2 reuen bij elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

2 reuen bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 23:22

Hallo allemaal,

Ik zat wat na te denken, in de toekomst willen mijn vriend en ik graag een tweede hond.
Nu is mijn vraag, kunnen 2 reuen bij elkaar? Wij hebben nu een Franse Bulldog reu
en zouden hierna graag nog een reu erbij willen. Kan dat? Zijn er meer mensen die 2 reuen samen hebben?
Of zeggen jullie je kan er beter een teefje bij nemen???
Ik had vroeger thuis altijd 2 teefjes en mijn vriend heeft altijd een teef en reu gehad dus we weten
nu niet helemaal hoe het gaat met 2 reuen. ;)

Groetjes, Miranda

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:23

Wij hebben hier 3 reuen en als de hondjes van mijn broer en schoonzus komen hebben we er 5 lopen, met 1 gesteriliseerd teefje erbij. Gaat al jaren erg goed :j

Edit; wij hebben zelf 2 gecastreerde reuen, en 1 on-gecastreerde reu.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:24

Dat verschilt per hond, per ras en vooral het karakter dat je als hond al hebt en wat je erbij doet.
Ik kan mij nog een topic herrineren over iemand die 2 teven wou... De een zweert erbij dat het kan en de ander zegt van niet.
Ik heb het met reuen vaak fout zien gaan maar nog vaker goed.
In mijn ogen gaat het er altijd om dat 1 iemand de leiding neemt en dat is de baas.

SecretLIN

Re: 2 reuen bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:26

Wij hebben ook 3 reuen ( 2 labradors en 1 boomer)
en 1 labrador teefje

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 23:35

Okee goed nieuws dus haha. Ik dacht al wel dat het puur aan de karakters zou liggen van de honden in kwestie. Onze FB is een vrij dominante hond, ook als een hond hem nadert buiten dan gooit hij meteen zijn borst vooruit om te laten zien dat hij er is zeg maar. Maar ondanks zijn dominantie is het wel een hondje die het met elke andere hond kan vinden. Hij is vrij sociaal, zoizo naar mensen (daar wil die alleen maar mee spelen en kusjes geven) maar naar andere honden ook. Van puppy af aan hebben we hem mee genomen naar mijn schoonouders (die hebben een berner sennen teef) en schoonopa en oma (die hebben een shizu teefje) en buiten heb ik hem veel laten spelen met andere honden, ben nooit situaties uit de weg gegaan zeg maar. Wat voor type hond zou goed zijn voor hem? Ik denk zelf rustig, maar waar moet je bij puppy's op letten dan? Want puppy's zijn altijd wel druk voor zover ik het weet haha.

Bedankt alvast voor de antwoorden tot nu toe! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:37

Ik heb twee niet gecastreerde Landseers gehad.
Ik vind het zonde om een reu te castreren (1 keer gedaan, altijd spijt van gehad).
Maar dit was ook niks. Ze hebben een paar keer heftig gevochten en dat was echt niet leuk.
Voor mij absoluut nooit meer twee reuen bij elkaar.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 23:39

Onze reu is ook nog niet gecastreerd maar gaat in de toekomst nog wel gebeuren. Ik denk als beide honden nog 'in tact' zijn dat de hormonen ook een grotere rol gaan spelen. Daarom wil ik zoizo voor we een tweede reu nemen onze laten castreren, voor mijn gevoel zal dat beter gaan. En ik heb gehoord dat als je je hond niet voor de fok wil gebruiken je hem beter kan laten castreren anders kúnnen ze op late leeftijd probleempjes ermee krijgen (of dat helemaal waar is weet ik dus niet).

