Kitten plast op bed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Kitten plast op bed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 10:00

Dag bokkers,

Sinds bijna een week hebben we een kleine kitten in huis lopen van 9 weken oud :)
Ze is prima zindelijk, loopt door het hele huis heen en weet de kattenbak altijd op tijd te vinden!
Behalve als we haar meenemen naar de slaapkamer; ze hoeft nog geen 10 minuten in de kamer te zijn of ze plast op het bed.
We willen haar graag meenemen op de slaapkamer, zodat we haar nog even wat langer aandacht kunnen geven, mijn vriend gaat vaak rond half 10 al naar bed omdat hij de volgende dag er nog vroeg uit moet.
Ik lig dan altijd nog tv te kijken tot een uur of 11, ik zou het fijn vinden als kitten dan bij ons op de kamer kan dan heeft ze nog even een tijdje om te spelen met me.

Heeft iemand tips of suggesties waardoor ze niet meer op het bed plast?

zonnebloem18

Re: Kitten plast op bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:06

Heb je op de slaapkamer of heel dicht bij de slaapkamer ook een kattenbak staan?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:37

Niet meer op bed nemen! Dit leer je haar niet meer af ben ik bang, of iemand moet hele goede tips weten. Doordat het lekker zacht is, vinden ze dat een ideale plek om lekker op te plassen. Ik heb het vaker van katten gehoord en het enige wat je kan doen is haar niet meer op bed laten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 15:13

zonnebloem18 schreef:
Heb je op de slaapkamer of heel dicht bij de slaapkamer ook een kattenbak staan?

kattenbak staat in de deuropening van de slaapkamer op de gang, als je op bed ligt en de deur open hebt zie je hem staan!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:29

Ik heb 2 kittens en bij mij deden ze het ook. Ook poepen. Zo vervelend
Ik heb ze een hele tijd niet op de kamer gelaten, en nu zijn ze wat ouder, 4 maand, en kan ik de slaapkamerdeur gewoon open houden. Ze doen niks meer op het bed, naast slapen :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:35

Dat zou best kunnen komen dat ze als nestje kittens in lekkere warme nest lag bij de moeder, en moeder ruimt dat allemaal op maar ze doen er wel hun behoefte. Misschien heeft dat ermee te maken???

Godzijdank deed onze Boris dat niet, toen hij kwam bij ons, al bij eerste nacht ging hij mauwen bij de deur dus mijn vriendlief met hem naar beneden naar de kattenbak en toen hij klaar was weer mee naar onze bed genomen en lekker slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:41

Ik denk voorlopig helemaal niet meer bij je bed laten :)
Het is lekker warm en dus ídeaal! :')