Op dit moment heb ik een kitten van ongeveer 7 mnd oud. We hebben haar uit het asiek gehaald en is een lief aanhankelijk maar wel super druk beessie. Omdat ik vier dagen per week werk is het een beetje stil voor haar in huis en hebben we besloten om er een kitten bij te nemen. Over twee weken is het zo ver en gaan we een katertje van 9 weken ophalen.
Heeft iemand tips wat ik kan/moet doen voordat ik ze bij elkaar plaats en hoe ik ze het beste aan elkaar kan laten wennen.
Wat te doen voor je het nieuwe katje erbij neemt: de oudere kat laten steriliseren, deze is met ong. 7 maanden oud al vruchtbaar. Als het goed is mag je op kosten van het asiel laten steriliseren.
Verder: ik zou ervoor zorgen dat je veel tijd hebt wanneer je ze bij elkaar plaatst. Vaak gaat het wel goed met een kleintje erbij omdat die nog niet als bedreiging wordt gezien door de oudere kat, maar zorg er wel voor dat je erbij bent. Haal ze niet meteen uit elkaar als ze een keer grommen/blazen/'vechten' (vaak ziet stoeien er al uit als vechten) want dit is gewoon dat ze elkaar uitproberen.
Waar je rekening mee moet houden: het ideale aantal kattenbakken voor meerdere katten is 'aantal katten + 1', dus bij jou zouden er dan 3 kattenbakken moeten staan. Ik denk dat dit een goede tip is om tenminste te hanteren als het kitten er net is, omdat je dan veel plek aanbiedt om z'n behoefte te doen (evt. kun je het aantal bakken later weer verminderen, zo doen mijn 2 katten samen met één bak, maar die doen 90% van hun behoeftes buiten).
Denk ook aan het eten. Een kitten krijgt vaak ander voer dan een volwassen kat, probeer dit op elkaar af te stemmen.
Verder... moet je niet vergeten veel foto's te maken en een BB-ITP fototopic aan te maken
marjanvr
Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-11 14:44
Amy is twee weken geleden al geholpen. Ik heb twee grote kattenbakken en al een kitten bakje(Ben geloof ik al op de goede we ) Daarnaast ben ik de eertse drie dagen vrij zodat ik thuis ben.