Thanks voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:45

Ik heb 2 reuen, een intacte en een castraat. Gaat super samen. Soms hebben ze weleens wat, maar niet vaak, en ze zijn dol op elkaar.
Dit zijn Duitse Herders.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:19

MirandaNH schreef:
Okee goed nieuws dus haha. Ik dacht al wel dat het puur aan de karakters zou liggen van de honden in kwestie. Onze FB is een vrij dominante hond, ook als een hond hem nadert buiten dan gooit hij meteen zijn borst vooruit om te laten zien dat hij er is zeg maar. Maar ondanks zijn dominantie is het wel een hondje die het met elke andere hond kan vinden. Hij is vrij sociaal, zoizo naar mensen (daar wil die alleen maar mee spelen en kusjes geven) maar naar andere honden ook. Van puppy af aan hebben we hem mee genomen naar mijn schoonouders (die hebben een berner sennen teef) en schoonopa en oma (die hebben een shizu teefje) en buiten heb ik hem veel laten spelen met andere honden, ben nooit situaties uit de weg gegaan zeg maar. Wat voor type hond zou goed zijn voor hem? Ik denk zelf rustig, maar waar moet je bij puppy's op letten dan? Want puppy's zijn altijd wel druk voor zover ik het weet haha.

Bedankt alvast voor de antwoorden tot nu toe! :D

ja maar pas wel op... het kan heel goed kunnen dat het goed gaat.. maar ook dat het fout gaat. een hond die hij buiten 'eventjes' tegenkomt is anders als een hond die onderdeel uit gaat maken van de roedel en dus zijn persoonlijke ruimtes mee zal moeten delen.

bij mijn tevens is het namelijk precies andersom... mijn oudste kan helemaal niet met vreemde honden... zeer dominant: grijpt als honden te dicht in haar buurt komen (ze is wel weer sociaal want er gaan minstens 2 glimlachjes aanvooraf).
toen ik mijn jongste in huis nam was ik even bang dat dat even uitgevochten moest worden.. maar nee hoor 2 handen op 1 buik! En de jongste weet gewoon dat ze onderin rang staat.
Dat gaat vast nog een keer veranderen maar nu nog niet Aangezien mijn oudste teef het heel netjes corrigeert

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:32

MirandaNH schreef:
Onze reu is ook nog niet gecastreerd maar gaat in de toekomst nog wel gebeuren. Ik denk als beide honden nog 'in tact' zijn dat de hormonen ook een grotere rol gaan spelen. Daarom wil ik zoizo voor we een tweede reu nemen onze laten castreren, voor mijn gevoel zal dat beter gaan. En ik heb gehoord dat als je je hond niet voor de fok wil gebruiken je hem beter kan laten castreren anders kúnnen ze op late leeftijd probleempjes ermee krijgen (of dat helemaal waar is weet ik dus niet).

Thanks voor je reactie!

Kijk wel uit voordat je een reu laat castreren.
Misschien kan je dat beter eerst hormonaal proberen voordat definitief de schaar er in gaat.
Wij hebben ooit een keer een reu laten castreren omdat hij om de haverklap weg rende achter loopse teefjes aan.
Dat probleem was daarna inderdaad opgelost, maar de rollen waren ineens omgedraaid. Ineens kwamen allemaal reuen op hem af alsof hij een loops teefje was. Dan is het gewoon niet meer leuk om met je hond ergens te wandelen en je kan het niet meer omkeren.
Ik heb ook teefjes gehad, bij hun heb ik nog nooit zo'n karakterzwaai gezien na een sterilisatie.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:09

hier lopen 4 reuen ( vol en gecastreerd) en 2 teven bij elkaar..

ligt gewoon aan jou reu,heb je een vriendelijke reu in omgang naar andere honden kan je over het algemeen prima een reu erbij nemen,heb je een macho reutje,die dominant is naar andere reuen buiten welke je ontmoet,dan zou ik oppassen met een 2de reu erbij nemen,knokken kunnen ze nl ook :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:14

Wij hebben 2 ongecastreerde reuen. Niet het makkelijkse ras :P Gaat weleens fout, maar dat gebeurd alleen wanneer ik erbij ben :o (de ene is nogál jalours....) Dus ze zijn dan ook zo uit elkaar gehaald.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:21

Ik heb 1 vol reutje en 1 gecastreerde en nooit problemen met de 2 die ik nu heb.

