soms he .. ik doe pleegzorg voor het asiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

soms he .. ik doe pleegzorg voor het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:35

Ik doe pleegzorg voor het asiel en vang dieren op en zorg voor dieren die het nodig hebben.Vooral kittens momenteel.
Gisteravond weer een telefoontje , kittens gedropt. affin de boel komt binnen (4 stuks) is het maar 2,5 a 3 weken en onder de vlooien en teken.. gatver de gatver! beestjes zijn dus zomaar gisteravond met het uitlaten van de hond (denk ik zo) in het bos neergekwakt... niet oud genoeg om zichzelf te voeden. Ik wordt er toch zooo verdrietig van!!
Daarintegen vind ik wel dat ik een taak op me genomen heb die de dieren kan helpen.. maar jee wat moeilijk soms! dwangvoeding geven en proberen ze groot te krijgen.
Pas verwilderde kittens die groot genoeg waren aan mensen en knuffelen laten wennen.. affin , moest even me ei kwijt! wat een rare mensen wonen er toch op deze aarde |o

_Tarzan

Re: soms he .. ik doe pleegzorg voor het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:38

Helaas helaas leven er mensen op deze wereld die dat normaal vinden..
Zo heb ik in mei 3 pups gevonden in Griekenland, ook onder de teken etc.. doordat wij ze hebben gevonden en zolang de vakantie duurde ze hebben gevoerd en verzorgdt hebben nu 2 ervan een fijn huisje gekregen (3e is overleden).

Gelukkig bestaan er ook nog mensen met wel een hart voor dieren ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:38

Allereerst: Respect voor wat jij doet! _/-\o_

En inderdaad er loopt raar volk rond op deze aardkloot! Arme kleine weerloze kittentjes, dat krijg je toch niet over je hart om die te dumpen in het bos? :n
Heb zelf ook een klein katje in de sloot(!!) gevonden een maand of 2 terug, amper 4 weken oud, onder de vlooien, wormen en diarree.. Kleine tijger woont nu lekker bij ons in huis en vangt tegenwoordig de muizen.. :j

Het is een intensief karwei om wilde katjes tam te krijgen en dwangvoedig te geven maar wanneer het resultaat daar is... Een dankbaardere kat kan je je niet indenken en maakt het weer de moeite waard! :)
Heel veel succes in ieder geval!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:56

maar het is zoo simpel.. laat ze helpen! Dan voorkom je dit soort leed. dat kan al op vrij jonge leeftijd, maar mensen denken nog steeds dat het beter is om ze een keer te laten jongen,wat helemaal niet waar is!Of hebben de kosten er niet voor over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:36

Heel goed dat je dit doet!
Het resultaat zal er wel zijn :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:40

He jakkie wat ontzettend sneu :(:)
Snap niet dat er mensen zijn die dat zomaar kunnen.

Ik heb sinds 2 maanden ook een vondelingetje in huis, gevonden in de sloot.
http://94.100.124.190/1360450001-136050 ... _INWw.jpeg Je snapt toch niet dat ze zo'n katje in de sloot gooien, hij is zo apart getekend ( wit met cypers grijs/zwart staartje ) en zo'n scheet!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:47

wij hebben een kanarie ook uit de sloot gevist.. al in 2oo6 dus is al ruim 5 jaar hier..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:00

Ongeloofelijk hoe sommige mensen met dieren omgaan... :n
Ik begrijp niet hoe iemand t over zijn hart krijgt om een nestje kittens stomweg ergens te dumpen. En als ik dan weer lees over de vreselijke mishandelingen wat sommige mensen dieren aandoen, dan begrijp ik dat echt niet.
Gelukkig bestaan er mensen zoals TS die zich inzetten voor die arme stakkertjes, top werk TS!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:02

Heb dat ook al jaren gedaan idd. Mijn laatste aanwinst (blijvertje) is een kitten met zware brandwonden op zijn rug, overgoten met zuur.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:18

er zijn inderdaad veel mensen die hun dieren dumpen, vooral katten aangezien dat zo doorfokt als je ze niet laat helpen. Hier in ons dorp in Hongarije is nu een overpopulatie aan katten aan het ontstaan, de mensen hebben het geld niet om ze te laten helpen dus gaat het maar door...

