Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
plientjedres schreef:ja lopen er hier ook een paar van zulke figuren.
alleen hier zeggen ze ook nog doodleuk laat hem dan los, dan kunnen ze het uitvechten![]()
mijn dag is al verpest als ik ze in de verte aan zie komen

Laptopmuis schreef:Hier in de gemeente zijn ze er veel strenger op aan het controleren. Als je je hond los hebt krijg je een boete.
Twee straten verder woont ook zo'n figuur. Hij is te lui om zijn hond uit te laten, dus heeft hij hem geleerd zelf een rondje om te lopen.
De hond (grote herder) loopt dus zonder riem of halsband over de stoep. Hij poept op de stoep maar niemand ruimt het op.
We hebben hem ook al eens vaker erop aangesproken maar hij zegt ook 'Hij doet andere honden toch niks en mensen ook niet'.
ThessaKeizer schreef:Tsja en ik zeg dan op mijn beurt, politie inschakelen als dit gebeurt!
Binnen de bebouwde kom is het nou eenmaal verplicht je hond aan de lijn te hebben mits anders staat aangegeven!
Ik begrijp je frustratie volledig, heb helaas ook regelmatig met dit soort gedoe te maken, ben dat ook spuugzat!
Ik zeg dus. melden bij de politie! Klinkt hard maar anders veranderd er nooit wat! Jouw honden lopen aan de lijn en andere, blijkbaar agressieve honden lopen los, en dat kan niet!
plientjedres schreef:je kan melding doen bij de politie en dan gaat de wijkagent er heen.
en als er dan een keer echt wat gebeurd sta je sterker(of iemand anders) omdat het al bekend is dat die hond vals is.
heb dit ook al een keer overwogen maar er word geadviceerd om het met meerdere mensen te doen.