AAAH! Het is weer spinnentijd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

AAAH! Het is weer spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 23:34

... en als ik ergens een hekel aan heb, zijn het spinnen. :\

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk zijn ze heel nuttig, eten ze muggen en ruimen de natuur een beetje op, etc. Maar zolang ze er zo uit zien als ze eruit zien kunnen ze nog mijn huis opruimen, ik vind ze DOOD en DOOD eng. De langpootjes kan ik nog wel enigszins handelen, maar zodra het een lijf krijgt hou ik het voor gezien. Brrrr... bibbers krijg ik ervan. Mams is in Australië opgegroeid en heeft altijd geleerd ver bij spinnen uit de buurt te blijven. Tot mijn achtste heeft ze die fobie niet doorgegeven, maar daar bracht een bezoekje Amerika verandering in. Terwijl ik met een grote spin zat te spelen beet hij me bovenop mijn hand, met het gevolg dat ik een paar uur later een olifantenklauwtje had en een enorme angst voor alles met 8 poten #) .

Zo'n leuke dikke donkere met een dik lijf en onwijs lange harige poten heeft er wel eens voor gezorgd dat ik drie kwartier op de overloop gewacht heb (scherp de vlerk in de gaten houdend), hopend dat vriendlief thuis zou komen om hem te vermoorden. Was hij er eindelijk, wil de dierenvriend hem buiten zetten en... laat hij hem vallen 8)7 . Weg spin, om een week later natuurlijk op te duiken in de badkamer bij de deur terwijl ik net onder de douche uit kwam zetten. Je raad het al, vriendje was toevallig weer niet thuis.

En wederom zit ik lekker een beetje sociaal te zijn op internet, wanneer er zo'n grote joekel diagonaal over mijn gordijn rent. Voor de duidelijkheid, als ze stil zitten vind ik ze vreselijk, als ze rennen word ik hysterisch :') . Meneer bleef rennen en verdween uiteindelijk naar de andere kant van het gordijn. Nu zie ik hem dus niet meer, kan hem niet in de gaten houden, weet niet waar hij zit. Gekker nog, hij kan gewoon overal zitten! Achter me, in m'n nek, in m'n haar, boven me aan het plafond (terwijl hij zich aan een draadje heel langzaam naar beneden laat zakken |( ). Met kippenvel over mijn hele lijf zit ik nu dus zowat in de bank, ik heb overal jeuk en zit als een neuroot te krabben en voortdurend om me heen te kijken. Ik zie overal zwarte vlekjes in mijn ooghoeken, wat dan een schaduw, vlek of iets anders ongevaarlijks blijkt te zijn :=.

Nu komt vriendlief rond half 1 thuis en ik ga natuurlijk niet slapen voordat dat enge ding dood is of buiten staat. Maar wat als m'n stoere redder in nood hem straks niet kan vinden? Dan zit hij binnen, in huis! Ik weet echt niet waar ik het zoeken moet :') .

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:36

hahahaha!!
:(:)
ik pak ze gewoon bij de pootjes en gooi ze naar buiten...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:38

Oh bah, wat een eng verhaal.
Als je de spin ziet, kun je er niet een kopje of zo er overheen zetten.
Dan kan je vriend hem straks weghalen.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 23:40

Straks bijt'ie :')

Nee, aanraken of een kopje erover heen kan echt niet. Als ik hem in het vizier heb krijg ik het al benauwd. Pakken laat ik aan de helden over :o . Als het op een vlak oppervlakte is durf ik er nog wel een boek naar te gooien ofzo, maar hij zat dus op het gordijn.

Inmiddels is hij weer een keer over het gordijn gerend, hij zat dus net gelukkig nog steeds hoog en ver weg, maar nu is hij weer weg. Help :')

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:44

Wauw, vraag ik me wel af hoe je dat ooit zou gaan oplossen als je geen vriendje zou hebben :P ?

Dat was nog 1 van de ergste dingen waarmee ik geconfronteerd werd toen ik weer single werd. Nu moest ik die enge pokkekrengen in mijn eentje verwijderen. Ik vind ze nog steeds doodeng, misschien wel iets minder eng dan jou, maar ik ben er nog nooit door gebeten (die fobie heb ik nou weer met wespen :+ ).

