Honden plassen bij voordeur; wat ertegen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Honden plassen bij voordeur; wat ertegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:27

Mijn ouders hebben een grote overkapping op 2 stevige pilaren voor hun huis staan. Dit is een overblijfsel van enkele jaren geleden, toen ze nog een tankstation voor de deur hadden.
Toendertijd hadden we er niet zo veel last van. Waarschijnlijk omdat we zelf zo veel voor bezig waren met het helpen van klanten.
Maar nu het tankstation weg is en de pompen opgeruimd, lopen heel veel mensen met hun hond voor ons huis door, onder de overkapping en.....laten hun hond doodleuk tegen de palen aanpinkelen.
Aangezien die dus onder de overkapping zitten, regent het daar nooit en spoelt de plas dus ook niet weg.
Mijn ouders doen dus niks anders meer dan elke dag de boel schoonspuiten :( .

Ze hebben al vanalles geprobeerd; van 100% chloor/bleek tot cayennepeper en van de week heeft mijn vader zelfs een speciale hondenverjager opgehangen. Dit is een apparaatje dat een hele hoge piep geeft als een hond onder de paal staat.
Maar helaas.....sommige honden zien ze wel kijken en doorlopen, maar met name die met hangende oren daar helpt het dus nog niet tegen.

Nu hebben ze dus op de 2 palen aan alle kanten een brief opgehangen dat de mensen hun hond NIET tegen de palen moeten laten plassen.
Zit ik met mijn moeder voor het raam (achter de jaloezien, dus van buiten kon niemand ons zien), loopt een kennis van mijn moeder met haar hond langs........en wat zien we toen ze weg is: Jawel hoor! Een hele grote plas tegen de paal...en een sliert plas erachter aan, alsof de hond vlug vooruit getrokken was :roll: . Nou goed....ze lezen het waarschijnlijk dus wel....maar geholpen heeft het dus niet, zelfs niet met die pieper erboven.

Dus......wat kunnen we nog meer doen tegen die overlast van honden die onder de overkapping plassen. Iemand nog ideeen?
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 23-09-11 15:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Kyarahh

Re: Honden plassen bij voordeur; wat ertegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:27

Ik lees even mee :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:29

Wat een vriend van me gedaan heeft: een stroomdraadje met een heel laag voltage erop gezet.
Maarja, ik kan me voorstellen dat dat mogelijk tot burenruzie kan leiden...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:34

@iris82: dat zei mijn vader ook al...iets in de trant van schrikdraad, maar ten eerste is dat moeilijk te bevestigen aan die ronde gladde palen en ten tweede kunnen dan ook mensen/kinderen eraan blijven hangen en ten derde zitten we met een stroomprobleem en ten vierde (haha) is Paps bang dat de boel er dan toch vanaf geslopt wordt door baldadige jeugd.

Dat is waarschijnlijk ook het probleem van de slecht werkende hondenverjager: die heeft hij best hoog moeten hangen, want alles wat vreemd is en los of vast zit, wordt door stapende jeugd met hun zatte kop gesloopt.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:35

Misschien een idee om een soort van omheining rond de bewuste overkapping zetten zodat het minder toegankelijk is en het dus op die manier bij het Eigen terrein betrekken ipv de openbare weg?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:37

Voor het raam gaan zitten en eindeloos naar buiten lopen mensen erop aanspreken.

Makkelijkste manier: grote waakhond kopen en die vastleggen aan de paal, nooit meer een hond in de buurt.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:44

@ Natasje: dat mag helaas niet, want de stoep loopt door onder onze overkapping.

@ Anneliesdj: Mijn ouders zijn geen hondenmensen :D , tenminste niet voor een grote waakhond en aangezien de stoep openbaar terrein is,kun je er ook niet zomaar een hond neerleggen.
Voor het raam gaan zitten is ook al zoiets: mijn ouders wonen nl. op de bovenverdieping. Beneden is de oude winkelruimte, waar ze nu dan 2 stoelen hebben staan en waar wij dus toevallig heel even zaten (doen we normaal zelden tot nooit).