Ik heb in mei gedumpte kittens gevonden, in een plastic zak, vastgebonden in de sloot... eentje was niet meer te redden maar de andere 3 doen het nu gelukkig heel goed en hebben de eerste muizen al gevangen! uiteraard zal ik ze met een half jaar laten helpen.
Honden is hier helaas ook zo erg en nog duurder om te laten helpen, zo zie je ontzettend veel honden hier in het dorp komen en gaan helaas....
Ik wil graag helpen maar het enige wat echt helpt is alles laten helpen en dat kost eenmaal geld....
Maar ik probeer te helpen waar ik kan hier in de omgeving, dieren opvangen en nieuw huisje voor zoeken. inclusief paarden. (tja, zo erg hier dat je ook aanlooppaarden hebt...)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:40

Wij vangen ook kittens op voor het plaatselijke asiel. Soms hele kleintjes met moeder, ook nestjes zonder moeder. het is soms dieptriest om te zien wat je zoal in huis krijgt. Dat mensen soms hele leuke poezen niet kwijt zijn (hebben nu een superlieve 3 kleur mamapoes inhuis, echt een gezellige poes, echt een huispoes. Maar niemand is haar kwijt). ik vind het heel dankbaar werk om te doen, maar ook wel heel druk. soms doe je de hele dag niets anders als kattenbakken verschonen en eten geven. gisteren en vandaag zijn er weer 2 kittens vertrokken naar hun nieuwe baasjes. Dat is wel weer heel fijn.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:46

Respect voor het werk dat jij doet :j
Lijkt me erg dankbaar werk om te doen, maar ik zou de kittens niet meer af kunnen staan waarschijnlijk! :o

Sinds kort schrijf ik teksten voor op 2 asielsites. Echt verschrikkelijk, sommige redenen die de reden weergeven... (langs de weg gedumpt in een doos, donderdag had ik er een cavia bijzitten die in een dichtgebonden zak uit de container was gevist etc.....)
Echt ongelofelijk wat mensen doen..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:56

Snap er helemaal niks van, hoe sommige mensen met andere levens omgaan, in en in triest.
Inderdaad respect voor de hulp die jij en anderen geven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:02

Ze zouden eigenlijk flink subsidie moeten geven op het laten helpen van je huisdier. Dat zou meer mensen over de grens trekken denk ik al hou je altijd gekken.

Een kanarie kan natuurlijk ook een keer ontsnappen en uiteindelijk in de slootskant belanden. Hoeft niet altijd kwade bedoelingen te hebben. Respect hoor dat je de kittens opvangt, vind ik super dat er ook zulke mensen zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:06

Allereerst de grootste complimenten voor al de mensen hier die zich inzetten voor al deze arme beesten!!! +:)+

het heeft ook geen enkele zin om na te denken over HOE mensen dit een dier in vredesnaam aan kunnen doen!!! Als mens met gezond verstand kom je daar toch nóóit achter!!! :r

Ik duim dat het helemaal goed komt met de kleintjes :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:25

ik snap het helemaal werk ook in de dierenopvang en kan van alle gebeurtenissen in 1 week al een enorm boek schrijven.
Bijv. vorige week 4 grote volwassen katten gedumpt in grote kartonnen doos met daarin een krat zo hoog dat ze net konden liggen en meer niet. Daar stenen op en zo stonden ze in een brandgang..... 2 van de 4 hadden bij aankomst in asiel al enorme neurologische problemen. Hieraan inmiddels ingeslapen omdat geen enkel middel enige verbetering gaf en ze niet op hun poten konden staan. Zo TRIESTTT

En gisteren op 1 dag 3 uitgehongerde kittens. Aan het strand gedumpt....... idd ook vol met vlooien en daardoor bloedarmoede. Gelukkig dan geen teken en ze zijn zo op zicht allert en eten/drinken goed alleen hun ontlasting is niet goed maar daar wordt aan gewerkt. Zeer grote kans dat ze het gelukkig overleven. Waarschijnlijk weer kittens van iemand die het oh zo leuk vind een nestje te fokken maar als de kittens niet geplaatst worden ze gewoon dumpt.

