Onze nieuwe aanwinst Nova

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RonavhN

Onze nieuwe aanwinst Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 11:54

Hallo bokkers,

Woensdag was het zover, we gingen weer een hond uit het asiel halen. we waren hier al een tijdje over aan het nadenken toen we deze lieverd tegenkwamen.Nova is een Duitse Herder van 5 maanden oud. Volgens het asiel kwam ze van een hennepkwekerij...

Nova is een schat van een hond, die nog enorm veel moet leren, maar tegelijkertijd ook super intelligent is en alles erg goed oppikt, in deze 3 dagen dat ze bij ons is heeft ze al meer geleerd dan we hadden durven hopen.

Hier zijn dan de foto's van onze lieve Nova!

Afbeelding
Hallo!

Afbeelding
Dit plekje ligt wel errug lekker!

Afbeelding
zei je nou pup tegen mij? ik kan al op een echt bot kluiven hoor!

Afbeelding
Dit is toch wel een heel leuk speeltje om mee te schudden!

Afbeelding
euhm.. tsja ik blijf natuurlijk wel gewoon een lekkere gekke hond he :o

Afbeelding
ik heb ook al leren voetballen! al is het soms erg lastig om het verschil tussen de voet van vrouwtje of de bal te zien...

Afbeelding
de eerste keer dat vrouwtje ging koken... dat was toch wel erg interessant, maar lief als ik ben ga ik natuurlijk gewoon rustig liggen :j

Afbeelding
maar van al dat spelen wordt je wel moe hoor...

Ik hoop dat we met deze hond qua gezondheid, meer geluk krijgen als onze vorige hond landie, die we in maart in hebben laten slapen.
volgende week gaan we met haar naar de dierenarts, omdat ze heel appart loopt van achteren, wij hopen dat dit met haar groei te maken heeft en het niets erg is...

Afbeelding
dit is een foto ervan, hier zie je het niet duidelijk, maar je ziet wel dat de stand van haar achterpoten niet helemaal perfect is.

Afbeelding
Dit was het dan tot de volgende keer!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:59

Wat een prachtige hond! Ik kan meer voorstellen dat je helemaal verliefd bent geworden op dit schatje.

Dat loopje van achteren vind ik wel verontrustend. Er zijn twee soorten fokkerij van DH's De werkhonden fokkerij, die willen een proportioneel gebouwde hond en de showfokkerij waarbij de achterhand niet laag genoeg kan zijn en je een apart loopje krijgt, dat dit de gezondheid van de hond niet ten goede komt maakt in de showring niet uit helaas.

Ik hoop voor jou dat er geen ernstige heupproblemen aan het licht komen, maar je zou denken dat ze dat in het asiel al gecontroleerd hebben voordat de hond werd aangeboden.

RonavhN

Re: Onze nieuwe aanwinst Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 12:02

dankjewel! we zijn inderdaad helemaal in de wolken!

Ja, daarom willen wij dus ook naar de da om foto's te laten maken, in het asiel hebben ze gezegd dat we op hun kosten foto's mochten laten maken... we hopen dat alles goed is en er inderdaad niks ergs is..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:02

Wat een leuke gekke hond! Ik duim voor je dat het niks ergs is, en veel plezier met deze knuffel :) (want zo ziet ze er wel uit!)

In het asiel controleren ze de hond inderdaad, als het goed is toch, staat er niks in het paspoort?
Het kan natuurlijk ook zijn dat het pas sinds kort is, omdat ze nu meer kan lopen dan in het asiel..

Misschien even een belletje doen naar hun?

Edit: je was me al voor :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:03

Dit ras heeft, wat ik er van weet, regelmatig last van heupproblemen, inderdaad vaak door te fokken voor een zo laag mogelijk achterhand.
Heb daar een hele tijd geleden een reportage van gezien, niet voor woorden vatbaar.

Ik hoop dat het niet erg is want het ziet er mij een ongelooflijke lieve hond uit.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:05

wat een prachtige hond ik hoop dat op de foto's alles goed is.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 12:08

bedankt voor jullie reacties!

we weten dat deze honden inderdaad vaker last van heupproblemen hebben dan andere honden, dus het is nog even spannend.
we gaan vrijdag of zaterdag naar de da, omdat we dan onze nieuwe auto krijgen en ze daar beter in past :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:52

Wat een prachtige hond! :)
Hier zou ik ook verliefd op worden ... <3

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:12

Wat een dotje! <3
Duitse herders hebben vaak HD (heup dysplasie), ik heb thuis ook een duitse herder maar die heeft er helemaal geen last van en loopt ook eigenlijk gewoon normaal.. je kan het vaak herkennen doordat ze een beetje gaan slepen/kruipen of idd raar lopen. Eigenlijk weet ik wel zeker dat deze hond waarschijnlijk ook HD heeft, want de meesten hebben dat, zo is het gewoon doorgefokt.. :n
Hij heeft echt wel een super lief hoofdje... <3 veel plezier met haar. ;)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:24

Rona wat een leuk beessie!!!

Hopen maar dat de foto's goed zijn al vrees ook ik voor HD ;(

Veel plezier met je leuke pup :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 17:21

dankje! :) ze is indd echt een schatje!

Ja ik vrees indd ook erg voor HD, maar we wachten de foto's maar af... wil er eerst een goede da naar laten kijken...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:24

Wat een super super super leuke pup zeg.
Dat loopje vind ik ook wel verontrustend eigenlijk.... ik duim hard dat ze hd vrij is of er oud mee kan worden...

