Toendertijd hadden we er niet zo veel last van. Waarschijnlijk omdat we zelf zo veel voor bezig waren met het helpen van klanten.
Maar nu het tankstation weg is en de pompen opgeruimd, lopen heel veel mensen met hun hond voor ons huis door, onder de overkapping en.....laten hun hond doodleuk tegen de palen aanpinkelen.
Aangezien die dus onder de overkapping zitten, regent het daar nooit en spoelt de plas dus ook niet weg.
Mijn ouders doen dus niks anders meer dan elke dag de boel schoonspuiten
.Ze hebben al vanalles geprobeerd; van 100% chloor/bleek tot cayennepeper en van de week heeft mijn vader zelfs een speciale hondenverjager opgehangen. Dit is een apparaatje dat een hele hoge piep geeft als een hond onder de paal staat.
Maar helaas.....sommige honden zien ze wel kijken en doorlopen, maar met name die met hangende oren daar helpt het dus nog niet tegen.
Nu hebben ze dus op de 2 palen aan alle kanten een brief opgehangen dat de mensen hun hond NIET tegen de palen moeten laten plassen.
Zit ik met mijn moeder voor het raam (achter de jaloezien, dus van buiten kon niemand ons zien), loopt een kennis van mijn moeder met haar hond langs........en wat zien we toen ze weg is: Jawel hoor! Een hele grote plas tegen de paal...en een sliert plas erachter aan, alsof de hond vlug vooruit getrokken was
. Nou goed....ze lezen het waarschijnlijk dus wel....maar geholpen heeft het dus niet, zelfs niet met die pieper erboven.Dus......wat kunnen we nog meer doen tegen die overlast van honden die onder de overkapping plassen. Iemand nog ideeen?
, tenminste niet voor een grote waakhond en aangezien de stoep openbaar terrein is,kun je er ook niet zomaar een hond neerleggen.
?