Daarom kan ik ook niet tegen de pretnesten die men ook op dit forum zo graag ter wereld laat komen helaas!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:35

[qoute]Lijkt me erg dankbaar werk om te doen, maar ik zou de kittens niet meer af kunnen staan waarschijnlijk! [/quote]

Die opmerking krijg ik dus heel vaak te horen van mensen die bij mij een kitten komen ophalen. Ik kan er niet aan beginnen om alles te houden. Ik doe dit werk al vanaf 2000, ruim 100 kittens opgevangen. Dus dan had ik nu een huis vol. En ik weet dat als ik kittens in huis krijg, deze ook weer weggaan ooit. En als ik weet dat ze een goed tehuis krijgen, is het toch goed. Daar doe ik het voor. Ik probeer ze allemaal sociaal en gezellig en huiselijk te maken, zodat de nieuwe eigenaren leuke gezellige kittens in huis krijgen die opgroeien tot leuke sociale katten. Ik vind het heel dankbaar werk en je krijgt er zoveel liefde voor terug. En wat is er schattiger als 's avonds op de bank zitten met 3 of 4 kittens op schoot. Het is zo gezellig. En tuurlijk als ze ziek zijn, hun medicijnen moeten hebben, ongeveer 10x per dag diarree op dweilen, dan is het even minder. En dan kan ik mij ook een heleboel zorgen maken of het wel goed gaat. Maar het is grotendeels erg genieten van die kleine ukjes. Ook druk dat wel. En als straks het laatste kitten weg is, moet ik wel even slikken en echt weer wennen aan de rust in huis.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 09:01

Ik heb ook ja gezegd omdat ik wil helpen, maar niet aan nieuwe dieren vast wil zitten.(we hebben al zoveel) Dit is een mooie oplossing. Ze komen in huis en je weet dat ze strakjes weer uitvliegen.

vroeger waren er nog akties om je dier te laten helpen met korting, maa dat gebeurd hier helemaal niet meer helaas.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:33

pipo schreef:
Ik heb ook ja gezegd omdat ik wil helpen, maar niet aan nieuwe dieren vast wil zitten.(we hebben al zoveel) Dit is een mooie oplossing. Ze komen in huis en je weet dat ze strakjes weer uitvliegen.

vroeger waren er nog akties om je dier te laten helpen met korting, maa dat gebeurd hier helemaal niet meer helaas.

In onze regio zijn er nog wel acties. "Karel de kater" actie.
In het vroege voorjaar kan je je katten laten helpen en krijg je een korting.

Ts, respect voor je! En voor alle andere dierenvrienden die dieren helpen die in nood zijn. +:)+
Ik heb samen met mijn vriendin een zwaar verwaarloosd paard op gehaald |(
Veel werk, hoge kosten maar o zo dankbaar.

Ik vraag me af of er een soort van budget is voor deze dieren.
Dat een instantie mensen tegemoet wil komen in de, meestal behoorlijke kosten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:37

zo'n budget is er niet. Bijna alle stichtingen krijgen geen of heel weinig subsidie en moeten het vooral van donaties hebben.

Ze moesten mensen die dieren niet goed behandelen een dierverbod geven. en hele hoge straffen.. misschien dat er dan is wat beter gekeken zou worden wat het is om een dier te onderhouden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:40

Tis om diep triest van te worden, gelukkig bestaan er ook mensen zoals jij.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:01

Ik snap je frustratie heel goed!
Ben in 2008 begonnen met mijn kittenopvang en heb al heel veel kittens opgevangen en helaas ook al heel veel extreme gevallen van verwaarlozing gezien ;(

Heb nu sinds gisteren ook weer 3 moederloze kittens van 3,5 week, de kittens horen rond de 400 a 450 gram te wegen maar ze wegen rond de 180 gram... ze hebben al een paar dagen geen eten gekregen vanwege de laksheid van die mensen waar ze vandaan komen. Ze zijn echt extreem mager.

