de buren klagen over geblaf van de hond, wie kan mij helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deesjuuh

de buren klagen over geblaf van de hond, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:30

hoihoi! :D
wij zitten hier met een probleem, namelijk; de buren spraken mijn moeder aan dat onze jack russell terrier (3 jaar en 4 maanden jong) sinds 2 maanden veel blaft.. en ze willen ook een klacht indienen..
maar als we thuis zijn dan blaft ze niet echt, nouja ik moet wel toegeven dat als er een kat in de uin is (heb heeeel veel katten in de buurt) dat ze heel erg gaat blaffen, alsof de wereld vergaat. ze luistert dan ook echt niet, of als er iemand de post komt brengen of aan de deur staat dan hebben wij dus ook dat probleem. eerst luisterde ze nog wel, maar nu.. als we in de tuin zitten dan mag ze in de voor tuin er niet bij, omdat ze dan zo gaat blaffen klieren en dan zit ook altijd zo te zeuren (grommen, janken en blaffen, we proberen haar dan geen aandacht te geven, mar zo gaat zo 4 uur door.) ik weet dus niet waarom ze dan zoveel blaft als we weg zijn, misschien voelt ze zich niet veilig, of voelt ze zich alleen, verveelt ze zich, ik heb geen idee.. misschien kunnen jullie ons een beetje helpen, tips geven?

groetjes! *\o/*

Anoniem

Re: de buren klagen over geblaf van de hond, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:36

Zachtjes een radio aanzetten als je weg bent? Bij sommige honden kan dat helpen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:41

Al aan bloesems gedacht?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:43

mooiste zou zijn als je aan het blafprobleem gaat werken.
zoek een goede hondengedragstrainer in de buurt die je helpen kan.

heb je daar geen zin in dan kun je altijd nog een anti blafband aanschaffen,dan houdt ze er zo mee op

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:44

marleen_usar schreef:
Al aan bloesems gedacht?

wat zijn dat? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:44

Als het écht niet anders kan, kun je een blafband proberen :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:45

Hond in bench en radio aan. Niet zachtjes maar wat harder. Dan horen ze de geluiden van buiten veel minder.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:46

ellepel schreef:
mooiste zou zijn als je aan het blafprobleem gaat werken.
zoek een goede hondengedragstrainer in de buurt die je helpen kan.

heb je daar geen zin in dan kun je altijd nog een anti blafband aanschaffen,dan houdt ze er zo mee op

bedanlt voor je tips! ik ga ff zoeken naar een therapeut. maar een blafband is geen optie! want we weten niet waarom zo zo doet.

iemand anders nog tips? :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:47

Bloesems corrigeren het gedrag, van negatief naar positief.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:49

Ik snap jou buren...

Mijn buren hebben ook zo'n keffer.
Ik heb mijn buurman er vriendelijk op aangesproken nou en dat gesprek verliep niet zo vriendelijk. Dus ik ga ook gewoon een aanklacht indienen...

Ik heb er weinig zin in om nachten lang wakker te liggen omdat zijn hond blaft omdat hij weer een nacht de hort op is..

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:50

bloesems als in bloemen? of ben ik nu dom ?:S

je kunt een keer proberen zelf bij een raam te gaan staan met een afstandsbediening van de radio en wanneer ze dan gaat blaffen de radio harder aanzetten. weet niet of het werkt maar zag dat ooit eens op tv...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:52

Hoe kunnen bloesems het gedrag corrigeren? Bloesems kunnen wel kalmeren etc maar gedrag ombuigen zal je toch echt dmv training en correctie moeten doen. Dat gaat niet met "medicatie".
De hond van mijn buren blaft ook ontzettend, en die wordt niet gecorrigeerd. Tja...
Mijn hond is ook ontzettend waaks, maar als die 's avonds laat of 's morgens vroeg uit zn panty vliegt corrigeer ik m gewoon. Bijna altijd red ik het met stem, en als ze doorgaat een tik tegen de schouder om haar uit haar "blafritme" te halen.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:53

Kenyada schreef:
bloesems als in bloemen? of ben ik nu dom ?:S

je kunt een keer proberen zelf bij een raam te gaan staan met een afstandsbediening van de radio en wanneer ze dan gaat blaffen de radio harder aanzetten. weet niet of het werkt maar zag dat ooit eens op tv...

ik kan het proberen natuurlijk.:P
ik dacht ook dat marleen_usar bloemen bedoelde ofzo. :+

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:01

Waarom is een blafband geen optie? Je weet niet waarom ze blaft als je weg bent zeg je, maar ze doet het ook als jullie erbij zijn.

Zelf zou ik eerst zo snel mogelijk van het probleem af willen, voordat buren echt een klacht gaan indienen. Die band is echt zo erg niet, en al na een paar keer laat de hond het blaffen wel. Hier kon de band na 3 weken af, de hond had het blaffen afgeleerd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:06

Bloesems corrigeren niet. Punt. Niet proberen het probleem zo op te lossen dus, slecht advies. Bloesems kun je naast het oplossen van het probleem (ik denk ook aan gedragstherapeut) als ondersteuning gebruiken, meer niet.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:06

Fidele schreef:
Waarom is een blafband geen optie? Je weet niet waarom ze blaft als je weg bent zeg je, maar ze doet het ook als jullie erbij zijn.

Zelf zou ik eerst zo snel mogelijk van het probleem af willen, voordat buren echt een klacht gaan indienen. Die band is echt zo erg niet, en al na een paar keer laat de hond het blaffen wel. Hier kon de band na 3 weken af, de hond had het blaffen afgeleerd.

okeej, bedankt voor de tip! ik ga het idd denk ik maar proberen. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:08

Waarom gedragstherapeut? Wat is er mis met gewoon opvoeden?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:17

Leer je hond blaffen op commando en daarna stoppen met blaffen op commando. Zo krijg je meer controle over het blaffen als je erbij bent. Daarna kan je gaan werken aan het blaffen stoppen op afstand.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:18

Een blafband zijn er in verschillende soorten volgens mij.

De buren hadden een blafband die een geur afgaf na een blaf die de hond echt niet fijn vond. Werkte goed.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:24

je hebt verschillende blafbanden, maar welke werkt dan het beste, iemand met ervaring ?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:24

Heb je je honden in een bench als je weg bent, of niet? Als dat niet zo is, probeer het eens.
Sommige honden voelen zich veiliger in een "eigen" kleinere ruimte, als in een groot huis. Mijn hond zit altijd in de bench als we weg zijn en blaft nooit. Mijn vorige hond ging soms blaffen als we weg waren, maar als we een handdoek over de bench deden, was dat ook over. :)

jennalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:27

ik had hetzelfde probleem, blaf band met citroen geur omgedaan en na een periode van ongeveer 1,5 week was het probleem helemaal opgelost en had ik de band niet eens meer nodig!

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:28

nee, ze loopt altijd los, maar dat gaan we wel proberen dan! beadankt voor de tip! (:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:29

blafband met citroengeur :?

Bij een blafband heb ik een beeld van een band met 2 pennen die een stroomstoot geven als de hond blaft...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:30

Wat ik trouwens ook deed bij mijn hond, als ze iets deed wat niet mocht, een rammelbakje naar haar toe gooien, niks zwaars er in, dus het deed geen pijn ofzo, maar ze ging het "rammeltje" knopen aan iets wat fout was, dus uiteindelijk als ze ging blaffen om iets stoms, hoefde ik maar even te rammelen met het bakje en het was weer over. :j