelding

Nu lopen er wel vaker aangeklede honden op modeshows doch deze tuxedo is per september als Emporio Armani product te koop voor 250$.

Afbeelding

*\o/*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-10-11 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:05

Afschuwelijk :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:08

Ik zou nooit maar dan ook NOOIT "kleding" voor mijn hond kopen. Persoonlijk vind ik het een vorm van dierenmishandeling. Hoewel ik een paar honden ken die het ècht koud hebben (meestal "toy" honden) in de winter en een dek hebben. Dat vind ik wel oké, maar daar zitten geen mouwen aan.

Wat ik wèl voor mijn hond had willen kopen is een huis aan het bos waar ze los mag, met een hele grote tuin en nog een paar honden erbij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:11

zo beter?

Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:12

Nog te veel kleding :')

Agossie

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:16

Ben geen fan van poedels. Fantastische karacterhonden, alleen erg jammer van die vacht...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:17

Agossie schreef:
Ik zou nooit maar dan ook NOOIT "kleding" voor mijn hond kopen.

Ach, op een ruiterforum zou dat redelijk geaccepteerd moeten zijn. Tenslote staan er tegenwoordig meer paarden mét kleding dan zonder buiten. Als het geen dek tegen kou of regen is, is het wel een ding tegen vliegen of zweethemd.
Menig paard heeft verschillende pakken en een zondags kleedje voor presentatie of prijsuitreiking.

Ik vind het voor een hond noch een paard wat.

Soms vraagt ons ´gebruik´ echter dat we het dier tegen de gevolgen van onze beslissingen beschermen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:22

Huertecilla schreef:
Agossie schreef:
Ik zou nooit maar dan ook NOOIT "kleding" voor mijn hond kopen.

Ach, op een ruiterforum zou dat redelijk geaccepteerd moeten zijn. Tenslote staan er tegenwoordig meer paarden mét kleding dan zonder buiten. Als het geen dek tegen kou of regen is, is het wel een ding tegen vliegen of zweethemd.
Menig paard heeft verschillende pakken en een zondags kleedje voor presentatie of prijsuitreiking.

Ik vind het voor een hond noch een paard wat.

Soms vraagt ons ´gebruik´ echter dat we het dier tegen de gevolgen van onze beslissingen beschermen.

Hmm... moet je me wel helemaal quoten en goed lezen en dan pas je reactie geven.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:42

Ik vind dat pakje op de fotos echt heel erg lelijk :')
deed bij mijn hond ook wel eens een carnavalspakje aan met de carnaval, kon nou niet echt merken dat hij het erg vond, eerder leuk.
verder toen ik mijn andere hond geschoren had in de winter ( dit was noodzakelijk ) had ze een burberry pakje voor als we naar buiten gingen maar dit was dan ook een oude zieke hond. Om dagelijks kleren aan te doen bij je hond gaat me wel een beetje ver tenzij het natuurlijk nodig is.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:48

Hilarisch! Zo lelijk dat het grappig is...

Zie mijn wolfhond al in zo'n apenpakkie! :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:30

Het zijn honden. Geen aankleedpoppen.

Verschrikkelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 08:41

SaskiaKa schreef:
Zie mijn wolfhond al in zo'n apenpakkie! :+

Jij hebt nogthans ruime keuze uit de spullencatalogi voor paarden; bijpassende beenwarmers in Burberry ruit en al ;)

Ik vind het aankleden meer dan een beetje kinderachtig maar dat is míjn probleem en bovendien een hoogst subjectieve mening.
Als de eigenaar er lol in heeft is de rest subjectief. Er is slechts gradueel verschil tussen een regendekje of schoenen voor sledehonden en vul maar in. Het kan weinig/geen kwaad in tegenstelling tot wat bij paarden inmiddels verworden gebruikelijk is.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:58

verschrikkelijk!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:11

ikenindi schreef:
verschrikkelijk!

Kan je dit waardeoordeel onderbouwen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:27

Dit vinden we met zijn allen heel normaal:

Afbeelding

Afbeelding

(zou jouw Ier zó passen SaskiaKa)

Is dat echt zo anders?
Baat het niet, schaadt het wel; in tegenstelling tot de tuxedo.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:30

Zo'n apenpakje.........zou ik nooit kopen.

Maar mijn hond (grote fila brasiliero kruising) heeft met de vrieskou wel een deken :j
Gewoon zo'n soort paardenmodel met een ruitje.
En dan gaat ie tenminste weer naar buiten, ipv stiekem op stal te plassen _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:33

Onze ridgeback was een koukleum, hij had dan ook wel weinig vacht.
Ik had 2 dekjes voor m, fleece en gevoerd. Hij vond t heerlijk en was blij als ik ermee aankwam.
Het belemmerde m ook niet en was net zo blij om ermee te rennen.

