Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk zijn ze heel nuttig, eten ze muggen en ruimen de natuur een beetje op, etc. Maar zolang ze er zo uit zien als ze eruit zien kunnen ze nog mijn huis opruimen, ik vind ze DOOD en DOOD eng. De langpootjes kan ik nog wel enigszins handelen, maar zodra het een lijf krijgt hou ik het voor gezien. Brrrr... bibbers krijg ik ervan. Mams is in Australië opgegroeid en heeft altijd geleerd ver bij spinnen uit de buurt te blijven. Tot mijn achtste heeft ze die fobie niet doorgegeven, maar daar bracht een bezoekje Amerika verandering in. Terwijl ik met een grote spin zat te spelen beet hij me bovenop mijn hand, met het gevolg dat ik een paar uur later een olifantenklauwtje had en een enorme angst voor alles met 8 poten
.Zo'n leuke dikke donkere met een dik lijf en onwijs lange harige poten heeft er wel eens voor gezorgd dat ik drie kwartier op de overloop gewacht heb (scherp de vlerk in de gaten houdend), hopend dat vriendlief thuis zou komen om hem te vermoorden. Was hij er eindelijk, wil de dierenvriend hem buiten zetten en... laat hij hem vallen
. Weg spin, om een week later natuurlijk op te duiken in de badkamer bij de deur terwijl ik net onder de douche uit kwam zetten. Je raad het al, vriendje was toevallig weer niet thuis.En wederom zit ik lekker een beetje sociaal te zijn op internet, wanneer er zo'n grote joekel diagonaal over mijn gordijn rent. Voor de duidelijkheid, als ze stil zitten vind ik ze vreselijk, als ze rennen word ik hysterisch
. Meneer bleef rennen en verdween uiteindelijk naar de andere kant van het gordijn. Nu zie ik hem dus niet meer, kan hem niet in de gaten houden, weet niet waar hij zit. Gekker nog, hij kan gewoon overal zitten! Achter me, in m'n nek, in m'n haar, boven me aan het plafond (terwijl hij zich aan een draadje heel langzaam naar beneden laat zakken
). Met kippenvel over mijn hele lijf zit ik nu dus zowat in de bank, ik heb overal jeuk en zit als een neuroot te krabben en voortdurend om me heen te kijken. Ik zie overal zwarte vlekjes in mijn ooghoeken, wat dan een schaduw, vlek of iets anders ongevaarlijks blijkt te zijn
.Nu komt vriendlief rond half 1 thuis en ik ga natuurlijk niet slapen voordat dat enge ding dood is of buiten staat. Maar wat als m'n stoere redder in nood hem straks niet kan vinden? Dan zit hij binnen, in huis! Ik weet echt niet waar ik het zoeken moet
.
. Als het op een vlak oppervlakte is durf ik er nog wel een boek naar te gooien ofzo, maar hij zat dus op het gordijn.
?
).