Ik heb nu ruim een week een nieuw konijn. Hij is van januari en kreeg op zijn vorige adres onbeperkt brok.
Toen hij bij mij kwam at hij vrij slecht. Brok at hij bijna niet, alleen hooi ging er heel erg goed in. Groente eet hij ook amper, rozijntjes interesseren hem niets terwijl ik juist konijnen gewend ben die álles doen voor een rozijntje.
Hij eet wel brok, alleen heel erg weinig. Hetgene waar mijn voedsters 5 minuten over doen doet hij 2 dagen mee. Het is niet zo dat hij mijn brok niet lekker vind want zijn eigen brok eet hij ook niet echt goed.
Groente en brok gaan er dus nauwelijks in.
Hooi eet hij wel erg goed. Ik heb ook van die konijnensnoepjes, daar is hij ook niet gretig op, hij eet er alleen de oranje versie van. (ik weet dat konijnensnoepjes slecht zijn, maar ik wilde alleen even kijken of hij deze wel at) Wilgenblad gaat er prima in.
Hij is vorige week gecastereerd, ik dacht eerst dat het aan de hormonen lag en dat hij dus meer interesse in de vrouwen had dan in het voer maar nu eet hij nog steeds nauwelijks brok. Tanden zijn prima in orde.
Kan het kwaad dat een konijn heel weinig biks eet? Ik weet dat hooi de hoofdvoeding is, heeft een konijn voldoende aan (bijv) 5 biksjes op een dag? (volgens mij eet hij niet heel erg veel meer.
)edit; ik heb gewone basisbiks voor konijnen. Niet gemengd dus. Science Selective hoeft hij ook niet.