ben een vertaling aan het maken maar ik kom er niet uit welk ras dit is:
The Belgian Shepherd Dog Now, coming to the breed of dog known as Belgian Shepherd or Chien de Berger Belge. This is a medium to large sized dog that belongs to the herding group. It originated in Belgium and resembles the German Shepherd. These dogs are very intelligent and sensitive to the things around them. They are known to be loyal dogs who are suited as family dogs. These dogs are also made to work as police dogs, military dogs as well as for search and rescue operations.
Het is geen mechelaar,geen tervurense,geen groenendaler en geen laekense herder.
lijkt zo op die foto wel een australian shepherd maar dan had dat er ook wel zo gestaan lijkt me..
Hhilde
Geplaatst: 22-09-11 14:20
Volgens mij gaat het gewoon over de Belgische herder in het geheel, waar dus de mechelaar, tervuerense, groenendaler en laekense onder vallen.
Anoniem
Geplaatst: 22-09-11 14:20
Al lezend denk ik toch dat het hier om een Mechelse gaat
Hhilde
Geplaatst: 22-09-11 14:21
Share schreef:
lijkt zo op die foto wel een australian shepherd maar dan had dat er ook wel zo gestaan lijkt me..
De foto is een Aussie, het hèle stuk gaat over herderachtigen. En daarin wordt de aussie ook behandelt.
Anoniem
Geplaatst: 22-09-11 14:21
Oeps ik had de tekst niet gelezen alleen foto gekeken maar volgens mij gaat het hier over de belgische herders in het algemeen. en Hhilde was me al voor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-11 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
F_Orumster
Geplaatst: 22-09-11 14:22
Hhilde schreef:
Volgens mij gaat het gewoon over de Belgische herder in het geheel, waar dus de mechelaar, tervuerense, groenendaler en laekense onder vallen.
Zo vat ik het ook op.
Wilawander
Ik tip ook op 1 van de 4 belgische herders.
Kuggur
Kun je zelf niet googlen? eerste hit op Belgian Shepherd geeft je het wiki artikel met het antwoord op je vraag.
Het Artikel wat je plaatst gaat wel over de mechelaar maar de foto staat bij een reeks herdersoorten en is dus bedoeld als algemene foto en niet als een foto voor een speciefiek ras.
_00_0
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-11 14:26
nee alle herdersoorten worden ongeveer behandeld. Mechelaar apart net als de andere 3. Het hoeft geen erkend ras te zijn?
vind het zinnetje apart dat ze op een 'duitse herder' lijken. Daarom was ik in de war? vind de tekst ook suggereren dat het over 1 hondenras gaat ipv de verzameling van die 4.