waar irriteer jij je aan bij je geliefde huisdier??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

waar irriteer jij je aan bij je geliefde huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 07:53

tja; zoals de titel al zegt; waar irriteer jij je aan bij je huisdier?
Ik heb 2 honden waar ik stapelgek op ben maar beide hebben toch wel irritante trekjes waar ik soms gek van word :o
rambo(mijn witte boxer) is een stapelgekke adhd allemansvriend maar kan bij enthousiasme heel erg trekken aan de riem terwijl hij prima naast kan lopen maar op zo n moment dat ff vergeet en het andere zeer irritante is; hij is altijd blij en hij heeft een staart dus ik altijd onder de blauwe plekken van het kwispelen van zijn keiharde staart en daar overal mee tegen aan slaan. ook tegen deuren/kozijnen en mijn andere hond.
en als wij niet huis zijn vind hij het nodig om 1 keer in de zoveel weken een jas vd kapstok af te halen en deze helemaal in stukken te scheuren en op te eten :( :( :(
rocky(mijn bruin boxer) is een super lieve sociale hond maar is ooit oostindisch doof en dan kan ik 10 keer roepen en dan komt hij niet maar als ik zeg snoepje komt hij meteen }>
tevens heeft rocky voernijd wat zeer irritant is en hij heeft een hekel aan rottweilers.
mijn paard kan superirritant zijn als er een vlieg om haar heen vliegt.

ik ben benieuwd naar jullie verhalen over jullie irritatie bij jullie huisdier
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 30-09-11 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: waar irriteer jij je aan bij je geliefde huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:58

Dat ze zo gevoelig is, dat als je in een slecht humeur bent (verdrietig of moet huilen) dat ze wegloopt...
Ofwel onder de tafel gaat liggen (of buiten als de deur open staat) en als je aan het wandelen bent loopt ze dus gewoon naar huis.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:02

Dat mijn ene hond supervrolijk is en soms een beetje TE enthousiast met uitlaten. Normaal gesproken niet erg, maar wel als je zelf niet zo vrolijk bent en vooral heel ongeduldig....
En soms irriteer ik me aan mijn andere hond als hij weer eens niet wil komen omdat hij denkt dat ik iets geks wil doen.
En dan de katten, waarvan de één een soort jaws is alleen dan met een lief miauwtje. De ander die zeurt continu om aandacht of komt bij je bedelen als je vlees hebt. En de laatste kat word altijd baldadig rond 10 uur (uitlaten van de honden) en gooit dan spulletjes uit de kast.
De konijnen vind ik eigenlijk niet irritant... die hebben alleen maar goede trekjes.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 08:03

echt? dat van dat gevoelige is idd irritant; maar dat ze naar huis loopt is gewoon echt stout(wel grappig maar ook gevaarlijk en zeer irritant ;))

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:09

Ik erger me er echt aan als onze kat op het aanrecht gaat, terwijl ze heel goed weet dat ze dat niet mag.
Ik vind dat gewoon echt heel goor! (Gelukkig komt het maar zelden voor, maar toch..)
Verder is het wel een schatje! <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:09

Je kunt haar gewoon terugroepen hoor... Gelukkig maar.
Maar ze draait om en loopt op een drafje terug. (Komt niet zo vaak voor dat ik meot huilen als ik met de hond aan het lopen ben)

Trouwens hoe vind je deze: Wil er al zolang een keer een topic over openen: Mijn hond loopt dus niet mee *blijft stokstijf staan* op het moment dat je aan het bellen bent! Als je haar roept ondertussen loopt ze wel nukkig een paar meter vooruit en blijft dan weer staan. Hang je op dan sprint ze naar voren en loopt ze met een groot kwispelende staart verder.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:14

Ik heb drie honden maar 1 is toch wel echt mijn favoriet. Een kruising Labrador x Bouvier. Echt de beste, leukste, liefste en grappigste hond die ik ooit gehad heb. Er is alleen 1 nadeel aan Morris.....ze eet echt alles op wat ze tegenkomt. Maar dan ook echt alles. {heb een boerderij dus het hele erf is 1 grote taart voor d'r}. En daarna komt ze met alle liefde even je gezicht aflebberen..........