Dus kleding hoeft helemaal niet zielig te zijn maar voel er weinig voor om het toe te passen voor een ander doel dan functioneel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:34

F_Orumster schreef:
Dus kleding hoeft helemaal niet zielig te zijn maar voel er weinig voor om het toe te passen voor een ander doel dan functioneel.

Bedankt voor dit weloverwogen evenwichtige antwoord _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:43

Paintlinger schreef:
Maar mijn hond (grote fila brasiliero kruising) heeft met de vrieskou wel een deken :j

In het zachter NL-klimaat heb ik voor mijn honden nooit iets aan kleding toegepast.
Ook niet uren in de regen en niet met de honden in het zijspan. Één hond wel een motorbril want die kreeg snotogen van de rijwind.

Wel eens een regendek overwogen voor de doggen tegen de zware natte-hond-lucht en dat gaan we komende winter wel doen. Voor óns gemak want je bent dan gewoon veel eerder klaar met de handdoek en de hond meurt minder.*

* ben nog niet toe aan ea de toilet voor honden...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:49

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:

Bedankt voor dit weloverwogen evenwichtige antwoord _/-\o_

Ik sluit me hierbij aan. De hondjes van mijn ouders zijn al echt wel stok-oud en die hebben sinds vorig jaar voor de winter ook dekjes met fleece erin. Die gaan anders ook echt niet graag meer mee naar buiten (de ene loop sowieso al wat moeilijker met kou en vocht, het gaat nog wel en ze rent nog wel, maar is gewoon een beetje stram) en ze vinden het echt heel fijn voor het stukje dat ze nog lopen willen :Y) Die vinden het dan zichtbaar lekker en dan vind ik het prima voor die beestjes. Zijn overigens ook gewoon dekjes die ze eigenlijk nergens in de weg zitten, beetje paardendeken modelletje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:58

Wen_en_Jelle schreef:
Zijn overigens ook gewoon dekjes die ze eigenlijk nergens in de weg zitten,

Dát is op zich natuurlijk gewoon een kwestie van de goed maat en snit; ´couture´.
Zo heeft Ralph Lauren inmiddels een werkelijk verblúffend uitgebreide lijn aan honden´kleding´ maar functioneel :?

Hermès heeft niet veel maar wel echt héél mooi en goed, functioneel gemaakt spul.
Héél herkenbaar zelfs van gestreepte, wollen paardendeken:

Afbeelding

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:18

Ohja dat klopt zeker, maar t was meer om aan te geven eigenlijk dat het gewoon heel simpel is wat ze op hebben :') had t niet helemaal duidelijk verwoord misschien

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:22

Ik zou ook NOOIT voor de fun kleding kopen voor m'n hond.
Laat een hond lekker een hond zijn!

We hebben wel jasjes voor 1 van onze honden, want zij maakt geen winterhaar aan en haar buikje is dus in de winter helemaal kaal en ze bevriest gewoon letterlijk buiten.
Omdat zij dus echt een hondenjasje nodig heeft vinden we het wel leuk om naar een apart jasje te zoeken.

We hebben nu;
-Een glansrode met gouden gespjes
-Een winterjasje met Snoopy erop
-Een zwarte met wol vanbinnen
-Een regenjasje

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:25

:')

Ok, mn vorige hondje had gerust wel eens een pakje aan (mascotte tijdens verkleede carroussel en mascotte tijdens koninginnemarkt) maar buiten dat... :n Toen ze ouder werd en begon af te vallen heb ik wel zo'n hondendekentje voor haar gehaald, was eigenlijk vooral voor als ze mee ging naar stal omdat ze daar veel stilzat en dat buikje dan net iets te dicht bij de grond kwam in t open land. Maar diezelfde winter liep ze de dagelijkse rondjes vrijwel altijd zonder :D

Paard vind ik weer een ander verhaal, is ook functioneel. Bovendien heeft mijn pony écht geen Armani-smoking hoor :')

Tsja, voor honden; als het een doel dient (dus bescherming tegen de kou wanneer dit nodig blijkt), prima. Maar elke dag een ander jasje aan.. Je moet t maar leuk vinden hahaha.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:29

Kleding voor dieren?
Ik laat me wel verrassen, zit met smart te wachten tot paardlief echt aan haar wintervacht begint. :D