En dan kom je weer z,n hond met baasje tegen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wollie27

En dan kom je weer z,n hond met baasje tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:35

Gister avond ging ik even een groot rondje lopen met onze 2 honden netjes aan de riem.
En op een gegeven moment lopen we door een straat en komt er een grote witte herder naar ons toe haren overeind en grommen.
Dus ik probeer de hond weer terug te sturen roept er een baasje naar hem maar de hond reageerde niet.
Het duurde even of hij kwam aanlopen en probeerde zijn hond heel rustig terug te roepen maar geen reactie.
Dus ik zeg ook nog nou lekker onder controle.
Maar ik probeerde door te lopen en dat lukte even de hond en baas waren achter ons maar hij hield hem niet bij zich, nee hij stuurde hem voor ons uit naar huis met als gevolg weer een vechtpartij tussen onze 2 honden.
Ik schrok me rot en had hier ook helemaal geen zin in mijn hond is nu al 2 keer gegrepen terwijl hij vast zat en de andere los.
Hij word steeds veller op andere honden als ik hem aan de riem heb en wil dit natuurlijk niet.
(want dit is al een keer of 6 voor gekomen met andere honden).
Maar goed eindelijk na heel wat vechten krijgt die man zijn hond achter het hek en ik loop door en de vrouw van de man staat buiten .
Dus ik mopper een beetje van je loopt je hier rustig schrik je bijna dood.
Ach dat valt wel mee zegt de man als je rustig blijft gebeurd er niks hij is gewoon gek op andere honden.
Ja vast met de haren omhoog en al grommend gek op andere honden hmmm.
Zegt die vrouw moet je hem ook maar aan de riem doen , ik sorry maar dat heb ik toch zeker ik wil dit juist voorkomen.
Nou toen kwam het ik moest niet zo zeuren en bla bla bla .
Ik zeg nog nou ik snap best dat je je hond voor het huis zo even mee neemt, maar als hij dan vervolgens dit doet kan er geen sorry meer af dat is toch best erg.
Nou die vent werd toch kwaad echt achterlijk .
Toen kon ik het niet laten en zei, en dan zeggen ze dat oudelui fantsoen heeft en de jeugd niet nou hier blijkbaar niet meer.
En ben doorgelopen .

Laatst had ik dus ook al zoiets vreemds : bij ons heb je de dijk dat loopt langs het kanaal is verhoogd en vrij smal maar je kunt elkaar mits honden aan de lijn fatsoenlijk passeren.
Hier laten veel mensen hun hond uit ,ik liep er dus ook met beide aan de lijn en kom een vrouw met zwarte labrador tegen.
Op zich normaal maar ze had hem los en legde hem af , ook normaal maar snapte het niet helemaal want ze deed een aantal stappen naar beneden.
En liet de hond midden op het pad af liggen daar waar je naar beneden kunt.
mijn hond begon al wat boos te reageren en ik had hem kort vast en zeg dus wij gaan wel naar beneden.
Vrouw zei niks ik kom in de buurt wil hond komt in de benen loopt iets naar beneden dus ik denk oke ze gaan naar beneden dan loop ik recht door.
Zegt die vrouw ineens ze grijpen elkaar toch wel en bam de labrador boven op mijn hond ???????????????
Nou ik zeg nog netjes dit wil ik nu net voorkomen doe hem dan een riem aan als je het weet ze zegt niks en loopt zo weg????????????
Nou ik begrijp van deze acties helemaal niks denk nog ze heeft geen riem maar jawel hoor even later ligt de hond beneden aan de riem bij de supermarkt te wachten.

Nou kom ik toch aandig van mijn verstand ik heb toch zeker geen bordje op mijn hond vind het fijn gebeten te worden als ik aan de riem zit??

Moest dit even kwijt vraag me echt af waar sommige mensen hun fatsoen hebben gelaten zeg!!!

plientjedres

Re: En dan kom je weer z,n hond met baasje tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:41

ja lopen er hier ook een paar van zulke figuren.
alleen hier zeggen ze ook nog doodleuk laat hem dan los, dan kunnen ze het uitvechten |o
mijn dag is al verpest als ik ze in de verte aan zie komen :n

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:43

plientjedres schreef:
ja lopen er hier ook een paar van zulke figuren.
alleen hier zeggen ze ook nog doodleuk laat hem dan los, dan kunnen ze het uitvechten |o
mijn dag is al verpest als ik ze in de verte aan zie komen :n

dat heb ik nog niet gehoord .
en het is zo mijn hond mag best wel even de rangorde uitvcechten maar dan op het grote honden veld waar ze alle ruimte hebben met een hond die ik vertrouw vind ik het geen probleem.
Maar niet zo inderdaad.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:47

Hier in de gemeente zijn ze er veel strenger op aan het controleren. Als je je hond los hebt krijg je een boete.