Sowieso gefeliciteerd met je pracht aanwinst.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:33

wat een prachtige hond! hoop niet dat het HD is

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:51

Ik ken toch zat duitse herders zonder HD, {heb thuis een exemplaar lopen van bijna 14 jaar oud....loopt nog dagelijks de nijmeegse vierdaagse op het erf}, dus de opmerking ergens hierboven dat alle duitse herders hd hebben slaat echt nergens op. Laat je niet gek maken TS, gewoon foto's laten maken, wie weet, valt het mee. Leuke kop heeft ze trouwens! Succes ermee.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:09

superguus schreef:
Eigenlijk weet ik wel zeker dat deze hond waarschijnlijk ook HD heeft, want de meesten hebben dat, zo is het gewoon doorgefokt.. :n

Jij durft.. Dikke onzin dat de meeste DH's HD hebben. Ik train met een werklijn (HD vrije }:0 ) Duitse Herder op een kynologen vereniging, met tientallen Duitsers, die allemaal geröntgend worden en een heel enkele keer is het mis. En zelfs dan hoef je er niks van te merken. Toevallig laatst bij iemand op de club, hond van 2,5 jaar oud. Altijd mee gesport, nooit een pas kreupel. Nu 1 heup kapot blijkt op de foto. Was die hond als huishond geplaatst, had de eigenaar het wss nooit gemerkt.
Mijn vorige hond had ook een raar loopje, zat ook altijd vreemd. Niks mee aan de hand. M'n huidige hond heeft als jonge hond tijden kreupel gelopen, bleek gelukkig alleen groeipijn.

En nu ontopic :D
Wat een leuke hond! Lekker pluizig koppie, heb je vast nog veel plezier van! :)

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:26

Er zijn ook zat honden, idd die geen HD hebben maar veel toch wel.. ik ken ook zat duitse herders die gewoon normaal lopen maar er zijn ook veel die het wel hebben..
Het is geen dikke onzin en okee misschien niet de meeste maar wel heel veel, dat hoort gewoon bij de duitse herders maar gelukkig zijn er zat die het niet hebben.. ;)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:14

Prachtige hond! :+:
Heb geen verstand van de beenstand, dus zeg er ook maar niets over :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:15

Wat een prachtig meisje heb je daar!
Hoe kunnen ze zo'n mooie hond nou in het asiel doen, snap dat niet hoor..
Wat betreft dr achterpoten, idd laten controleren bij de DA, er zijn genoeg DH's die geen problemen hebben met de heupen gelukkig

Edit; er zijn verschillende types herder, show en werklijnen. De honden uit de werklijnen staan beter op hun poten, niet doorgezakt, wil trouwens niet zeggen dat ze geen HD of ED hebben hoor. Maar misschien heb je wel een hond uit een werklijn die hoger op zijn poten staat dan een showlijn (mijn hond Kyra)
En werklijnhonden hebben een rechtere rug, showlijn heeft weer maar aflopend

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:21

wat een leukerd!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:26

<3 wat een knapperd! Heel veel plezier ermee en hopelijk heeft het rare loopje niets te betekenen.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 20:39

bedankt iedereen voor de lieve reacties!
ze is wel erg geobsedeerd door voetbal hoor hihi, ik woon vlakbij voetbalvelden, ze gaat er gewoon voor zitten om er naar te kijken, geweldig <3

wat betreft haar poten, ik ben blij dat er op bokt mensen rondlopen die mij het een en ander kunnen vertellen over de stand van de poten! :) thanx! we wachten af wat de da zegt en dan zien we het wel.
we weten zowieso nog niet wat we willen gaan doen met haar, allen voor huishond of misschien agility oid gaan doen, dat lijkt mij persoonlijk een erg leuke uitdaging! mocht ze HD hebben gaat dit laatste natuurlijk niet door ;)

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:43

mijn herder deed gehoorzaamheid, speuren, pakwerk, flyball en behendigheid. Ze vond alles geweldig en was ook erg goed {komt wel uit een werkhondenlijn}. Speuren is fysiek niet echt zwaar voor de heupen maar ze moeten er wel heel erg bij nadenken. Is ook nog een optie mochten de heupen het niet aankunnen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:41

leuke hond, mijn DH heet ook Nova :D

het loopje ziet er gewoon uit als dat van veel jonge showlijn herders, die worden nou eenmaal zo laag gefokt, heeft niks te maken met HD
al sluit dat natuurlijk niet uit dat ze geen HD heeft, altijd goed om na te laten kijken ;)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:45

sliert: speuren, wat houdt dat precies in? laat je ze dan een geur ruiken en moeten ze dan iets zoeken, of wat houdt dat in?

Van: toevallig dat die van jou ook Nova heet :D
ik trek nu nog gewoon geen conclusies en wacht af wat de da zegt...

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:57

ik doe met mijn duitser van 5 maanden ook pakwerk, speuren en ringlopen.
Bij het speuren leert ze mijn geur te zoeken, met behulp van iets lekkers. Dat lekkers moet dan steeds minder worden en over een grotere afstand verspreid.
Ik merk wel dat mijn hond het fantastisch vindt om zo aan het werk te zijn, echt een aanrader hoor :j
http://94.100.114.44/1405550001-1405600 ... _j221.jpeg