konijn zinderlijk maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_blue_

konijn zinderlijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 21:19

ik heb nu zon speciaale konijnen toilet in het hok gezet met houtkrullen der in.
heb der wat drolletjes ingedaan in de hoop dat ze dat als toilet gaan gebruiken en het lijkt te werken :)
alleen zo nu en dan poepen ze toch nog door het hok. ze hebben niet veel ruimte dus ik kan het ze ook weer niet kwalijk nemen.
maar ben ik nu op de goede weg? Ze poepen en pissen der al in hoelang moet ik dit nog volhouden?

WinSel

Re: konijn zinderlijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:22

Als ze het er al op doen ben je goed bezig :)
De keuteltjes die er nog naast vallen, gewoon in het toilet leggen totdat ze alles in het toiet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:03

Als het zo nu en dan is, ben je goed bezig en is het, als het goed is,
over een week weg :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:17

idd doorgaan zo en volhouden. Eventueel meer ruimte geven en een grotere poepbak

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 22:31

dankjulliewel :) dan zal ik de overige drolletjes dr ook dagelijks in gaan gooien. en ze hebben al de grootste poepbak :) zou blij zijn als ze het in die bak doen als ze straks weer de ren ingaan zodat ik niet de hele handel steeds moet verschonen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:24

Ik heb sinds een week of 8 3 nieuwe konijnen en doe het zoals jou. 2 zijn er netjes inmiddels, de 3e smijt het ding door het hele hok helaas.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 12:43

o dat dede de mijnen in eerste instantie ook!! ik heb de bak in de hoek vastgezet met ijzerdraad. er zaten gaatjes in voorgeboord en kan hem ook in het gaas op hangen eventueel.
vannacht hebben ze helaas toch weer best veel in het hok zitten poepen dus alles der net weer ingegooit.
volhouden dus, gaat het bij jou een beetje voorspoedig?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:30

Hier struikelde ik van de week bijna over een van de konijnen toen ik binnenkwam. Ze hebben een panelenren aan hun openstaande kooi vast zitten en daarvan hadden ze het deurtje open gekregen. Ze hadden uiteraard ook al een nieuwe toilet gezocht ergens in een hoekje van het huis. Sinds die tijd liggen er weer overal keutels ipv bijna allemaal in de toilet. Nouja misschien is volledige zindelijk ook wel teveel gevraagd van mijn pubers. Ze hadden twee weken terug ook het briljantje idee om het nachtgedeelte als wc te gebruiken, maar dat was zo over door al het stro eruit te halen. Ze zitten toch niet zoveel op die verdieping. Ik heb ook wel de indruk dat het ene konijnen wel perfect zindelijk is en de andere niet. Kwestie van volhouden en wachten totdat ze wat ouder zijn denk ik. Gelukkig gaat het met plassen wel goed.