Had hiervoor ook 2 gecastreerde reutjes maar dat ging zo fout dat ik 1 van de 2 heb moeten herplaatsen (1 van de 2 had bijna het loodje gelegd toen die wanneer ik weg was, de bench+deur wist open te maken naar de andere hond .

Ik kan niet zeggen wat je wel of niet moet doen, maar ik raad je wel aan goed te kijken naar jouw eigen hond. Een pup word vrijwel altijd geaccepteerd maar een pup-reu kan wanneer hij ouder word ook proberen op te boxen tegen jouw reutje toe. Gezien je zegt dat jouw hondje vrij dominant is, denk ik dat een reu-teef combinatie het beste uit zal komen. In het park hoeft jouw hond ook geen confrontatie aan te gaan met een reu die hij niet leuk vind(het is immers zijn roedel niet en hij woont er niet mee samen), in huis hebben ze met elkaar te leven en kan dat net wat meer frustratie opleveren.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:26

Mijn schoonouders hebben al jaren reuen bij elkaar lopen.. meestal 2 tegelijk..
Vaak zijn het rottweilers, maar ook een newfoundlander en een bernensenner hebben bij rottweilers gelopen.
Dus het zijn allemaal wel sterke honden met over het algemeen sterke karakters..

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:26

Ik heb 3 ongecastreerde reuen rondlopen. 1 grote en 2 boomertjes.
Dit gaat uitstekend, alhoewel de jongste boomer af en toe wel wat probeerd.
Mocht de oudste hond (nu 14) overlijden, verwacht ik wel een machtsstrijd tussen de 2 anderen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:32

Ik heb ook twee reuen,gaat echt erg leuk samen!!Vroeger heb ik een reu en een teef gehad,maar vind dat reutjes samen veel leuker kunnen spelen..

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:33

ik heb zelf een jack russel, reu.
mn broer heeft een poulie, ook een reu
en mn moeder een groenendaeler, ook dit is een reu

zij zijn vaak met zn 3-en bij elkaar en dit gaat eigenlijk altijd goed.....
er valt weleens een knauw, maar dat is om een speeltje of een kauwbot, maar dat zal je ook wel eens hebben met een reu en teef of 2 teven......

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:37

Susyb schreef:
Dat verschilt per hond, per ras en vooral het karakter dat je als hond al hebt en wat je erbij doet.
Ik kan mij nog een topic herrineren over iemand die 2 teven wou... De een zweert erbij dat het kan en de ander zegt van niet.
Ik heb het met reuen vaak fout zien gaan maar nog vaker goed.
In mijn ogen gaat het er altijd om dat 1 iemand de leiding neemt en dat is de baas.

Persoonlijk zet ik liever 2 reuen bij elkaar dan 2 teven ;)
Maar zat fokkers die meerdere teven bij elkaar hebben en dat gaat goed (fokster van onze hond had op een gegeven moment 8 teven probleemloos rondlopen).

Zelf hebben we jaren 2 ongecastreerde reuen gehad. Golden Retrievers, een ras dat niet zo snel fel is tegen geslachtsgenoten.
Belangrijk is dat de reuen qua leeftijd genoeg verschillen en dat je niet 2 dominante karakters bij elkaar zet.
Een goede fokker kan daar prima bij adviseren. Die ziet redelijk wat voor karaktertjes de pups hebben gedurende die 7 a 8 weken dat ze daar zijn.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:38

Wij hebben thuis 2 hele dominante reuen samen allebei nog echte heren.
buiten kunnen ze absoluut niet met andere reuen maar samen gaat het erg goed.

Heel soms is het even mot samen maar dan heb ik het over 1 minuut en dat 1x in de 3 jaar ofzo.

