Mies ging vooral regelmatig naar buiten, maar als ik thuis was kwam ze altijd bij me op de bank liggen. Een grotere aandachtstrekker had ik eigenlijk nog niet meegemaakt; als ze in je kon kruipen zou ze dat doen

Nu ben ik in augustus een week op vakantie geweest en had ik een oppas geregeld die hier aan huis kwam. De oppas kwam elke dag om te voeren en even te kroelen of spelen. Echter meldde mijn oppas dat ze Mies na 3 dagen al niet meer gezien had. Ik wist dat ze altijd wel vrij vaak buiten aan het spelen was dus zocht daar niets achter. Toen ik thuis kwam van vakantie en ik haar na 3 dagen ook nog niet had gezien begon ik me toch zorgen te maken.
Uiteindelijk bleek ze bij een overbuurvrouw te zitten waar ze steeds via een raampje naar binnen klom. Heb haar daar opgehaald en toen een week binnen gelaten. Mies was alleen een compleet andere kat, ze keek me niet meer aan, kwam niet meer naar me toe als ik haar riep en kwam niet meer bij me liggen. Na een week mocht ze weer naar buiten, inclusief halsbandje met adreskoker. Ze is nu veel meer buiten als voor mijn vakantie en in gedrag is ze dus compleet veranderd van een mega aanhankelijk katje tot een kat die me de rug letterlijk toekeert.
iemand een idee waar dit zo ineens door kan komen en hoe ik mijn lieve katje weer "terug" krijg?

Ze wil je aandacht nu niet en jij geeft die wel, lijkt me dat dat juist nog meer boosheid oplevert bij de kat..... Geef de kat de kans jou op te zoeken ipv andersom.