Kat verdwenen? ik maak me zorgen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Kat verdwenen? ik maak me zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:55

Moet het toch even van me afschrijven..

We hebben een caravan als soort van 'buitenverblijf' op een camping in de buurt. Daar gaan we 's zomers twee maanden heen. De katten gaan dan mee, en omdat ze het er zo naar hun zin hadden en het weer nog redelijk is, hebben we besloten om hen nog wat op de camping te laten. Ze vermaken zich er wel, en we gaan er nog elk weekend én elke woensdagnamiddag heen om hen bij te voeren, te knuffelen en gewoon nog wat in de tuin te werken daar.

Zondag waren we er nog geweest. Voerbakjes lekker volgedaan, lekker geknuffeld met de oudste (een echte knuffel) en hoppa naar huis. Vandaag weer naar daar gegaan. Toen we eraan kwamen kwam eentje mauwend afgerend. De oudste was er niet. Dat vond ik best vreemd want normaal komt ie meteen aangehold als hij de auto hoort. Nou we gaan naar binnen: voerbakjes nog meer dan de helft vol. Hierbij moest ik ook even fronsen, want ze zijn normaal ook volledig leeg als we toekomen en ze lopen voor je voeten van de honger. Buiten trof ik echter een vogel aan (ofja, wat ervan overwas, niet veel dus) dus ik ging ervan uit dat ze die wel met z'n tweetjes verorberd hadden en het dus normaal was dat hun brokjes niet op waren.

Na enkele uren begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Nog steeds geen spoor van ons oudje en dat is écht vreemd. Hij ligt meestal gewoon binnen (al helemaal als wij daar zijn) en als hij eens gaat wandelen blijft hij echt NOOIT langer dan een uurtje of twee weg. Verschillende keren buiten staan roepen en de straat doorgelopen, niks niks niks. Bovendien deed de jongste érg vreemd. Ze is normaal een beetje op zichzelf zegmaar, omdat ze uit het asiel komt. Maar vandaag was ze echt abnormaal aanhankelijk. Constant op onze schoot springen, overal volgen, kopjes geven en miauwen. Allemaal heel vreemd..

ik vind het gewoon allemaal vreemd, dit is echt niets voor hem.. Hij is ondertussen al 15 jaar en bij mij geboren dus ik maak me ontzettend veel zorgen! Ben ondertussen weer thuis maar vrijdagmiddag gaan we weer naar de camping. Hoop dat hij dan weer terecht is.. Duimen jullie mee?

xDeems

Re: Kat verdwenen? ik maak me zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:00

ik duim mee!

vervelend zeg.. k hoop niet dat er iets aan de hand is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:02

Euh... Ik vind het vooral raar dat je je katten langere tijd gewoon helemaal alleen laat en ze het maar uit laat zoeken.

Maar goed, de vruchten heb je daar nu van geplukt en dat zal vast een leermoment zijn. Ik weet niet wat er gebeurd kan zijn, misschien was de vogel vergiftigd? Misschien is de kat overreden? Misschien is hij gewoon verdwaald en zit ie morgen gewoon weer op de stoel in je caravan. Ik duim voor je dat het laatste het geval is.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 19:06

gewoon alleen laten? We 'wonen' er elk weekend, van vrijdagavond tot zondagavond. Woensdag zitten we er ook de hele namiddag.. Ze kunnen trouwens binnen en buiten. Er zijn ook mensen die vast op de camping wonen dus er is altijd iemand aanwezig etc.. Als de katten er niet gelukkiger waren zouden ze gewoon mee naar huis komen. Als het gaat vriezen komen ze normaal gewoon naar huis. Aandacht hebben ze iig genoeg :j
Overreden betwijfel ik trouwens. Op de camping (zeker het deel waar wij zitten) rijden amper auto's en er geldt een beperking van max. 15km/u

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:08

_San87_ schreef:
Euh... Ik vind het vooral raar dat je je katten langere tijd gewoon helemaal alleen laat en ze het maar uit laat zoeken.

Maar goed, de vruchten heb je daar nu van geplukt en dat zal vast een leermoment zijn. Ik weet niet wat er gebeurd kan zijn, misschien was de vogel vergiftigd? Misschien is de kat overreden? Misschien is hij gewoon verdwaald en zit ie morgen gewoon weer op de stoel in je caravan. Ik duim voor je dat het laatste het geval is.