Heb hier eens gelezen over soort fobietraining voor spinnen en dat je ze na die training zelf durft te verwijderen. Misschien moet je daar eens iets mee gaan doen?

Ik verwijder spinnen (en woon in nieuwbouwhuis dus geloof me het zijn er VEEL!!!) met de stofzuiger (doodslaan tegen muur vind ik zonde van mijn muur) en vind eigenlijk de stofzuigerslang al te kort voor die klus. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze er weer uit kropen ofzo...en dan nog, als ik dat maar niet weet :D

Maar ja, als je alleen bent, geen partner die het voor je weghaalt, dan móet je wel. Je moet op den duur toch verder met je dag, dus ik heb wel 'geleerd' om mezelf als het ware er overheen te zetten ofzo. Iemand moet het dan doen...En juist omdat ik wel móet, lijkt het wel alsof ik het nu iets beter kan handelen, maar die krengen laten me iedere keer weer zweten van schrik en angst! Brrrrr....

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 23:45

Imago01 schreef:
Wauw, vraag ik me wel af hoe je dat ooit zou gaan oplossen als je geen vriendje zou hebben :P ?

Niet, dan verhuis ik _O-
Blijf dus voorlopig nog maar even bij deze jongen plakken!

MyWup

Re: AAAH! Het is weer spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:48

moet je nu ff op sbs 6 kijken :P

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 23:50

Nee dankje, blijf veilig in mijn holletje in de bank :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:51

Voldoe net als jij precies aan de omschrijving. Heb alleen mijn hele leven al een spinnenangst gehad. Heb toen ik een jaar of tien was de hele buurt bij elkaar gegild toen er een kleintje in mijn haar zat. :')

En nu zitten die groten echt weer overal. Laatst toen ik van stal naar huis fietstte, allemaal hekken,hagen etc helemaal vol met van die dikke joekels. Ook hier bij de voordeur, dan is het: 'Schat kom je weer even slagbal spelen'?. Vriendlief ziet er namelijk lol in ze met een teenslipper weg te meppen. Je hoort dan ook echt 'pok'. :j

Verder hebben we hier twee katten die graag spelen en achter alles aan gaan wat kruipt,loopt, huppelt, kortom alles wat beweegt. Om het vervolgens te verorberen als het insect is of er op lijkt. Helaas dus geen spinnen. Ze kauwen er wel op, maar spugen ze daarna weer uit. Gevolg is dat ze ik daarna zelf weer op kan gaan ruimen.... %)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 23:53

Oh wat zou ik nu graag een kat willen die hem even uit de gordijnen mept, doodmaakt. Dat opruimen vind ik nog niet zo'n probleem, als ze maar dood zijn.

... en ik word GEK van de jeuk!!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:54

OOwhh.. ik weet heel goed hoe je je voeld,

Vandaag op stal hadden we last van een infasie vliegende mestkevers..
Die dingen zijn ontzettend groot en eng.. brr.r...

Op een gegeven moment stond ik met mijn muts op op stal en iedereen vond dat ik mij niet moest aanstellen met mijn gegil.
Valt er zo een naast mij uit de lucht op de grond..
Gadverderrie..
Je hoorde gewoon POK!! (hij viel op zijn schild)

Nou ikke rennen en gillen... ieuwl...

Die dingen zijn echt ENORM GROOT!!!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:54

Ik was ook altijd hysterisch bang voor spinnen, tot ik op mezelf woonde in een heel oud huis in Drenthe....toen moest ik ze wel zelf vangen want er was gewoon niemand die het voor me deed....dus ja...ben er nu gewon overheen, vind ze nog steeds doodeng hoor, maar ik pak ze wel met een glas en een papiertje. (al gillend en hysterisch, dat wel). Vorige week zat er nog een belachelijk grote joekel onder mijn outdoorlaars in de gang. Dus ik pak nietsvermoedend die laars op om hem aan te trekken, begin ik me toch te gillen! Zat dat beest daar! Hij paste niet onder het glas zonder zijn poten in te trekken, was echt een engnek! Maar heb hem toch gepakt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:55

Wat ik nooit snap...hóe komen die beesten in huis? Wij hebben áltijd horren voor de ramen en de deuren, nooit de deur open staan. En dan rent er ineens weer zo'n beest over je vloer om dan zich maar onder het bed (!!!!!) te verstoppen en dan slaap ik dus de hele nacht niet he.

