Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. 
Maar andere honden kunnen honderd keer voorbij lopen dat er niks aan de hand is. Ik snap er niks van in ieder geval
Sassol schreef:Ik heb ook een hond die waakt. Heeft het sowieso al niet op vreemden, is daar vrij selectief in.
Zo houdt hij pertinent niet van vreemde mannen. Hoe breder/luider/dominanter zij overkomen, hoe harder hij aanslaat of misschien zelfs wilt bijten. (Wat dus niet mag hè, ik bepaal of iemand wel of niet in huis mag komen)
Vrouwen zijn daarentegen nooit een probleem. Zijn vaak kleiner, niet zo breed en een hogere (minder bedreigende) stem. Meestal ook wat vrolijker en minder dominant.
Dus op een rijtje:
Het baasje hoort te beslissen wie er wel en niet binnen mag komen, hond hoort zich hier naar te schikken.
Het hangt af van:
-Lichaamstaal
-Lichaamsbouw
-Stemgeluid
-Energie
rommulus schreef:Sassol schreef:Ik heb ook een hond die waakt. Heeft het sowieso al niet op vreemden, is daar vrij selectief in.
Zo houdt hij pertinent niet van vreemde mannen. Hoe breder/luider/dominanter zij overkomen, hoe harder hij aanslaat of misschien zelfs wilt bijten. (Wat dus niet mag hè, ik bepaal of iemand wel of niet in huis mag komen)
Vrouwen zijn daarentegen nooit een probleem. Zijn vaak kleiner, niet zo breed en een hogere (minder bedreigende) stem. Meestal ook wat vrolijker en minder dominant.
Dus op een rijtje:
Het baasje hoort te beslissen wie er wel en niet binnen mag komen, hond hoort zich hier naar te schikken.
Het hangt af van:
-Lichaamstaal
-Lichaamsbouw
-Stemgeluid
-Energie
je vergeet geur in je lijstje
Want ik keek ernaar, was zelf dus aan het waken en toen tot de conclusie gekomen dat ie niet leuk was. Fijn hoor zo'n perfect afgetrainde waakhond^^ Sassol schreef:Hoe meer je mijn hond negeert, hoe meer aandacht je krijgt. Ga je op je kop staan van blijdschap, dan ziet ie je niet![]()
Ik moet ook echt opletten met wat ik denk. Dacht laatst in het park: goh, wat kijkt die jongen toch arrogant. Hing er meteen een hond in de riemWant ik keek ernaar, was zelf dus aan het waken en toen tot de conclusie gekomen dat ie niet leuk was. Fijn hoor zo'n perfect afgetrainde waakhond^^