Al een flinke tijd lijkt het ons erg leuk om er een vriendje of een vriendinnetje voor Gwyn bij te zoeken. Gwyn is niet veel alleen thuis, maar er is dus niet altijd iemand. 3 dagen in de week is hij van 9 tot 3 alleen. Het lijkt ons gezellig voor hem om een vriendje te hebben. En natuurlijk lijkt het onszelf ook erg gezellig.
We zijn toen met Gwyn er goed geholpen in het asiel, en willen ook nu weer hier gaan kijken.
Ik heb alleen nog een paar dingen waar ik over twijfel, ik hoop dat jullie me hiermee misschien kunnen helpen;
-Ons lijkt het verstandig te kiezen voor een jong poesje, omdat die wellicht minder bedreigend zijn?
-Wat is over het algemeen een betere match? Ik begreep dat 2 poezen soms niet goed gaat, Gwyn is een gecastreerde, niet dominante kater, is het dan beter voor een poesje of een katje te kijken?
-Gwyn is een hele gezellige aanhankelijke kat, hij komt vaak knuffelen en spelen, we zijn een beetje bang dat als hij straks een kattenvriendje heeft hij minder knuffelig is, is deze kans groot?
Over de hoeveelheid kattenbakken en hoe de katten bijvoorbeeld gescheiden eten te geven is veel te vinden, de antwoorden op mijn vragen hierboven zijn minder eenduidig..
Andere tips zijn uiteraard ook heel welkom!