Ik denk dat het heel belangrijk ik om jezelf af te vragen of het karakter vanje hond zo is dat hij het toelaats.
Hier was de 1e reu 15 weken toen de andere erbij kwam dus ze waren nog pup.

Laat je goed informeren door een fokker deze zien al vaak goed in het nest of een reu dominant is of niet.
Het is geen goede keus om een dominante hond te plaatsen bij een dominate hond dat geeft 99% kans op een gevecht

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:42

Hier 2 ´echte´ reuen en nooit geen problemen ondervonden. Een hond zal ik niet snel laten castreren.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:48

superrizzo schreef:
Wij hebben thuis 2 hele dominante reuen samen allebei nog echte heren.
buiten kunnen ze absoluut niet met andere reuen maar samen gaat het erg goed.

Heel soms is het even mot samen maar dan heb ik het over 1 minuut en dat 1x in de 3 jaar ofzo.

Ik denk dat het heel belangrijk ik om jezelf af te vragen of het karakter vanje hond zo is dat hij het toelaats.
Hier was de 1e reu 15 weken toen de andere erbij kwam dus ze waren nog pup.

Laat je goed informeren door een fokker deze zien al vaak goed in het nest of een reu dominant is of niet.
Het is geen goede keus om een dominante hond te plaatsen bij een dominate hond dat geeft 99% kans op een gevecht

Maar vermoed dat je dit niet aanraadt aan andere mensen? 2 dominante reuen bij elkaar? En weinig verschil in leeftijd?
Ik niet in ieder geval, je moet constant op je hoede zijn of de heren niet weer op elkaar klappen.
Wij hebben 10 jaar lang 2 reuen gehad. Oudste was dominantste en had bij binnenkomst van de jongste de verhouding duidelijk gemaakt: hij bepaalde wat gebeurde. Daarna heeft hij de jongste opgevoed. De oudste was n.l. al ruim 2 jaar en vrij redelijk opgevoed en sociaal.
Honden nemen gedrag van elkaar over, en niet alleen de goede dingen. Ook wat dat betreft is leeftijdsverschil van een jaar of 2 handiger.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:03

BrankaZ schreef:
Persoonlijk zet ik liever 2 reuen bij elkaar dan 2 teven ;)
Maar zat fokkers die meerdere teven bij elkaar hebben en dat gaat goed (fokster van onze hond had op een gegeven moment 8 teven probleemloos rondlopen).

Zelf hebben we jaren 2 ongecastreerde reuen gehad. Golden Retrievers, een ras dat niet zo snel fel is tegen geslachtsgenoten.
Belangrijk is dat de reuen qua leeftijd genoeg verschillen en dat je niet 2 dominante karakters bij elkaar zet.
Een goede fokker kan daar prima bij adviseren. Die ziet redelijk wat voor karaktertjes de pups hebben gedurende die 7 a 8 weken dat ze daar zijn.

Tja het ligt er gewoon net aan je hond.. Ik heb 2 reuen gehad nooit ruzie.. de oudste overleed. Kwam nieuwe. BAM! gelijk mot.
Nu heb ik 2 teven omdat de reuen weg zijn (allebei geholpen, 1 overleden en andere bij een vriendin) en dit gaat prima

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:13

Karakters is belangrijk. Geloof dat ik dat dat ook al meldde? 2 gelijke karakters bij elkaar is altijd een risico op vechten. Maar ook 2 honden die gelijk qua leeftijd zijn. Als die volwassen gaan worden is er een grote kans dat ze de onderlinge verhouding gaan bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:01

Klopt :j

Dimo is absoluut niet dominant, en Raphi is ehh..... een portret :D

Verder is Dimo 5, en Raphi 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:05

wij hebben er 2.
toen de labrador 5 was hebben we er een engelse x franse bull puppy bij gehaald. De labrador was een geweldige pleeg vader, en nu zijn ze goed kameraden