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:15

Dat mijn kat altijd s ochtends vroeg (5 uur..) een kwartiertje loopt te mauwen. Dan ben ik wakker.. ^)

En soms dat ie altijd, maar dan ook altijd op schoot wil hangen (liggen is het niet, hij hangt..)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:17

Als mijn Devon Rex weer eens zijn hele maaginhoud eruit gooit omdat hij te snel eet, grrr..
En mijn jonge kat, die diarree heeft (onder behandeling!!) en waarvan ik dus meerdere keren per dag op meerdere plekken stront sta te ruimen.. Verder zijn ze super en ik zou ze niet willen missen, maar dat opruimen zou minder moeten zijn!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:41

dat ze om 5 uur sochtends al eten wil en dan echt allemaal lawaai in mijn kamer gaat maken :+ ze zoekt dan papier op (tijdschriften, posters etc) en gaat daar dan aan lopen krabben, wat een pokkelawaai :') zo heeft ze al heel wat posters kapot gemaakt, donald ducks doormidden gescheurd etc, oh wat word ik boos. Het enige wat bij die posters hielp was het heel intens inspouiten met parfum dat stinkt gezien katten zoveel x beter als de mens ruiken :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:47

Als m'n papegaai schreeuwt. Vreselijk geluid!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:48

mijn katten...tja wat hebben die voor vervelende trekjes... Blick vind het nodig om op mijn dekbed te plassen als hij vind dat zijn bak te vies is (echt een heikneuter op dat gebied) Veeger eet echt heel langzaam en laat zijn eten afpakken als ik niet oplet.. ook is hij erg kieskeurig met zijn eten. En Ted.. die is 5 maanden en sloopt ondertussen het huis. Naah, da´s niet waar maar hij gooit regelmatig spullen van tafel (zo ook mijn oogschaduwdoos met 120 kleuren erin!)

verder zijn het schatten en wil ik ze nooit nooit NOOIT meer missen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:55

Dat mijn ene kat altijd in openstaande auto's moet springen, en ik dus altijd moet opletten dat niemand een deur of klep open laat staan, en hem per ongeluk meeneemt omdat hij weer ergens in een auto ligt/zit.
Zo heb ik hem al een keer op kunnen halen bij mijn moeder thuis. Was meneer in haar auto gesprongen omdat ze de achterklep open had laten staan. Hij heeft onderweg ook niet gemauwt, pas toen ze thuis was en de deur open deed sprong hij eruit, en ze kon hem nog net pakken :oo Toen ik daar aankwam om hem te halen, lag meneer lang uit in een stoel bij haar, en keek me aan van "hee gezellie jij ook hier". Geloof dat ik hem op dat moment wel kon vermoorden :D ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 08:58

hahaha, wat een grappige verhalen van iedereen; sommige verhalen zijn heel herkenbaar

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:01

De vogel bij mijn moeder begint altijd heel hard te krijsen als je aan het bellen bent of als je een serie aan het volgen bent op tv haha, vreselijk.

En mijn hondjes? Eeehm... dat vlak voor we slapen gaan met de laatste wandeling, probeert Andor altijd zijn hoofd in de bagger/sloot te rollen :+ .

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:03

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:05

Aan mijn ene kat die alles, echt werkelijk alles opvreet. En dan bedoel ik niet het gangbare eten, nee dan heb ik het over plastic, theedoeken, vaatdoeken, dure hoofdtelefoontjes, complete slippers etc. etc. Ik moet continu opletten dat ik alles weg leg zodat zij er niet bij kan... Inmiddels heb ik er een gewoonte van gemaakt en leg ik het automatisch uit haar bereik, maar irritant is het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:07

Het feit dat 1 van mijn katten heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel miauwt. Hij miauwt 's ochtends als hij het tijd vindt voor ons om op te staan (rond half 7, ook in het weekend :z ). Of als hij naar buiten wil. Om vervolgens buiten luchtalarm te staan spelen dat hij weer naar binnen wil - 30 seconden later.

Binnen miauwt hij omdat hij naar boven wil (wat niet mag). En als hij dan toch door de deur sneakt naar boven toe, miauwt hij alsof hij ons uitlacht omdat we hem toch niet te pakken krijgen als hij achter de knieschotten gaat zitten. }>

Dan miauwt hij als hij een lekker plekje zoekt om te gaan liggen: hij ligt graag op de bank of op een stoel op minstens 2 kussens. Als die kussens er niet liggen blijft hij miauwen tot je ze neerlegt voor hem. Daarna is hij even stil, als hij slaapt... en als hij wakker wordt (uiteraard met een miauwtje) gaat het weer vrolijk verder.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:12

ik iritteer me aan vieze modderpoten in huis van de honden.... vooral als je net gedweilt hebt :(

verder zijn mijn beesten gewoon lief :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:15

Goh...ik irriteer me nooit aan mijn kat, mja, het is ook wel het braafste katje ever. Ja, of het moet die plukken haar zijn waar je over struikelt als ze weer eens in de rui is, maar ja, daar kan beessie ook niets aan doen...
Zelfs mijn verzorgpaarden zijn perfect. Als ik op dat gebied iets zou moeten noemen dan is het wel dat de oudste pontificaal op mijn zandkunstwerken gaat staan als ze vindt dat het etenstijd is :') .