2 maanden geleden een moederpoes met 3 kittens van 6 weken gekregen en die hadden zoveel vlooien dat hun tandvlees wit was van de bloedarmoede, ze waren zwak en mager en waren er slecht aan toe... De 3e kitten was zo extreem mager, uitgedroogd, onderkoeld en verzwakt dat ze kort daarna overleden is ;(

Het blijft gewoon onvoorstelbaar dat mensen zo met dieren om kunnen gaan. Soms is het laksheid, of ze willen geen moeite doen maar je ziet ook vaak dat het onwetendheid is en dat mensen veelste lang zelf dingen blijven proberen voordat ze hulp inschakelen.
Als ze dan eindelijk hulp inschakelen is het vaak voor de kittens al te laat...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:59

Ik ben zoo blij te lezen dat er meer mensen zoiets doen. Uiteraard is het K*T dat het nodig is, maar ja...
Ook vind ik het bewonderingswaardig dat mensen voor allerlij andere dieren in de bres springen. Voor alle wil ik alleen maar zeggen, geef niet op! Ook de mensen die gewoon een dier tijdelijk opvangen zijn goed bezig, al is het maar een cavia of een muis.. maakt niet uit. Ik ben blij dat er zoveel zijn die de ellende van een ander inzien en willen helpen, op elke manier! +:)+

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:29

Zoals al ergens boven te lezen is vangen wij meestal kittens op voor het asiel. een jaar of 2 geleden was het kittenseizoen al zo goed als over en toen was er een pup gevonden in het bos. Tja, mijn bench was leeg en ze konden de pup geen 2 weken in het asiel in een hokje doen, omdat dat zo slecht is voor de opvoeding, zindelijkheid enz. Dus de pup ging met ons mee: een kruising van stafford met herder/labrador. Hij heeft 2 weken bij ons gewoond voor hij naar een nieuw baasje mocht. het was erg leuk om een keer een pup in huis te hebben na al die kittens. ( we hebben zelf ook een hond, en omdat het niet helemaal mijn soort hond was, hebben we hem niet gehouden). De pup was erg grappig. We hebben hem netjes opgevoed. Na een paar keer ging hij netjes wachten bij de stoeprand, meldde zich bij de keukendeur als hij moest plassen, ging netjes zitten als hij zijn eten kreeg. Hij verzamelde schoenen in de mand, maar deed er niks mee. Hij moest mee naar het asiel, want de dierenarts kwam daar en hij moest ge-ent worden. We kregen de complimenten dat hij zo braaf was en rustig naast mij ging liggen wachten. die 2 weken waren echt geweldig en als er weer een pup komt, neem ik hem zo weer in huis, maar het afscheid van deze hond vond ik een heel stuk moeilijker als het afscheid van alle kittens bij elkaar. Ik weet dat de pup bij een ex-medewerker van het asiel een heel goed tehuis heeft gekregen, dus hij is goed terecht gekomen.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:59

Mijn moeder heeft 3 jaar geleden een kitten gevonden die aan alle kanten gepikt was door de vogels. Er zaten hele diepe wonden op zijn kop. Ze heeft toen door gegeven aan amivedi dat ze een kitten had gevonden maar niemand was er een kwijt dus waarschijnlijk gedumpt. Het beestje liep achter haar aan en toen heeft ze hem gehouden. Ze heeft nog nooit zo'n lieve kat gehad. Gisteren kwam hij opeens niet meer thuis, ze hebben hem helaas dood langs de weg gevonden. Vind het zo sneu voor mijn moeder. Al haar andere dieren zijn heel oud geworden, 3 is veel te jong.