sproeiende ex-kater

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

sproeiende ex-kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:22

Ik zit met een probleempje.
Enige tijd geleden is mijn ex kater (inmiddels 3jaar) begonnen met sproeien.
Zomaar ineens 2 of 3 keer.
Daarna dus niet meer.
Ik dacht dat het misschien een vergissing was.
Maar nu sinds 2 dagen begint hij er weer mee.

Ik heb gelezen dat het door verandering kan komen.
Verhuizing nieuwe huisgenoot dat soort dingen.
Maar dat is dus niet gebeurd.

Waar zou het aan kunnen liggen?
Want ik zou graag willen dat hij er mee stopt.
En als dat betekent dat ik de 'oorzaak' weg moet nemen is het handig deze te weten natuurlijk!

dierenfan

Re: sproeiende ex-kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:31

kan een krolse poes zijn in de buurt. Of een andere kat die probeerd binnen te komen. Een nieuwe kat in de buurt waarvoor hij zijn territiorium opnieuw af moet (vind hij) bakenen. Of stress of gezondheidsproblemen.
Wat je kan doen is even urine opvangen en laten onderzoeken bij de DA dan weet je in elk geval al of de urine in orde is. Verder proberen na te gaan of er toch niet ergens iets veranderd is.
Heb wel meer gehoord van mensen dat hun gecas. kater toch ging sproeien. Toen alles in orde bleek hebben ze naast castratie nog een implantaat laten zetten die ze ook weleens zetten bij dekkaters die niet gecas. mogen worden maar wel onvruchtbaar moeten zijn voor bepaalde tijd. Dit werkte naast de castratie dubbel op en toen was het sproeien over.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:47

Poeh dat implantaat klinkt me dan niet prettig in de oren. Dan zou hij dus geopereerd moeten worden?

Wat betreft de veranderingen wonen we in een klein dorp en kent iedereen elkaar. Dat heeft tot voordeel dat ik dus met 100% zekerheid kan zeggen dat er geen nieuwe katten in de buurt zijn gekomen en ook geen krolse poezen.
Een andere kat die binnen probeerd te komen zou wel kunnen. De kat van het hoekje wil nog wel eens hier in tuin zitten. En is een jaar geleden ook wel eens naar binnen gekomen. Daar is hij trouwens wel weer van terug gekomen omdat de honden het daar niet mee eens zijn. Die kat tolereerd hij trouwens wel in de tuin. Zijn volgens mij ook wel vrienden die 2 want ze gaan altijd gezamelijk op jacht!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:51

naar de DA ermee, urine laten onderzoeken, als een gecatreerde kater dit doet is er meestal wat anders aan de hand dan dominantie

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:55

Miepie77 schreef:
naar de DA ermee, urine laten onderzoeken, als een gecatreerde kater dit doet is er meestal wat anders aan de hand dan dominantie

Echt? Het heeft dus niet met stress of dominatie te maken?
Hij is trouwens al lang ex-kater hoor. Met 6 maanden gecastreerd!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:57

idd hoeft het niet met stress of dominantie te maken hebben dus vandaar dat ik ook al zei om te beginnen zou ik urine opvangen en laten controleren bij de DA. De kosten zijn het niet en dan is dat in elk geval duidelijk!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:05

Tja hoe vang ik urine op?