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:29

En de palen verwijderen is ook geen optie?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:54

Nee, dan moet de hele overkapping ook weg ...en dat is nogal een opgave, aangezien die aan het huis vastzit.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:57

een alarm laten afgaan!
als iemand te dichtbij loopt, ineens een alarm laten afgaan.
Wilt goed helpen denk ik, men schrikt zich rot!

belachelijk dat ze het toelaten zeg.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:48

HTT --> BB

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 11:41

EngeltjeS schreef:
een alarm laten afgaan!
als iemand te dichtbij loopt, ineens een alarm laten afgaan.
Wilt goed helpen denk ik, men schrikt zich rot!

belachelijk dat ze het toelaten zeg.

Dat is dus geen optie. Als er om de haverklap een loeiend alarm afgaat, krijgen we echt wel problemen met buren en overburen.

Is er nou niemand die een middeltje weet wat honden afschrikt? Een geur waar ze niet van houden bijvoorbeeld? Wel eentje uiteraard die voor ons mensen niet zo storend is, want als het net zo hard stikt als de plas, dan gaan we aan ons doel voorbij :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:45

Ik zou gewoon een opvallend bord(je) ophangen. Na verloop van tijd werkt dat echt wel, die kennis bijv. die jullie zagen, die heeft het nu dus waarschijnlijk gelezen en zal (hopelijk) even om de overkapping heen lopen voortaan :)
Of briefjes in de brievenbussen doen bij de mensen van wie je weet dat ze het doen (weet niet hoe bekend jullie zijn in het dorp/de buurt?)
Of een keer heel opvallend gaan staan schoonmaken als er iemand met een hond langskomt en zeggen, ja die plassen altijd tegen onze overkapping aan, ja vervelend hoor, gelukkig doet die van u dat niet. :+

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:48

Chloor moet je sowieso niet gebruiken, dat vinden ze juist lekker ruiken en plassen daar juist graag overheen. Ik denk niet dat er een simpele oplossing is om dit probleem tegen te gaan. Wat je zou kunnen proberen is schoon maken met Bio Stalfris, hier zitten bacterieen in die de overige resten van pies en poep opeten waardoor er geen geur blijft hangen maar ik ben bang dat jullie het er gewoon mee moeten doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:49

Het bordje werkt helaas niet. Wij hebben een heggetje in de voortuin en precies op de hoek is het een dorre oranje woestijn. Ze blijven er maar tegenaan piesen. Ik word er ook helemaal moe van.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:00

Wellicht gewoon een randje prikkeldraad? Dat al die snuffelende hondjes lekker met d'r neus in de prikkels staan?
Of anders bloembakken met mooie bloemetjes, wellicht dat mensen daarbij wel het fatsoen hebben de hond er niet tegenaan te laten pissen?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:16

Stroomdraadje O:) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:07

Peppertree schreef:
Stroomdraadje O:) ?

:j
Dat lijkt mij nu de enige oplossing :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:10

(nep) camara ergens goed in het zich ophangen, op je eigen terrein natuurlijk. Anders mag het w.s. niet.
Op het bordje erbij zetten: camera toezicht

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:10

Een felle lamp ophangen met een bewegingsmelder en de papiertjes laten hangen.
Als hondjelief tegen paal aan pist staat eigenaar letterlijk te kijk voor de hele buurt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:16

tsja als de stoep ook onder de overkapping doorloopt denk ik dat je er heel weinig tegen kunt doen, als er de lucht van honden aan die palen zitten zal elke hond daaroverheen willen piesen, territoriumdrift, je zou gaas om de palen kunnen doen, een meter hoog of zo met een redelijke doorsnede om de paal heen zodat er niet meer bijgekomen kan worden, maar ben bang dat je er niets aan kunt doen, aangezien de stoep gewoon onder de overkapping doorloopt, je kan mensen niet gaan verbieden daar te lopen en ook hun honden dus niet