Eén van mijn vorige katten heeft me wel heel wat grijze haren bezorgt. Hij vond altijd dat ik te lang aan de telefoon zat (ik bel amper, mág ik eens :roll: ) en begon dan dingen van de vensterbank te tikken: poot achter fotolijstje, kijken naar mij, klein tikje 'Dit...kan zomaar eens vallen en dat zou zonde zijn }> '. Als ik dan niet direct óf ophing óf het voorwerp ging redden lag het op de grond. Toen ik maar alle breekbare spullen buiten pootbereik had gezet ging meneer over op andere sabotage methodes, zoals lijnen doorbijten en op knoppen doorbijten (had toen nog een vaste telefoon).
En een kat van mijn ouders, die schold me altijd uit als ik eens moest voeren en niet stipt klokslag vier uur aanwezig was (dus ging ik expres eerst nog iets anders doen, net zolang tot meneer het opgaf en al zuchtend 'die bediening van tegenwoordig :roll: ' ergens ging liggen).

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:19

Mijn hondje : als hij mee mag in de auto, en je stopt voor een stoplicht, voetganger weet ik wat, hij dan steeds als we stil staan echt heel irritant begint te zeuren. Piepen/janken *zucht* :p

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:23

svdijk86 schreef:
Als ik haast heb en mn hond loopt telkens in de weg.. en dan ook nog eens een grote mond heeft.

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=qCnlpihO26Y

Sorry maar ik heb best flink om die hond moeten lachen :').
Ik vind het irritant als mijn katten altijd perse op mijn stoel willen liggen als ik aan het werk wil met de pc.
En als ze een musi hebben gevangen en hem netjes in je schoen of erop leggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:25

Mijn gerbils knagen hun kooi aan gort (ga vandaag er twee overzetten en volgende week de andere vier)
Met heel heel veel knaagmateriaal blijven ze er vanaf maar iedereen die gerbils heeft weet dat de gemiddelde keukenrol binnen een uur gereduceerd is tot snippertjes..
Mijn ene kat heeft een enorme kronkel in d'r kop, waardoor ze heel liefdevol begint te kluiven op je handen als je haar aait (auw)
En de andere is een onverbeterlijke dief van eten.. je kan ook nooit een gebruikte pan op het fornuis laten staan want die likt hij lekker leeg. Nu heeft dat ook wel een beetje met mijn ouders te maken ('We nemen geen hond maar een kat, want die hoef je niet op te voeden') maar toch :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:27

ik erger me aan mijn katten als ze in de avond niet binnen willen komen, als ze weer eens zo voor mijn voeten lopen dat ik struikel of mijn ene die vanmorgen al vanaf een uur of half 7 loopt te mauwen omdat er een van de katten nog buiten is

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:34

Mijn Jack heeft een ochtendritueel....het begint meestal om 4 à 5 uur snachts :roll:

Het begint met piepen en prrrr prrrr prrr
vervolgens gaat hij aan de kledingkast krabben en duwen (maakt enorm veel herrie)
vrouwtje reageert niet, dus maar op bed met mun poot op haar wang/mond/neus gaan tikken.
Bij geen reactie dan maar net mijn nageltjes wat uitvouwen.
Hè ik snap niet dat ik weggeduwd wordt?
Dan maar dekens van het vrouwtje aftrekken en aan haar pyjama uit bed sleuren.
Eerst een keer aan de voorkant, dan haar van achteren besluipen....
Helaas wordt ik weer weggeduwd....dan maar op/in haar gezicht gaan liggen met mijn meer als 10 kilo.
Geen reactie, dan maar haar oren aflikken en haren wassen....
Wordt ik weer weggeduwd, snap je dat nu??? ik niet....
dus tijd voor andere actie: ik ga maar wat slopen op de slaapkamer, de kabel en stekker van de lamp zijn wel een goed doelwit...
Schreeuwt het vrouwtje naar mij....dan maar vrouwtje make-uptafeltje overhoop halen, alles op de grond gooien en met de potloodjes spelen!
Vrouwtje reageert eindelijk en komt uit bed....jeuuuuhhhh terrorisatie GELUKT!

Verder heeft Jack een enorme plastic fetisjisme, alles van plastic wordt gesloopt en uitgepakt bv folderpakketen, post, tasjes, boodschappen ed. :roll:

Daarnaast is hij supergevaarlijk!!!!!! ik word regelmatig van achter aangerand, fijn met zo’n 13 kilo op je rug :')

Afbeelding