Nu is het al jarenlang een diepe wens om een mooie caviatuin aan te leggen.
dus een mooi groot buitenhok en een aangrenzende ren waar ze zomers lekker kunnen spelen en leven, en naar eigen wens in en uit kunnen lopen

op dit moment in het bezit van 2 cavia heren die er als eerste in zullen gaan. maar ja.. ik heb geen ervaringen met de wensen en do's en dont's van zo'n buiten verblijf, en wil toch wel graag dat Bacon & Eggs wat langer blijven leven straks buiten

het idee:
we hebben al supermooie hardhouten planken voor het buitenhok zelf. deze komt wel op een lichte verhoging zodat er een boven en onderkant is, met een schuine niet de stijle brede plank zodat ze omhoog en omlaag kunnen.
de ren zelf zal een soort weitje worden gemaakt van latten met daartussen klein gaas. het hok staat gewoon in dit weitje.
de voornamelijke vragen zijn;
hoe diep zal het gaas en de planken de grond in moeten? ( geen idee of cavia's kunnen graven
)
moeten we ook gaas op de grond doen en hier een laag aarde en gras overheen gooien, of kunnen we volstaan met alleen de omheining?
wat kan ik nog meer erin maken om het voor de caafjes leuk te maken? ideetjes waren hangmatten en buizen, en eventueel een een plank aan de zijkant waar ze onder kunnen " vluchten" ideen en voorbeelden zijn onwijs welkom, alle hulp is perfect, want vriendlief kan eigenlijk alles wel maken

Ik zou dus geen gaas aan de onderkant doen of de grond in. Gewoon eromheen. Als cavia's uit de wind zitten en kunnen vreten, is het prima 
weet niet, als je de buizen niet enorm lang maakt zou dat kunnen