Sorry, maar wij hebben thuis ook katten en die zien we soms ook een halve week niet, soms langer, doen ze helemaal zelf, als ze genoeg muizen vangen komen ze 9 v/d 10 keer niet binnen voor brokken of iets dergelijks. Katten kunnen zich prima even zelf redden. :)

Ik hoop dat hij snel weer terecht is, maar 15 is natuurlijk ook al een behoorlijke leeftijd dus het kan zijn dat hij toch, ja hoe zeg je dat netjes, overleden is.. Al hoop ik natuurlijk dat hij er vrijdag gewoon weer is! Sterkte! :(:)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:10

Joycebunny schreef:
gewoon alleen laten? We 'wonen' er elk weekend, van vrijdagavond tot zondagavond. Woensdag zitten we er ook de hele namiddag.. Ze kunnen trouwens binnen en buiten. Er zijn ook mensen die vast op de camping wonen dus er is altijd iemand aanwezig etc.. Als de katten er niet gelukkiger waren zouden ze gewoon mee naar huis komen. Als het gaat vriezen komen ze normaal gewoon naar huis. Aandacht hebben ze iig genoeg :j
Overreden betwijfel ik trouwens. Op de camping (zeker het deel waar wij zitten) rijden amper auto's en er geldt een beperking van max. 15km/u

Ja, de dagen dat je er niet bent, zijn ze alleen of niet dan? :). Je moet gewoon op je beesten letten, vind ik.

En dat er op de camping geen auto's rijden, betekent niet dat kattebeest de camping niet af gaat en dus niet op een weg terecht kan komen, toch :)?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 19:12

Hmm ja ik hoop het beste.. Hij is volgens de DA nog kerngezond en fit voor z'n leeftijd maarja kan altijd he..
Als hij vrijdag nog niet terecht is ga ik toch maar posters maken denk ik!

@_San87_ : zoals hierboven gezegd kunnen ze prima voor zichzelf zorgen :)
De camping is trouwens immens groot, volledig omheind en ik kén mijn katten. Die zijn nooit lang weg en die gaan al helemaal niet zo ver van de caravan, laat staan de camping af. Zeker de oude doet meestal hoogstens een ommetje :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:12

Joycebunny schreef:
Hmm ja ik hoop het beste.. Hij is volgens de DA nog kerngezond en fit voor z'n leeftijd maarja kan altijd he..
Als hij vrijdag nog niet terecht is ga ik toch maar posters maken denk ik!

@_San87_ : zoals hierboven gezegd kunnen ze prima voor zichzelf zorgen :)
De camping is trouwens immens groot, volledig omheind en ik kén mijn katten. Die zijn nooit lang weg en die gaan al helemaal niet zo ver van de caravan, laat staan de camping af. Zeker de oude doet meestal hoogstens een ommetje :j

En tóch is hij weg ;).

Ik hoop voor je dat hij er morgen weer zit :).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:14

Ik duim ook voor je
als ik dit soort verhalen lees ben ik toch blij dat ik onze kat nog niet naar buiten heb gedaan...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 19:16

Nou inderdaad, dat is dus het rare :) nou ik hoop het idd ook..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:16

Ik woon naast 2 campings en nu is de tijd weer dat mensen hun katten achterlaten (zo zielig), baasje naar huis kat laten ze achter.
elk jaar komen er hier zwerfkatten om eten bedelen, maar ik doe het niet anders heb ik er eerdaags wel 50 rondlopen.

Hier is het gebruikelijk dat de overgbleven katten op de camping dood geschoten worden. Ik zelf heb nog nooit eerder gezien of gehoord als ik dat zie dan wordt ik woest.

Ik hoop voor topicstarter dat ze haar kat weer terug vind.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 19:17

wow doodgeschoten? Hier worden ze nooit achtergelaten :) er zijn wel mensen met katten maar die wonen er vast, of komen net als ons enkele dagen per week naar de camping :j

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:19

Ja idd en ze zetten zelfs vallen neer om katten te vangen en vervolgens daarna te doden,vallen staan her en der op het terrein heb ze zelf zien staan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:30

dynamiek schreef:
Ja idd en ze zetten zelfs vallen neer om katten te vangen en vervolgens daarna te doden,vallen staan her en der op het terrein heb ze zelf zien staan.

Niet mijn manier, maar ik snap het wel. Katten zijn een grote overlast op vele plaatsen in Nederland :).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:37

tja ik zou idd de camping eigenaar EN plaatselijke dierenarts of asiel benaderen met de vraag of ze daar vangacties doen. Verder is het natuurlijk mogelijk dat mensen jullie weg hebben zien gaan en zagen dat de katten achter bleven. Als het een leuke gezellige kroelkat is en mensen zien dat wel zitten heb je best kans dat hij nu elders lekker op schoot ligt te slapen bij een nieuw thuis......
Is de kat gechipt? Dan die in elk geval om laten zetten naar zijnde vermist dier.

