MirandaNH schreef:Onze reu is ook nog niet gecastreerd maar gaat in de toekomst nog wel gebeuren. Ik denk als beide honden nog 'in tact' zijn dat de hormonen ook een grotere rol gaan spelen. Daarom wil ik zoizo voor we een tweede reu nemen onze laten castreren, voor mijn gevoel zal dat beter gaan. En ik heb gehoord dat als je je hond niet voor de fok wil gebruiken je hem beter kan laten castreren anders kúnnen ze op late leeftijd probleempjes ermee krijgen (of dat helemaal waar is weet ik dus niet).
Thanks voor je reactie!
Kijk wel uit voordat je een reu laat castreren.
Misschien kan je dat beter eerst hormonaal proberen voordat definitief de schaar er in gaat.
Wij hebben ooit een keer een reu laten castreren omdat hij om de haverklap weg rende achter loopse teefjes aan.
Dat probleem was daarna inderdaad opgelost, maar de rollen waren ineens omgedraaid. Ineens kwamen allemaal reuen op hem af alsof hij een loops teefje was. Dan is het gewoon niet meer leuk om met je hond ergens te wandelen en je kan het niet meer omkeren.
Ik heb ook teefjes gehad, bij hun heb ik nog nooit zo'n karakterzwaai gezien na een sterilisatie.