En dat doen ze alleen als ouders-lief op vakantie zijn natuurlijk.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 23:56

Daar heb ik dan weer geen last van. Kevers, torren, rupsen, etc. vind ik helemaal niet eng. Maar spinnen, begin er niet over. Echt een ramp!

Hij is inmiddels nog steeds niet in beeld, bokkers. Straks zit hij onder de bank ofzo :\ . Als Arne hem niet vind tape ik de onderkant van de deur af voor ik ga slapen.

Hoorde een *pok*, hij zal toch niet uit het gordijn gevallen zijn? :')

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:58

gniffel

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 23:58

Noor: Ieee! Da's echt groot! Deze is nog een maatje kleiner, maar nog steeds eng :') . Ik heb een keer de buurman geroepen om een spin weg te halen _O- .

Aleenah: Ik heb vanmiddag met dat lekkere weer de balkondeur open gehad, dus dat zou het kunnen zijn.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:01

Ik heb een keer gehad dat er eentje in mijn spoelbak zat......toen belde ik mijn nu ex vriend, en die hield ik op de speaker aan de lijn, die heeft gelachen hoor. Ik die spin pakken, elke keer als ik het glas in de buurt van dat beest had(vond dan mezelf al heel stoer) begon ie te rennen door die spoelbak! Stond ik te gillen en springen in mijn keuken! En mijn ex maar lachen! Heeft ongeveer 10 minuten geduurd voor ik dat kreng te pakken had, en heb hem toen buiten geflikkerd. Maarja daar zat elke week wel zo'n dikke engnek dus dan leer je het wel...... :(

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:01

Ja, balkondeuren, ten alle tijden vanaf blijven in de herfst :P whaha.

Op het moment kan ik hier trouwens ook nog op muggenjacht............wat heb ik toch een hekel aan de herfst.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:02

KG_Images schreef:
Daar heb ik dan weer geen last van. Kevers, torren, rupsen, etc. vind ik helemaal niet eng. Maar spinnen, begin er niet over. Echt een ramp!

Hij is inmiddels nog steeds niet in beeld, bokkers. Straks zit hij onder de bank ofzo :\ . Als Arne hem niet vind tape ik de onderkant van de deur af voor ik ga slapen.

Hoorde een *pok*, hij zal toch niet uit het gordijn gevallen zijn? :')

Die mestkevers zijn wel 5cm groot hoor..

En dan vliegen ze ook nog..bbrrrrr... zijn ze nog onvoorspelbaarder dan spinnen..
Gadver.
Ik dacht echt, straks land er nog 1 op mijn hoofd... ieuwll...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 00:02

Ik ben echt paranoïde. Pak net een flesje water, zie ik een zwarte ding op mijn pols, dus gil het uit. Is het mijn tattoo _O-

Ik had hem gewoon verzopen, Noor :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:02

Ik zie hier buiten ook dat ze zich heel makkelijk in de kleinste kiertjes wurmen helaas. }:0
Dode spinnen opruimen, geen probleem. Maar de vorige keer was hij geheel ontleedt ( door het stel uit elkaar getrokken) en moest ik alles verspreid opruimen. BRRR.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:03

toe, je maakt jezelf gek,
hij doet je echt niets hoor,
ze hebben mij nog nooit gebeten...
ik ga slapen, succes, lees morgen wel of ie gevangen is!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 00:04

liss schreef:

Mij wel... :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:04

liss schreef:
toe, je maakt jezelf gek,
hij doet je echt niets hoor,
ik ga slapen, succes, lees morgen wel of ie gevangen is!

Als je niet bang bent heb je makkelijk praten!! ;-)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:05

KG_Images schreef:
Ik ben echt paranoïde. Pak net een flesje water, zie ik een zwarte ding op mijn pols, dus gil het uit. Is het mijn tattoo _O-

Ik had hem gewoon verzopen, Noor :')

Insane in the membrane...insane in the brain! :')