Wij vangen ook op campings echter wordt het van te voren goed kenbaar gemaakt en alle sociale katten of jonge kittens gaan naar het asiel voor herplaatsing en alle wilde katten worden geholpen, stukje van oor af (herkenning geholpen wilde kat) en weer uitgezet. Om zo te maken dat ongedierte gevangen worddt en immers ze zitten daar omdat daar eten is. Een kat heeft een eigen territorium en dat bewaken ze. Deze dieren kunnen zich nu niet meer voortplanten maar houden dus wel een stuk terrein vast waar geen nieuwe kat zich kan settelen. Echter in Belgie kan het heel goed anders eraan toe gaan en in andere delen van NL ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:56

Ik duim voor je :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:53

Ik bemoei me niet snel met dit soort topics, maar dit vind ik echt heel egoistisch, dieren heb je niet alleen voor het weekend en de woensdagmiddag, die heb je voor elke dag. Dieren meerdere dagen alleen laten zonder toezicht vind ik echt not done. Ik hoop dat je je oudje snel vindt en je dan beseft dat je voor je dieren hoort te zorgen, en dat dit meer inhoudt dan enkel eten geven.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:00

Ik weet hoe het is om bezorgd te zijn om een kat die je kwijt bent. Het is een rotgevoel. Je bent bezorgd, bent bang dat er wat aan de hand is, en weet gewoon niet waar je aan toen bent.
Gelukkig is mijn kat na 4 dagen weer thuis gekomen. En ik wens jou dat ook toe TS. Ik hoop echt dat je kat in goede gezondheid vrijdag weer op je zit te wachten bij de caravan.
Sterkte.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:07

Gut hoe kan je? Die van mij komen alle avonden binnen. En soms is die ene nog op jacht. Dat is echt verschrikkelijk. Want als ik hem dan roep om half 10 en hij komt niet ben ik om 10 uur al van slag.

Van jou kat weet je niet of hij maandagmiddag al weg was of misschien pas vanmorgen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 21:12

Nou ik vind de reacties een beetje overdreven eerlijk gezegd..
Ik weet heus wel wat het beste is voor mijn katten hoor. Verder heb ik hierom dit topic niet geopend, maar voor de nieuwsgierigen gaat mijn moeder ook vaak (sommige weken zelfs iedere dag) de volledige namiddag naar daar. Als we daar zijn zijn we praktisch non-stop met onze katten bezig ook. Maargoed dit topic is niet bedoeld als discussietopic :)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:24

Je zegt dat je de kat al 15 jaar onder je hoede hebt. dan neem ik aan dat je wel de nodige ervarign heb met katten :) het verbaasd mij toch wel dat je zon oudje alleen achterlaat, (maatje of niet doet er niet toe) een oudere kat vergt meer aandacht. de kans is nu heel groot dat hij jullie aan het zoeken geslagen is en nu verdwaald is. vergeet niet dat een oudere kat kan gaan dementeren en hierdoor erg in de war kan raken. ik hoop dat je hem snel weer terug vind en die fout niet meer maakt, neem je dieren alsjeblieft mee naar huis!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:27

Toevallig is onze kat een paar weken geleden zo'n 15 dagen vermist geweest. Ging ook nooit langer dan
2 uur de hort op, maar kwam nu gewoon niet meer huis. Iedere dag rondjes gereden/gelopen en geroepen,
maar geen poes te bekennen. Flyers in de buurt opgehangen en Amevedi al ingelicht.
Echter na 15 dagen is ze dus gewoon weer aan komen wandelen, wel sterk vermagerd maar verder helemaal
gezond. Zal waarschijnlijk ergens opgesloten hebben gezeten.
Dus ik zou zeggen, geef de moed niet op!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:40

Tja sommige katten gaan ook graag op avontuur
de kat van mijn oma is zelfs een jaar weggeweest ! Uiteindelijk is ze toen 15km verderop gevonden bij een kattenvrouwtje door mn nicht. Mn oma en derest van ons dachten al die tijd dat ze dood was want het was ook nog is een oude kat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:58

De kat van mijn buren zag ik nooit, behalve als de buren een paar dagen weg waren, dan kwam het beestje bij ons slijmen om aandacht... Oftewel: je ontzegt je kat aandacht als je hem dagenlang in de steek laat. Een huisdier is niet voor niets huisdier. Nu hebben katten het "geluk" dat ze kunnen verwilderen, maar ja, daar weten jachtopzieners wel weer een oplossing voor...
En als je 15 jaar oude kat bijvoorbeeld slechte nieren krijgt, mag je hopen dat je dat maar net toevallig merkt op de dagen dat jullie hem zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:38

Hoop dat je hem snel terug vind.

Alhoewel ik zelf eerlijk denk dat hij plekje heeft gezocht om te sterven. Of dat hij een plotselinge harstilstand heeft gekregen. Onze kat was net 16 en kreeg voor mijn neus een harstilstand (mooiste dood wat een kat kan hebben) en er was niks meer aan te doen. En ook deze had net zijn brok op, had nog een aai over zijn bol gekregen.