Twee straten verder woont ook zo'n figuur. Hij is te lui om zijn hond uit te laten, dus heeft hij hem geleerd zelf een rondje om te lopen.
De hond (grote herder) loopt dus zonder riem of halsband over de stoep. Hij poept op de stoep maar niemand ruimt het op.

We hebben hem ook al eens vaker erop aangesproken maar hij zegt ook 'Hij doet andere honden toch niks en mensen ook niet'.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:47

Tsja en ik zeg dan op mijn beurt, politie inschakelen als dit gebeurt!
Binnen de bebouwde kom is het nou eenmaal verplicht je hond aan de lijn te hebben mits anders staat aangegeven!
Ik begrijp je frustratie volledig, heb helaas ook regelmatig met dit soort gedoe te maken, ben dat ook spuugzat!
Ik zeg dus. melden bij de politie! Klinkt hard maar anders veranderd er nooit wat! Jouw honden lopen aan de lijn en andere, blijkbaar agressieve honden lopen los, en dat kan niet!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:49

Laptopmuis schreef:
Hier in de gemeente zijn ze er veel strenger op aan het controleren. Als je je hond los hebt krijg je een boete.

Twee straten verder woont ook zo'n figuur. Hij is te lui om zijn hond uit te laten, dus heeft hij hem geleerd zelf een rondje om te lopen.
De hond (grote herder) loopt dus zonder riem of halsband over de stoep. Hij poept op de stoep maar niemand ruimt het op.

We hebben hem ook al eens vaker erop aangesproken maar hij zegt ook 'Hij doet andere honden toch niks en mensen ook niet'.

Ja z,n 1 hebben we hier ook maar die hond doet gelukkig niks.

En ik heb ook geen moeite met los lopende honden die van ons lopen ook wel is los maar luisteren goed.
Maar een loslopende hond die niet luisterd en vecht nee dat vind ik niet oke.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:50

ThessaKeizer schreef:
Tsja en ik zeg dan op mijn beurt, politie inschakelen als dit gebeurt!
Binnen de bebouwde kom is het nou eenmaal verplicht je hond aan de lijn te hebben mits anders staat aangegeven!
Ik begrijp je frustratie volledig, heb helaas ook regelmatig met dit soort gedoe te maken, ben dat ook spuugzat!
Ik zeg dus. melden bij de politie! Klinkt hard maar anders veranderd er nooit wat! Jouw honden lopen aan de lijn en andere, blijkbaar agressieve honden lopen los, en dat kan niet!

ja maar ik vraag me dan af zal de politie er wel wat mee doen?

plientjedres

Re: En dan kom je weer z,n hond met baasje tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:53

je kan melding doen bij de politie en dan gaat de wijkagent er heen.
en als er dan een keer echt wat gebeurd sta je sterker(of iemand anders) omdat het al bekend is dat die hond vals is.
heb dit ook al een keer overwogen maar er word geadviceerd om het met meerdere mensen te doen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:54

Absoluut asociaal! Mijn hond loopt los waar het kan (Saarloos Wolfhond reu).
Als ik een andere hond zie aankomen die aangelijnd is, gaat hij ook vast. Zie ik het niet van veraf, roep ik hem bij me, hij luisterd erg goed. Heb ik hem bij me en een andere hond grijpt hem, dan krijgt zo'n baasje met mij ook ruzie hoor! Gelukkig zijn veel mensen een beetje bang voor mijn hond en nemen ze voorzorgsmaatregelen als ik kom aan lopen, maar het is wel eens gebeurd dat ik mijn hond vast had en een andere hond hem aanviel. Ik heb toen de lijn losgelaten zodat mijn hond zich kon verdedigen. Gevolg was dat de andere hond een flinke wond had. Baasje was boos op mij en vond dat ik mijn hond maar moest muilkorven! Nou ja.... :?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:55

plientjedres schreef:
je kan melding doen bij de politie en dan gaat de wijkagent er heen.
en als er dan een keer echt wat gebeurd sta je sterker(of iemand anders) omdat het al bekend is dat die hond vals is.
heb dit ook al een keer overwogen maar er word geadviceerd om het met meerdere mensen te doen.

oke ja het is de eerste keer dat ik daar langs ben gelopen en ken geen meer mensen met dit probleem bij de hond maar zal dan eerst eens even weer gaan kijken wat het huisnummer is .