Visjes! En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Visjes! En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 18:01

Gister vroeg de buurvrouw of ik wat visjes uit haar vijver wilde hebben want haar vijver was nu overvol,
gelukkig had ik nog een ruime vissenkom staan en heb ik 3 goudvissen gekregen.

Nu vind ik het wat sneu om ze in zo'n vissenkom te laten zitten, denk ook niet dat ze gelukkig daar zijn :o

Ik ben wat aan het rondkijken voor een aquarium, maar hoe groot moet hij zijn als ik er 3 goudvissen + wat andere kleine visjes in wil?
En wat moet ik ze te eten geven? Ik heb nu goudvissenvoer maar eten kleine visjes dat ook?

Groetjes!

Anoniem

Re: Visjes! En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:43

Ik weet niet heel veel, maar wél dat goudvissen kleine vissen opeten :P
Zelf een vijver aanleggen? :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:49

Voor goudvissen heb je al een aquarium van zo'n 1.20 meter nodig. Andere kleine visjes kunnen daar dan niet bij, ja of je moet ze als levend voer willen geven :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 19:57

Oh.. :+

Maar 1.20 dus? En dan kan ik de kleine visjes misschien wel in die kom doen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:59

Een kom is alleen leuk om wat bloemetjes ofzo in te doen. Verder kun je daar echt geen dieren in houden :n Ik zou jezelf echt even goed inlezen in hoe en wat. Zo'n aquarium moet namelijk ook 3 weken indraaien voor je er vissen in doet. Groot en sterk filter heb je nodig enz enz. Kost een hoop geld en tijd...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:00

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:02

_Tara_ schreef:
Een kom is alleen leuk om wat bloemetjes ofzo in te doen. Verder kun je daar echt geen dieren in houden :n Ik zou jezelf echt even goed inlezen in hoe en wat. Zo'n aquarium moet namelijk ook 3 weken indraaien voor je er vissen in doet. Groot en sterk filter heb je nodig enz enz. Kost een hoop geld en tijd...

idd er komt meer bij kijken dan alleen ff een aquarium te kopen. lees je zelf goed in.
Hoe groot zijn de goudvissen ongeveer?
andere vissen er bij is niet zo verstandig, goudvissen eten kleine vissen, de meeste vissen moeten op warm water en goudvissen niet.